سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

توصیه محمد رضا دلپاک در گفتگو با سینماپرس:

عوامل یک فیلم برای ماندگاری اثرشان باید به همه ریزه کاری ها توجه داشته باشند

محمدرضا دلپاک صدابردار  در نشست خبری فیلم سینمایی« هیس دخترها فریاد نمی زنند»

سینماپرس: محمدرضا دلپاک صداگذار تحسین شده سینما معتقد است: عوامل یک فیلم برای ماندگاری اثرشان باید در روند تولید به همه ریزه کاری ها توجه داشته باشند.

صداگذار فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص فعالیت های اخیرش اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳-۴ ماهی است که مشغول صداگذاری فیلم سینمایی «لانتوری» هستم. این روزها با توجه به نزدیکی ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر من و حسین مهدوی در استودیو «مون» با حساسیت بیشتری کارمان را به پیش می بریم تا این فیلم بتواند به موقع به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

وی سپس با بیان اینکه «لانتوری» فیلم ساده ای نیست و صداگذاری آن نیاز به دقت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: برخی از فیلم های ساده نهایتاً ظرف مدت یک ماه صداگذاری شان به پایان می رسد اما در برخی دیگر از فیلم ها به دلیل حساسیت های بالای کارگردان، صداگذار و همچنین نیاز داشتن به برخی از خرده کاری ها مانند طراحی صداهای مختلف زمان طولانی برای انجام این مرحله نیاز است؛ من معتقدم که این مرحله بستگی به سلیقه افراد دارد که بخواهند فیلم شان چگونه از آب دربیاید!

برنده سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری برای فیلم های «باران»، «درباره الی» و «رنگ خدا» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: یک فیلم باید تاریخ مصرف طولانی داشته باشد و اگر تیم سازنده یک اثر سینمایی می خواهند به ماندگاری دست پیدا کنند بایستی به همه چیز فکر کنند و به همه ریزه کاری ها برای تولید یک اثر سینمایی آگاه باشند و با دقت و وسواس روند تولید یک اثر سینمایی را پیش ببرند.

صداگذار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در خاتمه این گفتگو افزود: در صورت مهیا شدن شرایط به زودی انجام صداگذاری یکی دیگر از فیلم های متقاضی حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را نیز بر عهده خواهم گرفت اما از آنجا که هنوز  در مرحله مونتاژ است و صداگذاری آن توسط من قطعی نشده است نمی توانم نام آن فیلم را عنوان کنم.

گفتنی است؛ محمدرضا دلپاك در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و تحصيلات خود را تا مقطع كارشناسي ارشد (درجه هنري) ادامه داد. دلپاك فعاليت حرفه اي خود را در زمينه صدابرداري و صداگذاري، تدوين و تركيب صدا ادامه داد و موفق به كسب جوايز متعددي همچون سيمرغ بلورين صداگذاري و ميكس براي فيلم هاي «تولد يك پروانه»، «رنگ خدا»، «باران» و «سفر به فردا» شد. تنديس جشن خانه سينما براي فيلم هاي «رنگ خدا» و «باران» را از آن خود كرد و كانديد بهترين صداگذاري و تركيب صدا براي فيلم هاي «بلندي هاي صفر»، «روز واقعه»، «پدر»، «بچه هاي آسمان» و «صنم» نيز شد. عضو انجمن صدابرداران سينماي ايران و نايب رئيس انجمن صدابرداران علاوه بر فعاليت اجرايي در سينما از سابقه تدريس در مؤسسه فرهنگي هنري سوره تهران و اصفهان، كانون سينماگران جوان، مؤسسه فرهنگي هنري به انديش و جهاد دانشگاهي نيز برخوردار مي باشد.

«چه خوبه که برگشتی»، «شب به خیر فرمانده»، «آتشکار»، «آواز گنجشک ها»، «آفساید»، «خون بازی»، «آسمان هشتم»، «رسم عاشق کشی»، «طعم گیلاس»، «روز واقعه»، «گیلانه» و... از جمله آثاری است که این هنرمند پیشکسوت صداگذاری آن ها را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.