یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

در مصاحبه با سینماپرس مطرح شد؛

«مهری شیرازی»؛ از چهره پردازی سریال «پشت بام تهران» تا آمادگی برای حضور در فیلم فجر

مهری شیرازی*

سینماپرس: مهری شیرازی بانوی چهره پرداز سینمای ایران اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به ۶ ماه است که طراحی چهره پردازی سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی را بر عهده دارم و به همین علت نتوانستم در سال جاری حضور چندانی در عرصه سینما داشته باشم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «شمعی در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پشت بام تهران» یک سریال در ژانر اجتماعی و خانوادگی است و از فیلمنامه بسیار خوبی به قلم سعید نعمت الله بهره برده است؛ فضای کلی این سریال فضای امروز جامعه است. من طراحی چهره پردازی را بر اساس شرایط فیلمنامه انجام داده ام که رئالیسم و باورپذیری در آن حرف اصلی را می زند.

دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این سریال تنها از یک قصه بهره نمی برد و تمامی کاراکترها در آن قصه های خاص خود را دارند که این امر دست مرا به عنوان طراح چهره پردازی بسیار باز گذاشته است و امیدوارم که مخاطبان استقبال خوبی را از این سریال به عمل بیاورند.

شیرازی سپس در پاسخ به این سوأل که آیا برایش حضور در مدیوم سینما و تلویزیون تفاوت دارد یا خیر اظهار داشت: برای من حضور در هیچ یک از این ها تفاوتی ندارد و تنها مایل هستم در آثاری حضور داشته باشم که بتوانم به بهترین شکل ممکن طراحی چهره پردازی آن را انجام دهم؛ من به شدت روی کار خودم حساس هستم و با دقت زیادی حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی را انتخاب می کنم، آنچه برای من مهم است این است که بتوانم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و دیگر با پیشینه و رزومه ای که دارم به رقابت و جشنواره و امثالهم فکر نمی کنم.

این چهره پرداز باسابقه سینمای ایران در همین رابطه افزود: من معتقدم که یک چهره پرداز باید بر اساس فضای فیلمنامه کار خود را به پیش ببرد و چیزی که این روزها با عنوان «گریم خاص» در پروژه ها از آن یاد می شود به هیچ وجه مورد قبول من نیست و من این را برای هیچ چهره پردازی امتیاز نمی دانم که بخواهد توانایی های خود را در یک اثر سینمایی یا تلویزیونی، بی دلیل به رخ مخاطبان و یا همکاران خود بکشد!

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «باغ فردوس پنج بعدازظهر» در بخش دیگری از این گفتگو از آماده نمایش بودن ۲ فیلم سینمایی «مشکل گیتی» به کارگردانی بهرام کاظمی و «صله سحر» به کارگردانی فرزین مهدی زاده خبر داد و گفت: در صورت پذیرش هیأت انتخاب امسال با این دو فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت.

وی در همین رابطه افزود: فضای این دو فیلم نیز رئال بوده و من سعی کرده ام با پایبندی به فیلمنامه و نظر فیلمسازان، طراحی چهره پردازی را انجام دهم؛ «صله سحر» داستان يک استاد موسيقی است که به دليل ضعف جسمانی، توانايی اجرای برنامه اركستر را ندارد و همين مسئله او را مستأصل و پريشان می كند. همچنین فیلم سینمایی «مشکل گیتی» درباره زوجی بنام ايرج و گيتی است که در آستانه فرو پاشی زندگی مشترک شان هستند.

گفتنی است؛ مهري شيرازی در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او بعد از بيست و پنج سال خدمت در زمينه گريم از سازمان صدا و سيما بازنشسته شد و به فعاليت در سينما مشغول شد و در جشن صد سالگی سينما برنده تنديس بهترين چهره پردازي براي فيلم «زير پوست شهر» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و در ششمين جشن سينماي ايران برنده جايزه بهترين چهره پردازي براي فيلم «زندان زنان» به کارگردانی منیژه حکمت گرديد. او همچنين در اولين جشن سينماي آزاد ايران جايزه اي براي فيلم «طلوع تاريك» به کارگردانی ابراهیم شیبانی در رشته بهترين چهره پردازي دريافت نمود شيرازه علاوه بر فعاليت حرفه اي به تدريس در هنرسراي گريم، دانشگاه سوره اصفهان و آموزشگاه هاي آزاد مشغول مي باشد. شیرازی تاکنون طراحی چهره پردازی بیش از ۷۰ فیلم سینمایی را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.