جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹

گپ کوتاه طراح جلوه های ویژه جوان سینما با ما؛

آقابیک: این روزها با پروژه «پایان رویاها» همکاری دارم/ ۳۱ اردیبهشت جشن بزرگ انجمن طراحان جلوه های ویژه

آقا آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه سینما گفت: این روزها مشغول طراحی جلوه های ویژه فیلم سینمایی «پایان رویاها» به کارگردانی محمدعلی طالبی هستم که قرار است رونمایی از آن در جشنواره فیلم کودک اصفهان انجام شود.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پایان رویاها» فیلمی برای کودکان و نوجوانان است که تمام آن در «سوادکوه» فیلمبرداری می شود و فیلم به شدت احتیاج به فضای بارانی دارد که من انجام این امر را بر عهده دارم.

وی ادامه داد: «پایان رویاها» در مورد کودکی است که بینایی‌ اش را در مقطعی از دست می‌ دهد ولی دوباره بینایی‌ اش را به دست می‌ آورد و با کمک و تلاش خود و خانواده، روی پایش می‌ ایستد و زندگی را دنبال می‌ کند.

آقابیک سپس با بیان اینکه فیلمبرداری «پایان رویاها» تا ۱۰ روز دیگر به پایان می رسد اظهار داشت: احتمالاً بعد از اتمام این فیلم سینمایی طراحی جلوه های ویژه جدیدترین فیلم مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار با عنوان «همنام» را بر عهده خواهم گرفت که این روزها در مرحله پیش تولید قرار دارد.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه  ۳۱ اردیبهشت جشن بزرگ انجمن طراحان جلوه های ویژه برگزار می شود اظهار داشت: انجمن طراحان جلوه های ویژه برای تقدیر از دستیاران قدیمی و فعال سینما این جشن بزرگ را در گالری «آس» واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار می کند و امیدوارم که علاوه بر این ها مدیران سینمای کشور هم فکری به حال اعضای صنوفی که کمتر در معرض دید قرار دارند، داشته باشند.

گفتنی است؛ آرش آقابیک متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران طراح جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون است. وی تحصیلات خویش را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات شاخه شبکه در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۳۸۹ به پایان رساند.  آقابیک فعالیت های هنری خویش را بطور نا پیوسته از سال ۱۳۷۹ بعنوان دستیار جلوه های ویژه نزد آقای عباس شوقی اغاز نمود و از سال ۱۳۸۲ بطور پیوسته و حرفه ایی در این حرفه فعالیت خویش را ادامه داد. آقابیک با عنوان دستیار جلوه های ویژه بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی فعالیت کرده است.  در سال ۱۳۹۰ وی با سمت مدیر جلوه های ویژه و بطور مستقل مشغول به کار شد. سپس در اولین حضور خود در جشنواره فیلم فجر (سی و دومین دوره) کاندید بهترین جلوه های ویژه میدانی در فیلم «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی شد. وی از آن دوره تا کنون به عنوان پر کارترین طراح جلوه ویژه مشغول به کار می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.