سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

واکنش رسانه ها به انتشار فیش حقوقی شمقدری/ علت شبه افکنی ایوبی چه بوده است؟

روزنامه  و خبرگزاری ها

سینماپرس: يادداشتي كه چند روز پيش ايوبي در كانال تلگرامي‌اش قرار داد و انتشار فیش حقوقی شمقدری در پاسخ به شایعات ایجاد شده، باعث بازتاب این رویداد از سوی رسانه ها شد.

به گزارش سینماپرس، انتشار فیش حقوقی توسط جواد شمقدری در قالب سند و نه فقط عدد و رقم چالش مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید را وارد فاز جدیدی کرد.

روزنامه جوان در واکنش به اقدام مثبت شمقدری در انتشار سند فیش حقوقی خود طی یادداشتی در صفحه فرهنگی خود آورده است:

يادداشتي كه چند روز پيش حجت‌الله ايوبي در كانال تلگرامي‌اش قرار داد، ماجراي فيش‌هاي نجومي دولت يازدهم را وارد فاز جديدي كرد. ايوبي چند هفته پيش و در مقطعي كه فيش‌هاي غيرمتعارف مديران دولت يازدهم يكي پس از ديگري در فضاي مجازي افشا مي‌شد، در مواجهه با سؤال يك خبرنگار كه از او پرسيد «با توجه به گزارش‌هاي مطرح شده درباره حقوق بالاي مديران وزارت ارشاد،   آيا حاضر هستيد فيش حقوقي خود را منتشر كنيد» پاسخ داد: «ما آمادگي كافي براي انتشار فيش حقوقي خود را داريم و اگر زماني بخواهيم فيش حقوقي اين دوره از مديران را با فيش‌هاي حقوقي مديران گذشته منتشر كنيم، خواهيد ديد چه اتفاقاتي رخ داده است.»

وعده ايوبي در چالش ناخواسته و تازه‌اي كه به آن مبتلا شده بود، مدت‌ها تحقق نيافت تا اينكه او به تازگي در قالب يادداشتي نسبتاً طولاني در شبكه اجتماعي تلگرام با همان ادبيات هميشگي عليه منتقدانش كه حاوي تهديد و اتهام‌زني‌هاي تازه‌اي بود، مدعي شد رقم فيش حقوقي‌اش۴ميليون و ۸۰۰هزار تومان است بدون اينكه ادعاي خود را مستند به ارائه تصويري از فيش حقوقي‌اش كند. ‌
 
فرار از پاسخگويي درباره حكم حكومتي

بهروز افخمي در آخرين برنامه هفت كه جمعه شب از تلويزيون پخش شد با بيان نقل قولي از حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي در جمعي در خصوص مجوز ساخت فيلم «ارادتمند؛ نازنين، بهاره، تينا» عبدالرضا كاهاني گفت: ايوبي گفته شخصاً و خارج از روال بررسي شورا، اجازه ساخت اين فيلم را صادر كردم، اما كاهاني كاملاً فيلم ديگري - متفاوت از آنچه تعريف كرده - ساخته است كه مرا غافلگير كرده است.   ايوبي تا به حال هيچ واكنشي به اين مسئله نشان نداده است. يادداشت اتهامات او كمتر از ۲۴ساعت از پخش برنامه هفت رونمايي شد و اذهان را تا حدودي به سمت فيش‌هاي حقوقي و اتهاماتي كه او البته بدون ارائه سند عليه مسئولان سابق سازمان سينمايي مطرح كرده بود، سوق داد. ايوبي مديريت سابق را به گم شدن ۱۰۰هزار دلار به بهانه خريد تجهيزات سينمايي از اروپا و ارائه پول‌هاي بي‌حساب ميلياردي به شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي متهم كرد.
 
