دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

مقصود جباری در گفتگو با ما عنوان کرد؛

تأکید بر حمایت همه جانبه از فیلم اوّلی‌ها/ جوانان، امروز در سینما پیشتازانه عمل می‌کنند

مقصود جباری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مقصود جباری که به تازگی تهیه کنندگی فیلم سینمایی «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی کارگردان فیلم اولی را بر عهده گرفته است گفت: جوانان در سینمای کشور ما پیشتازانه عمل می کنند و آثارشان نشان می دهد که اتفاقات خوبی برای آینده سینمای کشور رقم خواهد خورد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران سینما و به ویژه تهیه کنندگان بایستی از فیلمسازان کار اولی حمایت کنند؛ من خوشبختانه در طول دوران کاری ام تجربیات بسیار خوبی با فیلمسازان کار اولی داشته ام و بعد از تجربیات خوب و موفقی مانند «آدم آهنی» و «آزادی مشروط» همین روند را ادامه دادم و بر اساس شناختی که از توانایی های حسین نمازی داشتم به نتیجه رسیدم که تهیه کنندگی «آپاندیس» را بر عهده بگیرم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: جشنواره فیلم فجر گذشته به خوبی ثابت کرد که آینده سینما در دستان فیلمسازان جوان است. جوانان ما علاوه بر شناخت خوبی که از تکنیک دارند از منظر محتوا هم نگاه های متفاوتی به سینما ارائه کرده اند که می تواند در جذب مخاطبان موفق باشد.

جباری سپس در پاسخ به این سوأل که آیا سرمایه گذاری برای تولیدات فیلم های اول را ریسک نمی داند اظهار داشت: کل سینما یک ریسک بزرگ است و من معتقدم تمامی افرادی که در سینما سرمایه گذاری می کنند در حال ریسک هستند و نمی توانند هیچ گونه پیش بینی برای اتفاقی که می تواند برای فیلم هایشان بیفتد داشته باشند؛ آنچه در سینما مهم است بازخوردهای مخاطبان است و سینماگران بایستی در هر صورت به دو وجه سرگرمی و صنعت سینما توجه کنند.

جباری که این روزها فیلم «آزادی مشروط» را روی پرده سینماها دارد در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه «آپاندیس» بر اساس اتفاقات واقعی جامعه ساخته می شود گفت: داستان این فیلم برشی از اتفاقاتی است که برای یک خانواده می افتد و وقایع اجتماعی روزی که در جامعه در حال وقوع است مضمون اصلی این اثر سینمایی را تشکیل می دهد.

وی افزود: سینما نیاز به تولیدات آثار روز اجتماعی دارد و باید فیلم هایی که نیاز جامعه ماست به تولید برسند تا مخاطبان گسترده تری از آثار سینمایی استقبال کنند؛ هنر هفتم آنقدر روی مردم تأثیرگذار است که می تواند با ساخت فیلم های اجتماعی و نشان دادن معضلات متعددی که در جامعه وجود دارد نوعی هشدار و زنگ خطر را برای تمامی کسانی که در این اجتماع زندگی می کنند داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آدم آهنی» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه علاقه ای به اکران فوری این اثر سینمایی ندارد اظهار داشت: من این فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می کنم و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فیلمبرداری «آپاندیس» تا قبل از نوروز به پایان می رسد و ما بعد از تعطیلات نوروزی با طمأنینه و آرامش انجام مراحل فنی را آغاز خواهیم کرد و بدون استرس و تنش فیلم را برای نمایش در جشنواره فجر آتی آماده می کنیم.

گفتنی است؛ آنا نعمتی و امیرعلی دانایی شخصیت های اصلی فیلم سینمایی «آپاندیس» را بر عهده دارند و این فیلم برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. همچنین رضا اکبرپور، پردیس منوچهری، مرجان مومنی، محمدعلی کیانی، جمشید بهادری، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، محسن میری، پگاه پور ضرابیان، علی مهربانی، اشکان نجاتی، بهرام نوری، سحر مهرانی، صحرا اسداللهی، حمیرا مهدوی، شیوا سرمست، نیوشا عبدالرحیمی با حضور سیمون سیمونیان سایر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می پردازند.

عوامل فیلم سینمایی «آپاندیس» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حسین نمازی، تهیه کننده: مقصود جباری، مشاور کارگردان: حسن برزیده، مجری طرح: محمدعلی کیانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر برنامه ریزی: سعید ریاحی فر، طراح چهره پردازی: محسن ملکی، دستیار اول کارگردان: سهیل برخورداری، مدیر صدابرداری: مسیح سراج، مدیر تولید: حمید احمدی، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، دستیار دوم کارگردان: آرزو قائد امینی، منشی صحنه: آرزو قربانی، عکاس: حسن شجاعی، مشاور رسانه ای: احسان عباسی، پشتیبانی تولید: مجتبی پیری، مدیر مالی: نسترن شفیعی، گروه فیلمبرداری: علی نصیر، سعید لطفی، پیمان جوادی، مصطفی علی اکبری، دستیاران صدا: جابر انصاریان، دشتی زاده، چهره پردازان: فریبرز خانمحمدی، محیا مصطفایی، گروه صحنه: جلیل نظروند، شهرزاد مافی، گروه تدارکات: حمید علی بیگی، علی هاشمی، مسعود عطایی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.