دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

همکاری چهره پرداز سینمای ایران با یک سریال عربی/ خسروی: به زودی به الجزایر خواهم رفت

سودابه خسروی

سینماپرس: سودابه خسروی چهره پرداز سینمای کشورمان از طراحی گریم یک سریال تلویزیونی به کارگردانی «باسل خطیب» در کشور الجزایر خبر داد و گفت با وی قرارداد همکاری امضا کرده است.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «باسل خطیب» کارگردان کاربلدی است که برای ساخت پروژه هایش دقت و وسواس زیادی به خرج می دهد و از آنجا که پیش از این در کشور مصر و برای ساخت سریال زندگی «جمال عبدالناصر» با وی به مدت ۶ ماه همکاری داشتم به خوبی با عقاید و سلایق اش آشنا هستم و با طیب خاطر پیشنهاد حضور برای طراحی چهره پردازی سریال جدیدش را پذیرفتم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در انتظار دریافت ویزای کشور الجزایر است اظهار داشت: به محض آمدن ویزا راهی کشور الجزایر خواهم شد و بعد از انجام تست های گریم نهایی بازیگران این سریال کلید خواهد خورد. بنابر برنامه ریزی های انجام شده به مدت ۵ ماه تصویربرداری سریال  به طول خواهد انجامید.

خسروی ادامه داد: این سریال مربوط به وقایع تاریخی کشور الجزایر است و داستان استقلال این کشور از فرانسه را روایت می کند؛ متأسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با شخصیت های این واقعه تاریخی در اینترنت وجود ندارد و همین باعث شده تا من بدون اطلاع قبلی قرارداد طراحی گریم این سریال را بپذیرم. لذا بایستی به محض رسیدن به کشور الجزایر «دیتا» های موجود در رابطه با شخصیت های این واقعه را گردآوری کرده و سپس طراحی چهره پردازی را انجام دهم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که در ابتدای امر چگونه شما برای حضور در سریال قبلی باسل خطیب دعوت شدید گفت: تعداد کمی از چهره پردازان هستند که در امر شبیه سازی فعالیت دارند؛ وقتی که سریال «جمال عبدالناصر» در مرحله پیش تولید بود باسل خطیب با چهره پردازان زیادی که در این رشته تخصص داشتند از کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه دعوت کرده بود تا تست گریم انجام دهند اما هیچ یک از این تست های گریم به مذاقش خوش نیامد و همین باعث شد تا در اینترنت به جستجوی تعداد دیگری از افراد بپردازد و به همین وسیله با من آشنا شد.

وی افزود: بعد از تماسی که آقای خطیب با من انجام داد قرار شد تا یک تست گریم در کشور سوریه انجام شود و بعد از انجام این کار به شدت از کار من ابراز رضایت کرد. همین امر باعث شد تا بنده و ایشان بلافاصله قرارداد امضا کرده و همکاری بسیار خوبی را تجربه کنیم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «من همسرش هستم» در خاتمه این گفتگو ابراز داشت: خوشحالم سینمای ایران در جهان به خوبی دیده می شود؛ سینمای ایران شایستگی های زیادی دارد که بایستی در جهان بیش از پیش دیده شود و امیدوارم که بتوانیم شاهد این اتفاق باشیم.

گفتنی است؛ سودابه خسروي در سال ۱۳۴۵ در اراك متولد شد و تحصيلات خود را در رشته عكاسي در دانشگاه تهران ادامه داد. سپس در آزمون ورودي حوزه ي هنري (رشته ي طراحي گريم) شركت كرد و پس از پذيرفته شدن در اين آزمون مشغول به تحصيل شد. پس از اتمام هر دو رشته به همراه جلال الدين معيريان مشغول به كار تدريس در كلاس هاي گريم ايشان شد و كار در سينما و تلويزيون را به عنوان مجري گريم آغاز كرد. از سال ۷۹ به عنوان مجري گريم سريال «قطار ابدي» و فيلم سينمايي همسر دلخواه من، با آقاي محتشم مشغول به كار شد و از سال ۷۹ به صورت مستقل شروع به كار در حيطه  سينما و تلويزيون كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.