شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

علی شاه حاتمی به سینماپرس خبر داد:

«همسفر خورشید» به دوبلاژ رسید/ آمادگی برای ساخت دو فیلم در ژانر «کودک» و «دفاع مقدس»؛ در صورت حمایت!

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی قبل تصویربرداری سریال تلویزیونی «همسفر خورشید» را به پایان رسانده بود در رابطه با جدیدترین خبر از وضعیت فنی این سریال گفت: از چهارشنبه گذشته این سریال به سرپرستی زهره شکوفنده به مرحله دوبلاژ رسیده است.

کارگردان سریال «خوش رکاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه بیان داشت: این سریال به دلیل اینکه به زبان هندی ساخته شده است برای پخش در رسانه ملی می بایست دوبله می شد که مقدمات این کار با حضور بهترین دوبلورهای سینما و تلویزیون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه «همسفر خورشید» هم اکنون در کشور هند در حال ضبط موسیقی است اظهار داشت: تدوین گر و دستیار اول این سریال در حال حاضر در هند به سر می برند و بر روند تولید موسیقی این سریال نظارت دارند؛ اشعار بسیار زیبایی در مدح امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) برای این اثر تلویزیونی سروده شده که موسیقی سریال نیز بر اساس آن ها ساخته می شود.

شاه حاتمی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های ما «همسفر خورشید» نهایتاً ظرف یک ماه آینده آماده نمایش خواهد شد و پخش آن قطعاً از شبکه اول سیما خواهد بود؛ البته متأسفانه به دلیل اینکه سریال های متعددی در نوبت پخش از تلویزیون هستند هنوز زمان قطعی پخش «همسفر خورشید» که سریالی با محوریت عشق به امام رضا (ع) است مشخص نشده و مدیریت مرکز سیما فیلم برای پخش این اثر تصمیم گیری خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «پرواز مرغابی ها» خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم مخاطبان استقبال خوبی را از این سریال تلویزیونی به عمل خواهند آورد چرا که همه ما ایرانیان ارادات خاصی به امام رضا (ع) داریم و به خود می بالیم که بارگاه نورانی و مقدس این حضرت در کشور ما واقع شده است.

این فیلمساز سپس با اشاره به داستان «همسفر خورشید» گفت: شخصیت اصلی فیلم یک پسر بچه هندی است که همه چیز حول و حوش این کاراکتر که نامش «علی» است می چرخد و این شخصیت به صورت قاچاقی از هند به ایران سفر می کند و در ایران مشکلات زیادی برایش به وجود می آید تا اینکه وی به خواسته اش رسیده و حرم حضرت امام رضا (ع) را زیارت می کند.

کارگردان سریال تلویزیونی «خوش غیرت» افزود: من تمام وقتم را برای این سریال گذاشتم و «همسفر خورشید» سریالی خاص است که تاکنون در تلویزیون ایران سابقه تولید چنین اثری وجود نداشته است؛ تمامی تلاش من بر این بود که سریالی با بهترین محتوا، کیفیت و ساختار را به هم وطنان خود عرضه کنم و امیدوارم زمان پخش مناسبی برای این سریال در نظر گفته شود.

کارگردان فیلم سینمایی «ترکش های صلح» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با فعالیتش در سینما اظهار داشت: دو فیلمنامه سینمایی «کودک و خدا» با محوریت کودکان مبتلا به سرطان و «درنا ۳۶۵» در ژانر دفاع مقدس را آماده ساخت دارم که متأسفانه به دلیل مشکلات مالی عدیده ای که در سینمای کشور وجود دارد هنوز فرصت ساخت آن ها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: فیلمنامه «کودک و خدا» را زهرا شاه حاتمی و هامون قاب چی نوشته اند که می تواند در صورت ساخته شدن برای جامعه نشاط و امید را به همراه بیاورد و ما خیلی مایل هستیم که بتوانیم این اثر را برای حضور در جشنواره فیلم کودک سال آینده آماده کنیم.

شاه حاتمی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه بخش های فرهنگی در کشور ما خیلی در عمل کار خاصی انجام نمی دهند و همه وعده های آن ها مبنی بر حمایت از هنرمندان در حد شعار باقی مانده است؛ من آرزومندم که شرایط تولید در سینما و تلویزیون کشور روز به روز سهل تر شود.

گفتنی است؛ علي شاه حاتمي متولد ۱۳۳۹ تهران است. وي فعاليت هنري را در سينما با بازيگري و كارگرداني در فيلم هاي كوتاه آغاز كرد. از ديگر فعاليت هاي وي ميتوان به ساخت سريال هاي تلويزيوني اشاره كرد كه سريال تلويزيوني «خوش ركاب» از پر مخاطب ترين سريال هاي او به شمار مي آيد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.