چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

در آستانه روز مقاومت اسلامی عنوان شد؛

سیدزاده: هنر ما سلاحمان است و باید با آن به مقابله با دشمنان اسلام برخیزیم!/ باید تولید آثار در حوزه مقاومت اسلامی افزایش پیدا کند

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی گفت: امروزه هنر و سینما حرف اصلی را در تمامی کشورهای جهان می زنند و حکومت ها از این ابزار برای پیشبرد مقاصد و اهداف نظامی و سیاسی شان بهره می جویند پس ما هم باید به این مهم دست یابیم که هنر ما سلاحمان است و باید با آن به مقابله با دشمنان اسلام برخیزیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر به معنای واقعی کلمه انسان باشیم باید برای مان مهم باشد که به سایر هم نوعان مان چه می گذرد؛ وقتی در جایی ظلمی جاری می شود ما باید دغدغه داشته باشیم و اگر دلمان از آن اتفاق به درد می آید بایستی برای جلوگیری از اتفاقات مشابه با هنر سینما کاری کنیم که مردم جهان آگاه شده و علیه ظالمان خون آشام به پا خیزند.

وی ادامه داد: وقتی عنوان هنرمند به ما اطلاق می شود وظیفه ما به معنای واقعی مضاعف شده و می بایست دغدغه و توجه جدی تری به اوضاع و احوال جهان داشته باشیم؛ یک هنرمند هیچ گاه نباید در مقابل ظلم و جنون و جهل و جنایت سکوت کند و باید به همان میزان که کفر با تمام توانش وارد میدان شده و فریاد می زند او هم جلو رفته و فریاد مظلومیت تمامی مردم درگیر جنگ را به گوش جهانیان برساند.

سیدزاده سپس با تأکید بر اینکه وظیفه سینماگران در جمهوری اسلامی ایران بسیار خطیرتر از سایر سینماگران در اقصی نقاط دنیا است اظهار داشت: ما باید با توجه به اعتقادات و آرمان های انقلابی و اسلامی مان جنایات آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای ددمنش را که در رأس کفر ایستاده اند فریاد بزنیم و با ساخت فیلم های متعدد به آن ها نشان دهیم که جلوی ظلم و خونریزی ایستادگی می کنیم و نمی گذاریم که آن ها ریشه انسانیت و اسلام را بخشکانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: خوشبختانه من مدتی است درگیر تولید فیلم «به کودکان شلیک نکنید» به کارگردانی انسیه شاه حسینی هستم که در رابطه با همین مسائل است و منعکس کننده فریاد کودکان مظلومی است که درگیر جنایت وحشی گری های غربی شده اند.

وی افزود: متأسفانه طی تمامی این سال ها آثار بسیار کمی در این رابطه ساخته شده اند که فیلم «سی و سه روز» به کارگردانی جمال شورجه در رأس آن قرار دارد؛ دلیل کم کاری سینمای ایران در این زمینه را حضرت آقا به خوبی بیان کرده اند؛ ایشان نقل به مضمون در این باره فرموده اند: «ذائقه مردم را سال ها تلاش کردند تا به نازل ترین حد ممکن برسانند و این وظیفه هنرمندان متعهد است که باید آن ذائقه را به حد تعادل برسانند».

سیدزاده ادامه داد: متأسفانه نه تنها در زمینه مقاومت اسلامی که در زمینه های مرتبط دیگری همچون: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و... نیز ما در سینمای ایران بسیار کم کار بوده ایم و معتقدم در عصر حاضر باید تولید آثار در حوزه مقاومت اسلامی افزایش پیدا کند.

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: ما باید روی جامعه جهانی تأثیر بگذاریم؛ این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که ما دست غربی ها را که روی مسأله حقوق بشر خیلی تأکید دارند اما خود از بین برنده حقوق بشر در دنیا هستند را به خوبی توسط تولید آثار فرهنگی و هنری مطابق با استانداردهای روز جهان رو کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.