چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

گلایه های شدید یک بازیگر در گفتگویی با ما؛

امیرجلالی:اغلب بازیگران در مهمانی‌های آنچنانی انتخاب می‌شوند/ باندبازی‌ها مرا خانه‌نشین کرده است

مریم امیر جلالی در مجموعه تلویزیونی دختری به نام آهو به کارگردانی قدرت اله صلح میرزایی

سینماپرس: مریم امیرجلالی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون که بیشتر در آثار طنز ایفای نقش کرده و بین مخاطبان دارای محبوبیت شده است گفت: به دلیل باندبازی های رایج در عرصه بازیگری بسیاری از هنرمندان کاربلد خانه نشین شده اند؛ خود من مدت زیادی است به رغم میل باطنی ام نتوانسته ام در هیچ یک از تولیدات تصویری حضور داشته باشم و این مسأله برایم به شدت دردآور است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ترش و شیرین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: امروزه اغلب بازیگران در مهمانی های آنچنانی انتخاب می شوند و متأسفانه فیلمسازان نیز مانند گذشته چندان به توانایی بازیگران اهمیت نمی دهند. مهمترین ملاک برای بسیاری از آن ها چهره زیبا و یا داشتن روابط دوستانه با آن هاست و همین امر باعث شده تا تلویزیون و سینما با یک فاجعه روبرو شوند.

وی ادامه داد: تمامی این ها در حالی است که مخاطبان فهیم و مردم شریف ایران همچنان دل شان برای هنرمندانی می تپد که مردمی بوده اند و بازی هایشان توانسته خاطرات خوشی را در اذهان آن ها ثبت کند؛ من بارها و بارها در شبکه های اجتماعی و یا در کوچه و خیابان با سوألات زیادی روبرو می شوم که شما دیگر چرا کار نمی کنید؟؛ چرا سریال هایی مانند «خانه به دوش» و «متهم گریخت» دیگر ساخته نمی شوند؟؛ چرا از بازیگران قدیمی در سینما و تلویزیون خبری نیست؟ و بسیاری دیگر از این قبیل سوألات؛ اما متأسفانه هیچ پاسخ مناسبی برای مردم ندارم.

امیرجلالی سپس با تأکید بر اینکه این شرایط اسفناک باعث شده تا بخش اعظمی از هنرمندان در تأمین معیشت خود دچار مشکلات متعددی شوند اظهار داشت: آیا کسی از خود این سوأل را پرسیده که چرا بسیاری از بازیگران ترک دیار می کنند و به کشورهای خارجی پناه می برند؛ من شخصاً شاهد آن بودم که برخی از بهترین هنرمندان این مرز و بوم در تأمین اجاره خانه شان همواره با مشکلات عدیده ای روبرو بودند و همین باعث شد تا دیگر نتوانند در کشور زندگی کرده و به پیشنهادهای شبکه های خارجی برای حضورشان پاسخ مثبت دادند و جلای وطن کردند.

بازیگر سریال تلویزیونی «پشت کنکوری ها» خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیران و مسئولان سینما و تلویزیون، تهیه کنندگان و فیلمسازان و کارگردنان تنها به تعداد معدودی از بازیگران ارادت دارند و تا کمر جلوی آن ها خم می شوند قطعاً وضعیت ما به همین گونه است و هیچ امیدی به بهبودی وضعیت سینما و تلویزیون نمی توان داشت.

وی افزود: وضعیت بسیاری از ما به گونه ای شده که امروزه برای سینما و تلویزیون مانند یک وصله اضافی محسوب می شویم. این در حالی است که تا چندی قبل همین بازی من و امثال من در سریال های تلویزیونی بود که در مناسبت ها و ایام مختلف، مردم را در خانه ها پای رسانه می نشاند و روحیه امید و شادی را در خانواده ها افزایش می داد.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر زن سلام» در خاتمه این گفتگو ابراز داشت: بی توجهی های زیادی که به تولید آثار فاخر و ارزشمند در کشور ما صورت گرفت باعث شده تا توجه مردم به سمت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان معطوف شود و دیگر آن ها چندان رغبتی برای تماشای آثار سینمایی و تلویزیونی تولید کشور از خود نشان ندهند؛ بازیگران تکراری، سوژه های نخ نما شده و امثالهم باعث شده تا نه ما و نه مردم امیدی به آینده نداشته باشیم.

گفتنی است؛ مريم اميرجلالي متولد ۱۳۲۶ در ملاير است. وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۷۹ با فيلم شب هاي تهران آغاز كرد. او تاکنون در ده ها سریال و فیلم سینمایی ایفای نقش کرده و یکی از بازیگران بسیار محبوب سال های اخیر محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.