سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۹

امیرابراهیمی: خانه سینما سال ها است که به مسائل و مشکلات هنرمندان توجهی ندارد/ تبعیض قائل شدن میان اهالی سینما زننده است

کتایون امیر ابراهیمی

سینماپرس: کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی این نهاد صنفی گفت: خانه سینما سال ها است که به مسائل و مشکلات هنرمندان توجهی ندارد و من شخصاً هیچ گونه امیدی برای بهبود شرایط و اوضاع نامساعد سینمای کشور ندارم.

بازیگر فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه آنچه ما در خانه سینما شاهد هستیم این است که عده ای افراد قاطی یکدیگر شده اند و تیم تشکیل داده و تنها بر اساس منافع تیم خود مبادرت به انجام کار می کنند و به سایر افرادی که خارج از تیم شان هستند کاری ندارند اما باید به این افراد گوشزد کنم که دنیا در حال گذر است و این نیز خواهد گذشت!

وی ادامه داد: من چه انتظاری می توانم از مدیر جدید خانه سینما داشته باشم؟ مگر ایشان فردی جدا از سایر مدیران سینمایی کشور هستند؟؛ ما مدت ها است شاهد آن هستیم که معضلات و مشکلات اهالی سینمای کشور برای مدیران سینمایی و خانه سینما هیچ گونه اهمیتی ندارد و به وضعیت آن ها رسیدگی نمی شود؛ خانه سینما تنها عنوان خانه اهالی سینمای کشور را بر دوش می کشد و هیچ گاه درصدد رفع و حل مشکلات سینماگران برنیامده است.

امیرابراهیمی خاطرنشان کرد: بیکاری مفرط، خانه نشینی پیشکسوتان، مشکلات معیشتی و هزار و یک مشکل ریز و درشت دیگر در سینمای کشور وجود دارد که مدیران سینمای کشور باید درصدد رفع و حل آن برآیند اما گویا ما باید دستیابی به این نکات مهم و اساسی که دیگر آرزوی مان شده است را در خواب ببینیم.

این بازیگر سینمای کشور در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه تبعیض قائل شدن میان اهالی سینما زننده است اظهار داشت: مدیران سینمایی اگر دغدغه پیاده سازی عدالت در سینمای کشور را دارند باید به این مهم رسیدگی کنند که چرا برخی بازیگران جوان دستمزدهای میلیاردی در سینما می گیرند اما بازیگران پیشکسوت حتی نمی توانند حق خود را از تهیه کنندگان سینما طلب کنند؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: جامعه سینمایی ایران امروزه بیش از هر نکته دیگری نیاز به رفع تبعیض های پیدا و پنهان در سینمای کشور دارد، تبعیض هایی که آسیب های جدی را بر بدنه سینما طی تمامی سال ها وارد ساخته و هیچ کس هم درصدد رفع آن ها برنیامده است و همه مدیران تنها شعار حمایت همه جانبه از اهالی سینما و پیاده سازی عدالت را داده اند؛ البته سینمای ایران جدا از سایر نهادها و دستگاه های دولتی نیست و همان گونه که ما در سایر دستگاه های دولتی با مشکل مدیریتی مواجه هستیم در خانه سینما نیز این قبیل مشکلات وجود دارد.

گفتنی است؛ این هنرمند پیشکسوت سال ۱۳۲۵ در تهران دیده به جهان گشود و کار خود را در سینما به عنوان بازیگر از سال ۱۳۴۲ با فیلم سینمایی «تار عنکبوت» به کارگردانی مهدی میرصمدزاده آغاز کرد و تا سال ۱۳۵۳ در چهل و هشت فیلم بازی کرد. کتایون امیرابراهیمی پس از انقلاب اسلامی با سریال تلویزیونی «بدون شرح» به کارگردانی مهدی مظلومی بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت سپس در سریال هایی همچون: «کوچه اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران، «زندگی به شرط خنده» به کارگردانی مهدی مظلومی»، «من یک مستأجرم» به کارگردانی پریسا بخت آور و... ایفای نقش نمود. «ارتباط خانوادگی»، «طهران، تهران»، «بازنده» و... از جمله آثار سینمایی است که وی در آن ها ایفای نقش نموده است.  

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.