چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

حسین کندری در گفتگو با ما؛

«اینجا کسی نمی میرد» روايتی تحليل گرايانه از زندگی یک روان پریش است

اینجا کسی نمی میرد

سینماپرس: حسین کندری مدیر فیلمبرداری سینمای ایران که نخستین فیلم بلندش در مقام كارگردان با عنوان «اینجا کسی نمی میرد» در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است در رابطه با این اثر گفت: این فیلم روایت زندگی یک روان پریش است

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «اینجا کسی نمی میرد» یک «سایکودرام» متفاوت در سینمای ایران است که با روایت تحلیلی خود به بررسی شخصیت و ابعاد مختلف زندگی افرادی می پردازد که دچار بیماری های روانی هستند.

این فیلمساز ضمن قدردانى از تلاش هاى نويسنده فيلمنامه گفت: زمانی که فیلمنامه «اینجا کسی نمی میرد» را مطالعه کردم از مضمون آن خوشم آمد؛ البته در ابتدا فیلمنامه فضای متفاوتی با اثر فعلی داشت که بعد آن را تغییر دادیم و فضاى شخصیت اصلی را به آنچه که به فضای ذهنی ام شبیه تر بود نزدیک ساختیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو روند تولید این اثر را دشوار دانست و گفت: ما حدود ۳ هفته خارج از تهران فیلمبرداری داشتیم و خوشبختانه تمامی عواملی که از ابتدا به حضورشان در این فیلم فکر کرده بودیم ما را برای تولید «اینجا کسی نمی میرد» همراهی کردند اما روند پس از تولید ما بسیار سنگین تر از تولید بود به نحوی که نزدیک به ۷ ماه در حال آماده سازی این فیلم بودیم.

فیلمبردار «روایت ناپدید شدن مریم» خاطرنشان کرد: صداگذاری این اثر سینمایی بسیار سنگین و پیچیده بود و ما می خواستیم با آثار معمول سینمای ایران متفاوت باشیم و خوشبختانه با تلاش بی وقفه محمود موسوى نژاد به این امر مهم دست پیدا کردیم.

کندری در ادامه این گفتگو در رابطه با روند ساخت موسیقی «اینجا کسی نمی میرد» گفت: فضاسازى ويژه اى توسط مهدى پناهى برای ساخت موسیقی این فیلم در نظر گرفته شد و با اركستر زهى ضبط گرديد که خوشبختانه با مفهوم اثر ما تطابق كامل دارد.

این سینماگر همچنین از بازیگران این فيلم به عنوان یکی از اصلی ترین دلیل موفقیت فیلمش نام برد و گفت: خوشبختانه تعدادی از بهترین بازیگران تئاتر و سینما در این فیلم به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کردند که این یکی از بهترین اتفاقاتی است که در «اینجا کسی نمی میرد» رقم خورده است.

وی در خاتمه این گفتگو در رابطه با حضور نخستین فیلم اش در مهمترین رویداد سینمایی کشور اظهار داشت: قطعا هر فیلمسازی دوست دارد به درستی در معرض قضاوت قرار بگیرد و من خوشحالم که فیلم ما توانست بدون لابی و استفاده از حمایت های دولتی به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند و آرزومندم که اکران خوبی را در ایام جشنواره پشت سر بگذاریم.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یه بچه ی خوش خوابی بود که هر جا ولش می کردن می خوابید. یه بار خودش فهمید که خوابه...زور زد که داد بزنه، نتونست.  

برخی از عوامل و دست اندرکاران «اینجا کسی نمی میرد» عبارتند از: نویسنده: بهار کاتوزی، کارگردان و مدیر فیلمبرداری : حسین کندری، تدوین: بابک قائم، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، آهنگساز:مهدی پناهی، صدابردار:میرشجاع گراکوئی، طراح صحنه:امیر حسین دوانی، طراح لباس:ندا نصر، طراح چهره پردازی:محمد قومی، فیلمبردار:صادق زنگنه، مشاور فیلمنامه:حمیدرضا بابابیگی، چهره پرداز: رکسانا نیک پور، مدیر تولید: سینا سعیدیان، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:امیر صرافها، عکاس:سحر طرزی، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تبلیغات فضای مجازی: آریان امیرخان، مدیر تدارکات: ناصر ماهری فر، جلوه های ویژه کامپیوتری:احسان ملازاده، طراحی و ساخت تیتراژ:سارا صفری، تهیه کنندگان: عباس رافعی، سینا سعیدیان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.