یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

بنا بر اطلاع خبرنگار سینماپرس

زمان و مکان مراسم تشییع استاد صدای سینمای ایران اعلام شد

یدالله نجفی

سینماپرس: پیکر یدالله نجفی صدابردار باسابقه سینمای کشور ساعت ۹ صبح فردا دوشنبه از خانه سینما شماره ۲ واقع در خیابان وصال به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد.

بنابر اطلاع خبرنگار سینماپرس قرار است پیکر این صدابردار پیشکسوت سینما در جوار همکار قدیمی اش زنده یاد مسعود بهنام دیگر صدابردار سینمای کشور به خاک سپرده شود؛ دلیل این امر پر شدن ظرفیت قطعه هنرمندان اعلام شده و این مسأله در حالی است که طی سال های اخیر شهرداری تهران قرار بوده تا قطعه جدیدی را برای هنرمندان اختصاص دهد.

گفتنی است؛ يدالله نجفي در سال ۱۳۳۴ در شهر بابلسر به دنيا آمد. وي فارغ التحصيل رشته صدابرداري از مدرسه عالي تلويزيون و سينما سال ۱۳۵۵ بوده است. فعاليت در تلويزيون را به عنوان صدابردار از سال ۱۳۵۵ و كار سينما را از سال ۱۳۶۹ با صدابرداري «به خاطر همه چيز»، همكاري «رجب محمدين» آغاز كرد.

یدالله نجفی در حال حاضر مشغول همکاری با اصغر فرهادی در پروژه سینمایی «فروشنده» بود.   این صدابردار در آثاری چون «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «جامه‌دران» و  «شیفت شب» حضور داشته است و امسال نیز با فیلم «به دنیا‌آمدن» در جشنواره سی و چهارم فجر حضور دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.