شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

گلایه های یک سینماگر متعهد؛

شاهمرادی زاده: امیدوارم یک نهاد و سازمانی از هنرمندان متعهد به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس حمایت کند/ چندین طرح و فیلمنامه آماده ساخت دارم

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینمای ایران گفت: شرایط امروز سینمای کشور به گونه ای است که هنرمندان متعهد به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرند و هیچ گونه حمایتی از آن ها نمی شود و من امیدوارم یک نهاد و سازمانی از این قبیل هنرمندان حمایت کند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سازمان سینمایی که هیچ توجهی به ما ندارد و تنها پناه ما این روزها انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که تمامی طرح ها و فیلمنامه های مان را به این نهاد ارائه می کنیم اما متأسفانه آن ها هم به دلیلی نامعلوم آنطور که شایسته است پاسخ ما را نمی دهند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری که در جمهوری اسلامی فعالیت دارند موظفند تا از هنرمندان متعهد و ارزشی حمایت کنند و در مقابله با سینمای غرب که همواره فرهنگ و ارزش های ما را هدف حملات خود قرار می دهد ایستادگی کرده و با تولید آثار با محتوا و ارزشمند دست دشمنان اسلام و انقلاب را برای تمامی مردم آزاد اندیش جهان رو نمایند.

این سینماگر سپس با بیانی طنز اظهار داشت: در زمانه ای که کشور آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده اسلام و انقلاب فیلم هایی مانند «۳۰۰» را تولید می کند ما در سینمای کشور بایستی حداقل فیلم «۳۰» را تولید کنیم تا آن ها بدانند که هرچند ما در حوزه نظامی قدرتمند هستیم اما در حوزه فرهنگی و هنری هم از آن ها کم نداریم و جواب آن ها را می دهیم.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها نه تنها بنده بلکه بسیاری از سینماگران ارزشی کشور در بیکاری مفرط به سر می برند و این شرایط واقعاً دیگر برای ما غیر قابل تحمل شده است؛ امیدوارم تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط  به جای اینکه مانند مانع و سد جلوی راه سینماگران ارزشی می ایستند از این دلسوزان و دغدغه مندان حمایت کرده و از آن ها برای تولید آثارشان حمایت جدی نمایند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه چندین طرح و فیلمنامه آماده ساخت دارم اظهار داشت: در حال حاضر ۳ فیلمنامه کامل را به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس داده ام که یکی از آن ها در رابطه با دفاع مقدس و ۲ فیلمنامه دیگر مربوط به جنایات داعشی ها به ویژه در زمینه جهاد نکاح و همچنین فروش دختران به عنوان برده به کشورهای عربی است که امیدوارم این انجمن هرچه سریعتر از این طرح ها حمایت کرده و بعد از سال ها راه را برای ساخت جدیدترین فیلم من هموار سازد.

این کارگردان سینما افزود: متأسفانه یکی از طرح هایی که در گذشته به این انجمن داده بودم به دلایلی نامعلوم رد شد و یکی از دست اندرکاران این نهاد با بی احترامی به من گفت «شما هیچ فیلم خوبی تاکنون نساخته اید!»؛ این در حالی است که فیلم «پنجشنبه آخر ماه» به کارگردانی من که با بودجه اندک ۵۰ میلیون تومان و ظرف ۲ هفته ساخته شده بود توانست در چندین رشته مانند بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول و بهترین فیلمنامه و... کاندید دریافت جایزه شود و از طرف دیگر در اکران هم علی رغم هیچگونه حمایتی موفق به جذب مخاطب شد.

شاهمرادی زاده در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در جمهوری اسلامی ایران از هنرمندان متعهد و ارزشی حمایت شود و ما شاهد طرد شدن آن ها از سوی برخی از دستگاه ها و نهادها و مقامات و مسئولان نباشیم؛ سینمای ایران امروزه تعداد کمی سینه سوخته نظام و انقلاب را در خود جای داده و قطعاً باید از آن ها حمایت کند نه اینکه بگذارد آن ها در تنهایی شان خاموش شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.