شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

در سالگرد حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا عنوان شد؛

شاه حسینی: اگر ما مدعی سینمای ملی هستیم بایستی به آرمان های انقلاب اسلامی و وقایع بعد از آن پرداخت جدی داشته باشیم/ غفلت مسئولان فرهنگی باعث دیده نشدن جنایات آمریکا و صهیونیست ها شده است

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما گفت: متأسفانه کم کاری های زیادی در حوزه پرداختن به دغدغه های نظام و انقلاب در سینمای کشور ما دیده می شود و اگر ما مدعی سینمای ملی هستیم بایستی به آرمان های انقلاب اسلامی و وقایع بعد از آن پرداخت جدی داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر در کشور ما انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و اگر ما طی هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را دیدیم که با دل و جان برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را از دست دادند به خاطر روحیه استکبارستیزی آن ها بود و وظیفه تمامی مسئولان و دستگاه های فرهنگی کشور است که به این موضوعات پرداخت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه غفلت مسئولان فرهنگی باعث شده تا مسائلی همچون جنایت های آمریکای جهانخوار، صهیونیست های وحشی و مظلومیت مردم ستمدیده در سینمای کشور ما هرگز به درستی دیده نشود؛ ما اگر به مردم مظلوم و ستمدیده فلسین و لبنان و... کمک های نظامی، مادی و معنوی می کنیم باید دوش به دوش هم در کنار این کمک ها به انجام کارهای مفید فرهنگی بپردازیم و با رسانه بسیار قدرتمند سینما حقانیت مردم ستمدیده دنیا را به جهانیان نشان دهیم و دست صهیونیست ها و آمریکایی ها را برای همگان رو کنیم.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه سینمای کشور ما در سکوی جهانی ایستاده و به خوبی دیده می شود و ما باید از این اتفاق میمون و مبارک به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه ویژه به سینمای استراتژیک، مسائل مختلف دردناکی را که طی تمامی این سال ها در کشور ما و کشورهای منطقه وجود داشته و دارد در آثار سینمایی ارزشمند به تصویر بکشیم.

این فیلمساز سینمای کشور که همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوگان آمریکا با ما گفتگو می کرد در بخش دیگری اظهار داشت: ما نیاز به تولید آثار فرهنگی ارزشمندی داریم که به دور از شعارزدگی های رایج این گونه آثار سینمایی بتوانند به درستی و با دراماتیزه کردن داستان ها و وقایع کاری کنند که مخاطب ترغیب و تشویق به تماشای این نوع آثار شود؛ به عنوان مثال در رابطه با مسأله ملت مظلوم فلسطین شاید در سینمای ایران تنها فیلمی که در اذهان همگان ماندگار شده است «بازمانده» اثر زنده یاد سیف الله داد است که به بهترین شکل و شیوه ممکن زندگی درون خانوادگی را بازسازی و آن را برای مخاطب قابل لمس کرده است.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» افزود: سکانس آخر این اثر سینمایی می توانست یکی از شعاری ترین سکانس های تاریخ سینمای کشور شود اما به دلیل دیدگاه فوق العاده زنده یاد داد این سکانس یکی از لطیف ترین سکانس های سینمای مقاومت شناخته می شود.

شاه حسینی تصریح کرد: در هر صورت امروزه در کشور ما هنرمندان بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از جان و دل خود برای تولید آثار استراتژیک و مقاومت مایه بگذارند و از سوی دیگر مسئولان هم مرتباً در حرف ها و شعارهای خود به طور ضمنی هم که شده از این نوع سینما حمایت می کنند پس هیچ گونه دلیلی برای عدم پرداخت به این قبیل موضوعات در سینمای کشور وجود ندارد و ما باید به بهترین شکل و شیوه ممکن این موضوعات را در سینمای به تصویر بکشیم.

وی تأکید کرد: مسائل سیاسی، مقاومت، جنگ ها و جنایت های خاورمیانه مسأله ای نیست که کلیشه ای و کهنه شود؛ در واقع هر گلوله ای که از تفنگ یک مزدور شلیک می شود خود به تنهایی می تواند منجر به تولید یک اثر شاخص فرهنگی و هنری شود چرا که وقتی این گلوله فرود می آید اتفاقات هولناکی شکل می گیرد که هر کدام از آن تازگی ها و ویژگی های منحصربه فردی را دارا هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنالتی» با بیان اینکه امروزه چفیه فلسطینی ها در همه جای دنیا از ایران گرفته تا فلسطین، از آمریکا تا فرانسه و... برای همگان نشان از مظلومیت و حقانیت مسلمانان مظلوم دردکشیده است اظهار داشت: وقتی که یک چفیه می تواند چنین تأثیرگذاری را حتی در میان روشنفکران غربی داشته باشد و بسیاری از جوانان فرهیخته کشورهای غربی با میل خود خواهان استفاده از آن باشند یک کالای فرهنگی و هنری می تواند بیشتر از آن تأثیرگذار بوده و خشم جهانی را علیه ظالمان و خونخواران جهان برانگیزد.

شاه حسینی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم بیش از این در کشورمان شاهد شعار دادن مدیران فرهنگی و سینمایی نباشیم و به جای بتوانیم در عمل مشاهده کنیم که نهادها و دستگاه هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی که متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور هستند و بودجه در اختیار دارند فوراً و سریعاً به مسأله جنایت های آمریکایی ها و صهیونیست های جهانخوار و وحشی صفت بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.