چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

شاهد سلطانی آزاد در گفتگو با سینماپرس؛

این روزها در حال ساخت مجموعه مستند «خیرین» برای پخش در شبکه افق هستم/ یک فیلم کوتاه و یک تله فیلم را آماده پخش دارم

شاهد سلطانی آزاد

سینماپرس: شاهد سلطانی آزاد فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم های مستند در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت: این روزها در حال ساخت مجموعه مستند «خیرین» برای پخش در شبکه افق هستم که در رابطه با افرادی است که در سراسر کشور به انجام کارهای خیر اهتمام دارند و به مشکلات عدیده مردم توجه کرده و در صدد برطرف ساختن آن بر می آیند.

کارگردان فیلم مستند «جوانمرد فاضل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مراحل تحقیق و پژوهش ساخت این مجموعه مستند مدت بسیار زیادی به طول انجامید چرا که ما مجبور بودیم راجع به خیرین سراسر کشور اطلاعات جامع و کاملی را به دست بیاوریم تا بتوانیم در این مجموعه بخشی از نیکوکاری های آن ها را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: امور خیری که در این مجموعه مستند که ساخت ۲ قسمت از آن تاکنون به پایان رسیده به تصویر کشیده می شوند لزوماً توسط افراد مرفه و ثروتمند جامعه انجام نمی شوند و ما شاهد این هستیم که مثلاً برخی از بانوان کشاورز که خود استطاعت مالی چندانی ندارند برای دانش آموزانی که از روستاهای دور به مدرسه می آیند خوابگاه ساخته اند تا آن ها مجبور نشوند هر روز برای آموختن علم و دانش مسافت بسیار طولانی را طی کنند.

سلطانی آزاد سپس به موارد دیگری از کارهای نیک مردم که در این مجموعه قرار است به تصویر کشیده شود اشاره کرد و گفت: ما در این مجموعه سراغ افرادی رفته ایم که سرپرستی افراد باهوش و با استعداد که توانایی پرداخت مخارج تحصیل شان را ندارند بر عهده می گیرند و آن ها را برای تحصیل به خارج از کشور اعزام می کنند و از سوی دیگر توجه جدی به افرادی داشته ایم که در جای جای کشور مدرس، مسجد، درمانگاه و... برای عامه مردم احداث می نمایند.

این مستندساز خاطرنشان کرد: از آنجا که قرار است این مجموعه مستند تنها در ۱۳ قسمت ساخته شود ما بالاجبار به صورت کاملاً فشرده مبادرت به ساخت مستندها خواهیم کرد و قطعاً از نشان دادن نیکوکاری های زیادی در این مجموعه عاجز خواهیم ماند چرا که خوشبختانه دامنه انجام امور نیک در کشور ما بسیار بالا است و عموم مردم حتی افرادی که در زندگی شخصی شان دچار مشکلاتی هستند باز هم انجام امور خیر را که توصیه دین مبین مان است فراموش نمی کنند.

کارگردان مستند «چهل شاهد» ادامه داد: یکی از قسمت های این مجموعه که تاکنون تصویربرداری آن به اتمام رسیده در رابطه با مردم نیکوکار شهر دزفول است که همگی با اتحاد دست در دست هم داده اند و با جمع آوری مبلغ بسیار هنگفتی یک مرکز مبارزه با بیماری سرطان را راه اندازی کرده اند و از افرادی که در این مرکز بستری می شوند حتی ریالی پول مطالبه نکرده و حتی خوراک روزانه آن ها و خانواده هایشان را نیز فراهم می کنند.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که پخش این مجموعه تا چه میزان می تواند روحیه نیکوکاری را در مردم افزایش دهد اظهار داشت: خوشبختانه مردم ایران همواره در انجام امور نیک پیشگام و پیشرو بوده اند؛ اما مجموعه خیرین می تواند در انجام امور نیک گام مثبتی بردارد و به همگان ثابت کند که لزوماً برای انجام امور خیر نباید ثروت زیادی داشت و حتی یک فرد فقیر هم می تواند کار نیک انجام دهد.

سلطانی آزاد در بخش دیگری از این گفتگو از محمدتقی یازرلو به عنوان تهیه کننده این مجموعه مستند نام برد و گفت: به دلیل اینکه هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی در یکی از استان های کشور ساخته می شود ما ترجیح دادیم گروه تولید ثابتی نداشته باشیم و برای هر قسمت از مجموعه از عوامل فنی و کاربلد استان مزبور در تولید این مجموعه مستند بهره مند شویم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه  یک فیلم کوتاه و یک تله فیلم را آماده پخش دارم اظهار داشت: فیلم کوتاه «قطارهای انتظار» با نام قبلی «کودکی هایم» به تهیه کنندگی گروه تلویزیونی شاهد مدتی قبل در استان یزد تولید شد که روایت زندگی مادر و دختری در حاشیه پرداختن به بخشی از دوران جنگ و ۸ سال دفاع مقدس است.

وی در خاتمه این گفتگو از ساخته شدن فیلمی در رابطه با زندگی شهید خیاط ویس خبر داد و گفت: به سفارش ستاد یادواره شهدای تخریب استان خوزستان برای اولین بار یک تله فیلم داستانی در رابطه با زندگی شهدای گرانقدر تخریب تولید شد که این روزها در حال انجام آخرین مراحل فنی این تله فیلم هستیم و احتمالاً به زودی از یکی از شبکه های سراسری این فیلم پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.