شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

دستیار دبیر جشنواره فجر در گفتگو با ما؛

پوریامین: کاخ جشنواره احتمالا از سال آینده برچیده خواهد شد

سونیا پوریامین

سینماپرس: سونیا پوریامین که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به عنوان دستیار محمد حیدری دبیر این رویداد حکم گرفته بود گفت: با توجه به تجربه خوبی که تاسیس کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر به ما داد احتمالا از سال آینده کاخ جشنواره در برج میلاد برچیده می شود و همه ما در سالن های مردمی به تماشای فیلم ها خواهیم نشست.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متاسفانه ما مکان درستی برای کاخ جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی و فرهنگی در کشورمان نداریم و برج میلاد هم اگرچه یکی از مجهزترین و بزرگترین اماکن است که می تواند به عنوان کاخ جشنواره شناخته شود اما به دلیل تعدد و تکثر جمیعت رسانه ها، هنرمندان، صاحبان فیلم ها و... دیگر کشش لازم را ندارد و از این رو احتمالا از سال آتی دیگر کاخ جشنواره نخواهد بود.

این مجری و تهیه کننده تلویزیون ادامه داد: البته من معتقدم طبق نظر اهالی رسانه قطعا یکی از سالن های سینمای سطح شهر را برای اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و هینطور خبرنگاران در نظر بگیریم تا آن ها بابت تماشای فیلم ها در جشنواره هیچ گونه مخاطره و نگرانی نداشته باشند.

پوریامین خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که احتمالا از سال آینده جلسات پرسش و پاسخ فیلم ها هم برچیده خواهد شد؛ البته این نظر شخصی من است که آن را به آقای حیدری ابراز کرده ام چرا که معتقدم این جلسات پرسش و پاسخ تنها یک «شو آف» است و هیچ اتفاق خاصی در آن ها نمی افتد و اگر برچیده شود قطعا فقط زحمات رسانه ها و مدیران اجرایی جشنواره را کمتر خواهد کرد.

دستیار محمد حیدری سپس با تاکید بر اینکه ما نهایت تلاش مان را کردیم تا اصحاب رسانه در جشنواره سی و چهارم آرامش داشته باشند اظهار داشت: متاسفانه برخی از رسانه های منتقد نسبت به روند برگزاری جشنواره خارج از حیطه انصاف قدم بر می دارند؛ من معتقدم در سال جاری یکی از با نظم ترین جشنواره ها را داشتیم که نمونه آن را می توانیم در نحوه برگزاری مراسم اختتامیه، پذیرایی از حاضران در کاخ جشنواره، توزیع منظم و دقیق بولتن، تعلق گرفتن اتاق های اختصاصی به رسانه ها و... ببینیم.

وی افزود: ای کاش رسانه ها انصاف داشته باشند و این اتفاقات خوب را که در نحوه برگزاری جشنواره به وجود آمده ببینند و تنها به گله در رابطه با اینکه چرا چهره های ناآشنا در جشنواره حضور دارند نپردازند؛ البته حضور چهره های ناآشنا و بی ارتباط با سینما همیشه و در تمامی ادوار برگزاری جشنواره وجود داشته و متاسفانه هنوز هیچ راه حل دقیقی برای آن پیدا نشده که امیدوارم بتوانیم از سال آینده به جد جلوی این اتفاق ناشایست را بگیریم.

پوریامین سپس با بیان اینکه در سال آینده اگر کاخ جشنواره وجود داشته باشد اکران فیلم ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز می شود اظهار داشت: تجربه ای که از زمان آغاز اکران فیلم ها در سال جاری داشتیم نشان داد که کمی در برنامه ریزی عجول بوده ایم و بهتر است از سال آینده اکران فیلم ها از همان ساعت ۱۰ صبح باشد؛ چرا که قطعا نه هنرمندان و نه اهالی رسانه کشش آن را ندارند که بخواهند به طور مستمر تا نیمه های شب فیلم ببینند و صبح روز بعد در نشست ها حاضر شوند. این یک تجربه ای بود که قطعا به دلیل شکست خوردنش هرگز تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آقای حیدری به عنوان دبیر جشنواره انسان بسیار فهیمی هستند و هیچ گاه نظرات شخصی شان را برای برگزاری جشنواره اعمال نکردند و از همه مشاوران شان به بهترین شکل ممکن استفاده کردند تا جشنواره در بالاترین و بهترین سطح ممکن برگزار شود.

پوریامین در خاتمه این گفتگو متذکر شد: برگزاری جشنواره فیلم فجر به قدری دشوار است که تا کسی در مقام اجرایی آن نباشد نمی تواند مشکلات و اتفاقاتی که نیاز به تصمیم گیری های لحظه ای در آن دارد را درک کند.

نظرات

  • ناشناس ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۱:۲۲
    0 0
    بهترین کار این است که جشنواره به بنیاد سینمایی فارابی برگردد و تجربیات چندین ساله کارکنان بنیاد می تواند در بهتر برگزار شدن جشنواره مثمر ثمر باشد.
  • محمد ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۰۰:۲۴
    0 0
    فقط اگر پرده سالن اصلی را تجهیز فنی و صدایی مناسب نمایش فیلم کنند، هنوز برج میلاد بهترین مکان برای اصحاب رسانه و هنرمندان است. اصحاب رسانه و هنرمندان باید کنار هم باشند وگرنه همین مانده که خبرنگاران برای مصاحبه با هنرمندان سرگردان بین سینماهای مختلف هم بشوند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.