دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

هایده حائری «ماجراهای گربه‌ای که در خانه جا ماند» را روی صحنه خواهد برد

هایده حائری

سینماپرس: هایده حائری بازیگر و مدرس دانشگاه گفت: در صورت مهیا شدن شرایط، نمایش «ماجراهای گربه ای که در خانه جا ماند» را روی صحنه خواهم برد که داستان آن از یک جریان شخصی نشأت گرفته و می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

بازیگر سریال تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متن اولیه این نمایش را همسرم دکتر علی اکبر صارمی نوشته اند و این روزها من در حال ترجمه این متن هستم و مایلم که آن را به غیر از ایران در کشورهای دیگر نیز برای هموطنان مقیم خارج و همچنین سایر افراد دیگر روی صحنه ببرم.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایط روی صحنه رفتن این نمایش فراهم شود و من بتوانم خودم نقش این گربه را بازی کنم؛ این نمایش از لحاظ ساختاری قطعاً تفاوت های زیادی با آنچه که پیش از این روال معمول آثار نمایشی بوده، روی صحنه خواهد رفت و مضمون جالب آن می تواند مخاطبان از تمامی سنین را به سوی خود جذب کند؛ اما متأسفانه کمبود بودجه و نبود حامی باعث شده تا این روزها بسیاری از ایده های ناب نتوانند به اجرا برسند.

بازیگر فیلم سینمایی «هامون» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از وضعیت موجود در عرصه هنری کشور اظهار داشت: شرایط فرهنگی کشور به سمتی رفته که متأسفانه باید بگویم گویا  متولیان فرهنگی و هنری در عصر حجر زندگی می کنند؛ متأسفانه بخشی از آثاری که این روزها در قالب های سینما، تئاتر و یا تلویزیون تولید می شود از زیرساخت های مناسب برخوردار نیستند و حضور نیروهای بی تجربه در عرصه های هنری باعث شده تا پیشکسوتان هنر ناخودآگاه از صحنه خارج شوند!

حائری در خاتمه این گفتگو افزود: زیرساخت های ما در حوزه تئاتر مشکل دارد؛ سالن های نمایشی دیگر برای اجرای نمایش ها امن نیستند و هر لحظه امکان ریزش آن ها وجود دارد و این اتفاق بارها در مجموعه تئاتر شهر نیز به وقوع پیوسته است؛ تولیدات آثار تصویری نیز با اما و اگرهای زیادی روبرو می شود و کلاً دیدگاه های سلیقه ای حاکم بر عرصه هنر باعث بلاتکلیفی هنرمندان در تمامی زمینه ها و رشته های هنری شده است و من امیدوارم که به زودی با دیدگاه های کارشناسی شده و حضور مدیران دغدغه مند در حوزه فرهنگ و هنر شاهد حل این معضلات باشیم.

گفتنی است؛ هايده ‌حائری را از بازيگری در نقش‌ های طنز در سريال‌ها و حتي تئاتر به ياد داريم. او سال ۱۳۳۳ در تهران متولد شد و تحصيلات خود را در رشته كارگرداني و بازيگري در آمريكا به پايان رساند. حائري پس از بازگشت به كشور و دريافت مدرك كارشناسي ارشد به استخدام دانشگاه فارابي درآمد و از آن زمان تاكنون به تدريس مشغول است؛ وی موفق به اخذ دکتری در رشته «پژوهش هنر» (گرایش هنرهای نمایشی) از دانشگاه هنر شد. حائری هنرمندي است كه در كنار بازيگري و تدريس به ترجمه متون نمايشي نيز مشغول است. «گرگ‌ها»، «عطر گل ياس»، «مش خيرالله»، «پرواز پنجم ژوئن»، «هامون»، «برخورد»، «هواي تازه»، «گل منگلي»، «پاورچين»، «صاحبدلان» و... از جمله فيلم‌ها و سريال‌هايي است كه حائري در آنها حضور داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.