یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

در گفتگو با خبرنگار سینماپرس

تهیه کننده مستند «سفرنامه من» خواستار نمایش فیلمش در بخش خارج مسابقه جشنواره فجر شد

پروانه مرزبان*

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما در پی عدم پذیرش مستند بلند «سفرنامه من» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواستار نمایش این مستند در بخش خارج از مسابقه جشنواره امسال شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حالی که بر اساس شواهد، اغلب مستندهای پذیرفته شده در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همگی دارای موضوعات یکنواخت هستند و بیشتر آن ها بر اساس «اتوبیوگرافی» تولید شده اند، نمی دانم مستند «سفرنامه من» چرا به جشنواره راه پیدا نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه این فیلم در جهت تقویت هویت ملی است اظهار داشت: ما در این مستند بلند اشاره داشته ایم که کشورمان ظرفیت های بالایی برای جذب توریست دارد و ورود گردشگران خارجی یکی از ضروریات مهمی است که ما طی تمامی دوره ها از آن به شدت غافل مانده ایم. متأسفانه بسیاری از حکومت های دنیا تصویر منفی از کشور ما به مردم خود نشان داده اند و آن ها را از حضور در ایران منع می کنند اما ما سعی کردیم این دیدگاه بد و دروغ را از بین ببریم و به جنبه های مثبت ایران از منظر گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی اشاره کنیم.

مرزبان ادامه داد: در این فیلم مقایسه ای تطبیقی بین جذابیت های گردشگری و فرهنگ غنی و اصیل ایران اسلامی با سایر کشورهای آسیایی و منطقه صورت گرفته و در نهایت مخاطب به این نتیجه می رسد که کشور ایران بهترین نقطه ای است که می تواند برای سفرهای خارجی خود انتخاب کند.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: من همچنان امیدوارم مسئولان برگزار کننده جشنواره فیلم فجر حداقل این تلاش را داشته باشند تا این اثر مستند بتواند در بخش خارج از مسابقه در جشنواره فیلم فجر که هویت اصلی آن از انقلاب اسلامی منبعث شده است حضور داشته باشد تا مخاطبان بتوانند بیش از پیش از جاذبه های کشور اسلامی مان آگاه شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» در بخش دیگری از این گفتگو به تولید جدیدترین اثر سینمایی فرزاد اژدری با عنوان «همکلاسی من» اشاره کرد و گفت: تهیه کننده ای خارجی از سوژه این اثر سینمایی خوشش آمده و در صورتی که با وی به توافق برسیم این فیلم را به زودی به مرحله تولید خواهیم رساند.

مرزبان سپس در مورد داستان این فیلم سینمایی اظهار داشت: این فیلم راجع به دختر بچه خاصی است که در میانه سال تحصیلی وارد مدرسه می شود و به واسطه اخلاق خوبش با همه هم کلاسی ها و بچه های مدرسه و حتی معلمان ارتباط خوبی را برقرار می نماید و همه با او همراه و همدل می شوند. اما نیلوفر حامل خبر ترسناکی برای تمامی آن ها است. او به آن ها می گوید که تا چند روز دیگر دنیا تمام می شود و این مسئله باعث می شود همه اطرافیان نیلوفر سعی کنند در چند روزه باقی مانده دنیا انسانی تر زندگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.