شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

حضور دوباره یک چهره پرداز سینما در عرصه نمایش

«نوید فرح مرزی» پس از سال ها دوری از تئاتر، «خانه دلقک کجاست؟» را روی صحنه می برد

نوید فرح مرزی در نمایش «خانه دلقک کجاست؟

سینماپرس: نوید فرح مرزی طراح هنری سینما، تلویزیون و تئاتر در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود اظهار داشت: پس از سال ها دوری از عرصه هنرهای نمایشی از سوم اسفندماه با نمایش «خانه دلقک کجاست؟» به نویسندگی، کارگردانی و بازی خودم روی صحنه می روم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این نمایش در تماشاخانه همای سعادت به مدت ۲۵ شب تا جمعه ۲۸ اسفندماه اجرا دارد و امیدواریم که بتوانیم رضایت مسئولان را برای تمدید اجرای بیشتر برای «خانه دلقک کجاست؟» فراهم سازیم.

فرح مرزی ادامه داد: من کار هنری خود را با تئاتر شروع کردم و همواره علاقه زیادی به این هنر مهم و ارزنده داشتم اما درگیری شدید کاری در سینما و تلویزیون باعث شده بود تا سال های دراز فرصت حضور در این عرصه را نداشته باشم. خوشبختانه این شرایط به وجود آمد که بتوانم با یک اثر شرافتمند حضوری مجدد در این عرصه را تجربه کنم.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» با تأکید بر اینکه این اثر نمایشی ادای دینی به تمامی هنرمندان پیشکسوت در سینما، تلویزیون و تئاتر است اظهار داشت: ما در طول تاریخ هنرمندان بسیاری را داشتیم که روی صحنه تئاتر جان خود را از دست دادند و این اثر نمایشی هم با نگاهی گذرا به زندگی این بخش از هنرمندان نوشته شده است.

وی ادامه داد: قطعاً در طول اجراهای ما هنرمندان پیشکسوت زیادی حضور خواهند داشت و بانو رویا افشار چراغ نمایش ما را در شب اول روشن می کنند ضمن اینکه این نمایش در شب اول اجرای خود به زنده یاد هادی اسلامی تقدیم خواهد شد.

عضو شورای مرکزی انجمن چهره پردازان خانه سینما در ارتباط با داستان این اثر نمایشی گفت: «خانه دلقک کجاست؟» زندگی یک بازیگر را روایت می کند که شب آخر اجرای خود در اتاق گریم نشسته و بر اثر اتفاقاتی، آن شب را به صبح نمی رساند و در صحنه جان می سپارد.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «زیر پوست شهر» افزود: این اثر نمایشی کاملا تراژیک است و همکاران بسیار خوبی مرا برای اجرای آن یاری داده اند که از جمله آن ها می توان به کارن همایونفر (آهنگساز)، مسعود سلامی (طراح نور)، رحیم بهبودی فر (طراح صدا) و فرهاد اسماعیلی (نریتور) اشاره کرد.

فرح مرزی در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سایر فعالیت های خود در زمینه هنرهای تصویری گفت: این روزها دو فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» و «در مدت معلوم» را روی پرده سینماها دارم.

وی در همین زمینه گفت: «تتل و راز صندوقچه» اثری نو در سینمای ایران است و به جرأت می توانم بگویم تاکنون هیچ مورد مشابهی از آن را در سینما نداشته ایم. فضای این فیلم به شدت فانتزی است و من توانستم از قوه خلاقه خود برای طراحی چهره پردازی این فیلم به خوبی استفاده کنم.

وی افزود: طراحی صحنه و لباس «در مدت معلوم» نیز بر عهده من بوده و از جایی که این فیلم فضایی به شدت رئال دارد، طراحی صحنه خاصی برای آن نباید در نظر می گرفتم و همه چیز به آن گونه ای است که در زندگی روزمره مشاهده می شود.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» ادامه داد: فیلم سینمایی «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی نیز به تازگی کلید خورده که در این اثر سینمایی هم به عنوان طراح چهره پردازی حضور دارم. خوشحالم که این فیلمساز پس از سال ها دوری از سینما توانست مجدداً به این عرصه بازگشت داشته باشد.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: این اثر سینمایی یک ملودرام اجتماعی است که یک قصه عاشقانه را روایت می کند و از جایی که فضای فیلم در امروز جامعه می گذرد نیازی به طراحی خاصی در چهره پردازی ندیدم و سعی کردم که به صورت رئال کار خود را انجام دهم.

گفتنی است؛ نويد فرح مرزي در سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او فعاليت خود را با تئاتر آغاز نمود. بعد از گذراندن دوره آموزش گريم وارد واحد گريم شبكه دوم صدا و سيما شد. پس از آن به تحصيل در رشته ي طراحي صحنه در دانشگاه پرداخت. از سال ۱۳۷۰ وارد دنياي حرفه اي سينما شد. فرح مرزي عضو شوراي مركزي انجمن چهره پردازان خانه سينما بوده و علاوه بر فعايت در زمينه چهره پردازي، تئاتر عروسكي، عروسك گرداني و ساخت فيلم هاي كودك و نوجوان را نيز تجربه كرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.