یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

درخواست اهالی دردمند و بیکار سینمای کشور از رئیس جمهور؛

توحیدپرست: مشکلات ماقبل قرون وسطایی باعث ایجاد یک کمپین اعتراضی علیه مدیران سینمای کشور شده است/ آقای رئیس جمهور به داد هنرمندان زحمتکش برسید!

توحید پرست

سینماپرس: داوود توحیدپرست کارگردان سینما گفت: مدتی است مشکلات سینماگران باعث ایجاد یک کمپین اعتراضی علیه مدیران سینمای کشور شده است و تعدادی از فعالان سینمای کشور در صنوف مختلف سینمایی که متأسفانه هیچ گاه توسط مدیران سینمایی دیده نمی شوند تاکنون به این کمپین اعتراضی پیوسته اند و با امضای یک نامه سرگشاده از رئیس جمهور خواستار رسیدگی فوری به وضعیت بسیار بد معیشتی اهالی سینما شده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «معصوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من شخصاً از تمامی هنرمندان دردمند و ستم کشیده سینمای ایران که به دلیل مدیریت بسیار ضعیف مدیران سینمایی در بیکاری و خانه نشینی به سر می برند و نمی توانند از پس مخارج کمرشکن زندگی شان برآیند دعوت می کنم که در این کمپین اعتراضی شرکت کرده تا یک بار برای همیشه مشکلات ماقبل قرون وسطایی سینمای ایران را ریشه کن و نابود سازند.

وی ادامه داد: کاری که ما انجام می دهیم در واقع وظیفه ذاتی مدیران خانه سینما است که متأسفانه چشم های خود را روی بدبختی های روزافزون سینماگران کشور بسته اند و ترجیح می دهند به عنوان مدیران جشنواره بین المللی فیلم فجر در کنار آقای ایوبی حضور داشته باشند!

توحیدپرست خطاب به میرکریمی تصریح کرد: اینکه شما در اوج بیکاری و گرسنگی و بدبختی اهالی سینمای کشور مدیر یک جشنواره ای می شوید که با صرف هزینه های هنگفت برگزار می شود و هیچ عایدی برای سینمای ما در پی ندارد اوج بی عدالتی است؛ آقای میرکریمی هیچ از خود سوأل کرده اید که اهالی خانه سینما در چه اوضاع اسفباری زندگی می کنند؟ شما به عنوان مدیرعامل خانه سینما از نزدیک شاهد درد کشیدن اهالی بخت برگشته سینمای کشور هستید که اغلب آن ها از بدنه سینما هستند اما به جای ساماندهی وضعیت معیشتی و رفاهی آن ها ترجیح می دهید با مدیران سینمایی دست در دست هم داده و به این گونه مسائل فکر نکنید!

این فیلمساز خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سینمایی که متأسفانه به جای اینکه پاسخگوی وضعیت بسیار بد پیش آمده برای اهالی سینمای کشور باشند در مصاحبه ای اعلام می کنند که «سینماگران دیدنی هستند و نه شنیدنی!»؛ من متأسفم که چنین حرف عقب افتاده ای را از رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شنوم؛ شما باید همه زندگی تان برای سینماگران باشد نه اینکه بخواهید حرف های آن ها را نشنیده بگیرید. شما باید سمیع و بینا باشید نه اینکه تفکیکی بین این دو قائل شوید.

کارگردان فیلم سینمایی «نامزد آمریکایی من» ادامه داد: ما جز پناه بردن به رئیس جمهور، که بخش زیادی از اهالی سینما به ایشان رأی داده اند چاره دیگری نداریم و امیدواریم که ایشان هرچه سریعتر تکلیف اهالی درمانده سینمای کشور را یک سره کنند؛ نه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه رئیس سازمان سینمایی و نه حتی مدیرعامل خانه سینما و هیچ یک از مدیران فرهنگی و هنری کشور به فکر اهالی دردکشیده سینما نیستند و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود ما ناچار به اقدام جدی تری در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم شد.

وی در پایان این گفتگو افزود: من از تمامی رسانه هایی که مبتنی بر حق، عدالت و انصاف در حال فعالیت هستند و همینطور از بزرگان سینمای کشور که وضعیت فعلی خسته و آرزده خاطر شده اند تقاضا می کنم در انعکاس این اعتراض جمعی سینماگران کوشا باشند.

نظرات

  • ر ص ۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۲:۲۷
    0 0
    با سلام اینجانب پس سالها فعالیت ومدیریت در سینمای جوان بیکار شدم برای من 9 ماه حق سنوات تعلق گرفته مدیرسینمای جوان از پرداخت آن به علت بی پولی جلوگیری می کند در حالی که در بخش های مختلف برای بالا بردن اعتبار خود دست به همه جور کمک وتبلیغات کاذب می زند درهرحال که ما ها هم جزهمین سینما بودیم وهستیم اما هیچ پناه گاه وحامی وکمک حال نداریم ونمی دانیم چرا با ظلمی که مدیران فرهنگی انصاف واخلاق در مورد هم نوع بکارنمی برند چگونه تحمل کنیم زحمت بی برنامگی فقدان امکانات ضعف مدیریت مشغولیت به امور مالی بودن بی صاحب بودن انجمن وافراد محور بودن کار فقدان امنیت شغلی فقدان حداقل حمایت از کارمند فقدان کار ارق علاقه برای انجام وطیفه بی تجربگی و هزاران مشکل لاینحل گریبان گیر سینمای جوان است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.