یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

در گفتگو با ما عنوان شد؛

گلستانه: «نقطه کور» برای اکران عمومی کوتاه می شود/ مایل به اکران نوروزی فیلمم نیستم!

مهدی گلستانه

سینماپرس: مهدی گلستانه کارگردان جوان سینما که سومین اثر سینمایی اش با عنوان «نقطه کور» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت گفت: با توجه به بازخوردهایی که در جشنواره داشتیم و همینطور تعجیلی که برای رساندن فیلم به جشنواره صورت گرفت ترجیح دادم که این فیلم را برای اکران عمومی کوتاه کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «نازنین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «نقطه کور» نسبت به نسخه جشنواره تفاوت چندانی پیدا نمی کند و ما تنها حدود ۳ دقیقه از فیلم را کوتاه می کنیم تا هم ریتم فیلم تندتر شود و هم مخاطبان راحت تر بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور از روز دوشنبه وارد مرحله تدوین مجدداً این اثر سینمایی خواهیم شد که احتمالاً ظرف مدت یک تا ۲ هفته به طول خواهد انجامید و سپس این فیلم برای اکران عمومی آماده نمایش می شود.

گلستانه سپس با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد و به خصوص منتقدان سینما در جشنواره فیلم فجر بر اساس بازخوردهای هیجانی، با «نقطه کور» برخورد کردند اظهار داشت: خوشبختانه استقبال خارج از تصور پخش کننده های سینمای از این اثر سینمایی به حدی زیاد بود که من به این نتیجه رسیدم در هدف خود موفق شده ام و این فیلم می تواند در زمان اکران با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: من مایل به اکران نوروزی فیلمم نیستم چرا که معتقدم این فیلم نمی تواند در ایام نوروز به دلیل نوع سوژه اش با مخاطب ارتباط برقرار کند اما با تمامی پخش کننده هایی که تاکنون با آن ها مذاکره داشته ام این شرط را ذکر کرده ام که «نقطه کور» حتماً بایستی در ۶ ماهه اول سال آتی روی پرده برود که البته در این بازه زمانی هم ما با ایام امتحانات خردادماه و همچنین ماه مبارک رمضان مواجه هستیم. من امیدوارم که بتوانم فیلم را در اکران عید سعید فطر روی پرده ببرم.

کارگردان فیلم سینمایی «دردسر بزرگ» افزود: تا پایان هفته جاری با یکی از پخش کننده های متقاضی برای پخش و اکران «نقطه کور» قرارداد امضا می کنم و امیدوارم که این فیلم اجتماعی و خانوادگی بتواند در زمان اکران مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: «نقطه کور» ضمن پراختن به موضوعی خانوادگی داستان خود را در ابعاد روانشناختی و حتی جامعه شناختی روایت می کند و از این رو می تواند برای مخاطبان ملموس و باورپذیر باشد؛ در این اثر سینمایی یک چالش جدی و اساسی مطرح می شود که مبتنی بر وقایع روز جامعه است و ما روی جزء به جزء فیلمنامه دقت نظر داشتیم تا نتیجه نهایی فیلم مان بتواند بخش اعظمی از مخاطبان را به خود جلب کند.

گفتنی است؛ محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سیداحمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا در «نقطه کور» ‌به ایفای نقش پرداخته اند. یونا تدین، نیوشا جهانی، نیوشا گودرزی، ‌ حسام رحیمی منش، نرگس و نیلوفر یزدان پرست نیز به عنوان بازیگران خردسال در این فیلم حضور دارند.

 در خلاصه داستان این فیلم به قلم احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور آمده است: خسرو که ۲۳ روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره ذهنش را می خورد، وارد خانه‌اش در تهران می‌شود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیت‌هایش عینیت می‌یابند. او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما ...

عوامل فیلم سینمایی «نقطه کور» ‌ عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مهدی گلستانه، مجری طرح: پیمان جعفری. مدیر برنامه ریزی: علی افشین راد، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، منشی صحنه: شهره فهیمی، برنامه ریز: رضا غفارنژاد مولایی، دستیار کارگردان: مریم مجیدی، مدیر تولید: وحید مشاری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین:خشایار موحدیان، دستیار تدوین:وحیده طوسیان، دستیاران فیلمبردار: وحید ابراهیمی، اسماعیل واشقانی، کرین و تراولینگ: محسن بجنوردی، گروه فیلمبرداری: سیاوش مزروعی، امیرحسین گوران، ایمان سرلک، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، دستیار صدابردار: آرش نجفیان، طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی، ‌ دستیاران صحنه: رامین غفوری، فرهاد ابراهیمی، امیر کلهری پور، گروه لباس: گلاره دربندی، بهاره توزیع، طراح گریم:‌ مهرداد میرکیانی، اجرای گریم: خلیل نظری، لیلا پرهیزکاری، یاسمن محب اهری، عکس: علی نیک رفتار، فیلم پشت صحنه: فرهاد فرهنگ، مدیر هنری تبلیغات: میثم میرزایی، مشاور رسانه ای:‌ احسان عباسی، مشاور روانپزشکی فیلمنامه: افشین یداللهی.

«نقطه کور» پس از «دردسر بزرگ» و «نازنین» سومین فیلم بلند سینمایی مهدی گلستانه محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.