شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

در تالار اسوه

«نام و نشان» به «سینما روایت» رسید/ فرایند شناسایی پیکر شهدا در یک مستند

مستند نام و نشان

سینماپرس: شصت و هشتمین جلسه سینما روایت به رونمایی از مستند جذاب «نام و نشان» ساخته مهدی جعفری اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، جعفری که پیش از این مستند «بیست و سه و آن يك نفر» را تولید کرده در «نام و نشان» به موضوع فرایند شناسایی پیکر شهدا پرداخته است. این مستند محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است.

روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، درباره «نام و نشان» می گوید: این فیلم دو روایت موازی اما مرتبط را یدک می‌کشد که در روایت اول مسیرِ علمی شناسایی هویت پیکرِ بی‌ نام و نشان شهدا را شاهد هستیم که به گونه‌ ای کاملاً حساب شده و علمی فرآیند شناسایی را به تصویر می ‌کشد و در روایت دوم حس و حال حاکم بر خانواده‌ها و تأثیر عمیق شناختن هویت شهدای گمنام برای خانواده ‌های آنهاست که مخاطب را با خود درگیر می‌ کند. فیلم مستند «نام و نشان» بدون آنکه بخواهد با درشت نمایی و بزرگنمایی حرف بزند، به خوبی و با صمیمیت خاصی هدف خود را دنبال می­‌کند و اتفاقاً به نظرم به خوبی از عهده آنچه قرار است بگوید برمی‌آید.

در جلسه این هفته سینما روایت مستند «نام و نشان» با حضور کارگردان اثر، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سینما، مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و خانواده شهدایی که در این مستند به شناسایی آنها اشاره شده است، رونمایی خواهد شد.

شصت و هشتمین جلسه «سینما روایت» روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه راس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.