پاسخ شمقدري به اتهامات ايوبي
اما به فاصله‌اي اندك جواد شمقدري، رئيس سازمان سينمايي دولت دهم نسبت به اتهامات ايوبي واكنش نشان داد. شمقدري در گفت‌و‌گو با سايت سينماپرس گفت: اين نمونه از دروغگويي براي من جاي تعجب دارد. همه اسناد و مدارك و امكانات و ارتباطات مديريتي سه سال است دست ايشان است و حالا يكسري اتهامات مبهم وارد مي‌كنند كه قطعاً كذب است. اين آقايان در شش ماه اول نشستن بر كرسي مديريت سينما تا آنجا كه مي‌توانستند اسناد بي‌پايه و اساس جور و عليه مديران سابق پرونده‌سازي كردند، ولي همه آنها به علت بي پايه و اساس بودن به جايي نرسيد و حالا مجبورند به چنين حربه‌هاي سخيفي روي بياورند. اگر اينها حرف راست بزنند بايد شك كرد.
رئيس سازمان سينمايي دولت دهم درباره اتهامات وارد شده مبني بر گم شدن ۱۰۰هزار دلار يا پاداش ميلياردي مورد ادعاي رئيس فعلي سازمان سينمايي با بيان اينكه اين موارد كذب است، مي‌افزايد: هركس كوچك‌ترين تجربه اجرايي داشته باشد، مي‌داند كه امكان گم شدن مبلغ در ساختارهاي اداري و مالي وجود ندارد. ‌بنده با تمام مديران ستادي شرط كرده بودم حقوقشان حدود ۵ ميليون بيشتر نباشد و پاداش‌هايي كه آن هم بايد به تصويب هيئت مديره مؤسسات مي‌رسيد، در پايان هر سال از يك ميليون تا حداكثر ۲۰ ميليون بود و چنين ادعاهايي قطعاً دروغ و كذب است.   شمقدري در زمينه حقوق ۴۳ ميليون توماني منتسب به وي در برخي سايت‌ها و شبكه‌هاي مجازي نيز گفت: واقعاً جاي تأسف است كه يك مدير چگونه با دروغگويي و ابهام‌آفريني زمينه‌ساز گسترش شايعه‌اي بي‌پايه و اساس مي‌شود. جالب است آمده‌اند رقم بي‌پايه مورد ادعاي آقاي ايوبي را بر مدتي كه وي گفته تقسيم كرده‌اند و شده ۴۳ ميليون و آن را به بنده منتسب كرده‌اند.    شمقدري در پايان اين گفت و گو تصوير فيش حقوقي دو ماه پاياني حضورش در سازمان سينمايي را نيز ارائه داده است. كاري كه بايد از آن به عنوان چالش تازه‌اي براي حجت الله ايوبي ياد كرد. ايوبي صرفاً تا به حال بدون ارائه هيچ سندي مدعي شده كمتر از ۵ ميليون تومان حقوق مي‌گيرد، در حالي كه سلف او تصوير فيش حقوقي‌اش را رسانه‌اي كرده و انتظار مي‌رود او نيز صداقت خود را با رونمايي از فيش حقوقي‌اش اثبات كند. ‌ به نظر مي‌رسد چالش فيش‌هاي نجومي كه برخي از آن با عنوان فيش گيت ياد مي‌كنند و اين روزها دامنه آن تا سازمان سينمايي هم رسيده است،   ابعاد تازه‌تري را در برگیرد و احتمالاً در آينده‌اي نه‌چندان دور قربانيان بيشتري را به كام خود ببرد.

در ادامه این واکنش ها روزنامه کیهان نیز با انتشار مطلبی در صفحه هنری خود به پاسخ جواد شمقدری به اتهامات ایوبی واکنش نشان داده است. این روزنامه آورده است:

شمقدری هم فیش حقوقی خود را منتشر کرد

جواد شمقدری در واکنش به مطالب منتشر شده توسط حجت‌الله ایوبی، فیش حقوقی خود را منتشر کرد.

براساس فیش حقوقی منتشر شده از سوی رئیس سازمان سینمایی دولت دهم، وی در فروردین سال ۹۲ حدود دو میلیون تومان و در اردیبهشت همان سال، حدود چهار میلیون تومان دریافت کرده بود.
گفتنی است، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی چندی پیش با انتشار یادداشتی در فضای مجازی، مدعی دریافت حقوق نجومی از سوی شمقدری در دوران ریاست بر سازمان سینمایی شده بود که شمقدری هم در واکنش به چنین ادعایی، فیش حقوقی خود در دوران مسئولیت در دولت را منتشر کرد.

نظرات

  • هموطن ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۰:۴۹
    0 0
    باید قانونی در مجلس تصویب بشه که تمام سازمان های دولتی و شبه دولتی که از بودجه عمومی کشور استفاده میکنن رو ملزم کنه فیش حقوقی تمام کارکنان و مدیرانشون رو تو یه سایت مشخص منتشر کنن.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.