سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

سیدهادی محقق در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد؛

«ممیرو» مخاطبان علاقمند به فضای خارج از عرف سینمای کلاسیک را به سوی خود جذب می کند/ از زمان اکران فیلم راضی هستم

فیلم سینمایی ممیرو

سینماپرس: سیدهادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «ممیرو» که با این اثر سینمایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و به تازگی توانسته فیلمش را در گروه سینمایی هنر و تجربه به اکران برساند در رابطه با آن گفت: «ممیرو» مخاطبان علاقمند به فضای خارج از عرف سینمای کلاسیک را به سوی خود جذب می کند و من منتظر حضور دانشجویان، اهالی سینما و قشری از مردم که دغدغه این مدل سینما را دارند در سالن های نمایش دهنده «ممیرو» هستم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته من بسیار مایلم که مخاطب این نوع آثار در سینمای ایران فراگیر باشد اما فراگیر شدن مخاطبان آثار خاص سینمایی نیاز به فرهنگ سازی دارد و قطعاً سال ها زمان می برد تا همه افراد جامعه بتوانند از تماشای چنین فیلم هایی لذت ببرند؛ مخاطبانی که به تماشای آثاری مانند «ممیرو» می آیند جزو افرادی هستند که دنبال روایت ها و فضاهای جدید در سینما می گردند و از قالب های کهنه و کلیشه ای که سال های سال در سینما وجود داشته دلزده و آزرده خاطر شده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» در پاسخ به این سوأل که آیا فیلمش نسبت به نسخه نمایش داده شده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر دچار تغییر شده است اظهار داشت: خوشبختانه این فیلم بدون هیچ تغییری نسبت به نمایشش در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفته و از آنجا که من بازخوردهای بسیار خوبی را در ایام جشنواره فیلم فجر داشتم امیدوارم که این فیلم بتواند به مرور زمان مخاطبان بیشتری را به سالن های سینما بکشاند.

محقق در همین رابطه افزود: از زمان اکران فیلم به شدت راضی هستم چرا که قشر دانشجو این روزها تعطیل هستند و با فراغ بال بیشتری می توانند در سالن های سینما حضور پیدا کنند و از آنجا که مخاطب هدف این فیلم بیش از همه دانشجویان هستند معتقدم که فیلم در بهترین زمان ممکن اکران شده است.

وی در ادامه این گفتگو گفت: ما باید مخاطب را با ساخت فیلم های متوع ترغیب کنیم تا از تمامی آثار با خصلت های مختلف استقبال کنند، امروزه سینمای ما در شهر و زندگی شهری خلاصه شده و این شهرزدگی به هیچ عنوان برای آینده ما خوب نیست.   من در این اثر سینمایی بدون آنکه بخواهم وارد حواشی سیاسی، اجتماعی و... شوم تنها به زندگانی مردمانی پرداختم که خصوصیات خاصی دارند. مقصد و هدف اصلی «ممیرو» رسیدن به انسان و انسانیت است و من از ماحصل کار به شدت راضی هستم.

این فیلمساز جوان در خاتمه این گفتگو به بیان داستان فیلمش پرداخت و اظهار داشت: داستان «ممیرو» درباره تنهایی‌ ایاز، پیرمرد واخورده ای از زندگی است که روزگار پر از سخت و مشقت را پشت سر گذاشته و و بعد از اتفاقات مهیب با نوه خود روزگار می گذراند و همیشه خود را مسبب همه اتفاقات بد در زندگی اش می داند.

گفتنی است؛   عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هادی محقق. مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا. تدوین: مجید برزگر. طراح صحنه و لباس: حسین قزلباش. طرح چهره پردازی: پدرام زرگر. صدابردار: علی عدالت دوست. طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی. مدیر تولید: حامد غلامی. دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هادی دیباجی منشی صحنه: آزاده فیروزبخت. دستیار تدوین: حمیدرضا برزگر. طراح گرافیک: طاها ذاکر. طراح جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. عکاس: سعیده شریفی.

بازیگران: یدالله شادمانی. میثم فرهومند. فاطمه بهادر. پریسا واصلی. مهیار آب روان. منوچهر اشکویی. طلوع جهانبازی. تهیه کنندگان:سید رضا محقق. مجید برزگر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.