شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

کارگردان مستند«از کربلا تا قدس»در گفتگو با ما:

مدیران سینمایی کشور با آرمان‌های انقلاب و دغدغه‌های رهبری فاصله زیادی گرفته‌اند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا کارگردان و تهیه کننده فیلم های مستند و داستانی ضمن انتقاد از وضعیت حاکم بر سینمای کشور گفت: متأسفانه رویکرد مدیران سینمایی کشور منطبق با ارزش های انقلاب اسلامی نیست و به فاصله بسیار زیادی با آرمان های انقلاب و خواسته های مقام معظم رهبری و ارزش هایی که شهدا برای آن جان دادند دچار شده اند.

کارگردان مستند «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص اذعان داشت: سینمای ما فارغ از مباحث فنی و تکنیکی و ساختاری که البته طی این سال ها پیشرفت چندانی هم نداشته است در زمینه محتوایی و ارزشی هم نتوانسته با ارزش های انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشد؛ متأسفانه به دلایلی نه چندان مشخص مدیران سینمای کشور مایل نیستند به سوژه های انقلابی و ارزشی در سینما به صورت پررنگ پرداخته شود و از همین رو هنرمندانی که مایل به کار در این عرصه هستند بطور خودجوش و از طرق مختلف همه تلاش خود را برای نجات سینمای ارزشی بکار بسته اند.

وی سپس با تأکید بر اینکه این روزها هیچ گونه حمایتی از فیلمسازان انقلابی و ارزشی نمی شود اظهار داشت: مدیران همیشه کمبود بودجه را دستاویز و توجیهی برای عدم حمایت شان از هنرمندان ارزشی و دغدغه مند عنوان می کنند اما با این حال ینده امیدوارم تا پایان دولت یازدهم حداقل شاهد گشایشی در این زمینه باشیم!

این مستندساز در ادامه این گفتگو تصریح کرد: مدیران سینمایی تنها در محافل، جشنواره ها و پشت تریبون ها شعار حمایت از سینمای انقلابی و ارزشی را سر می دهند و در عمل هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع و شرایط این سینما صورت نمی گیرد.

کارگردان فیلم داستانی «گرداب» تأکید کرد: برای نجات سینمای کشور نیاز است تا دیدگاه های سلیقه ای و چه بسا جناحی از میان مسئولان تمامی بخش های فرهنگی و هنری کشور برداشته شود و ما شاهد حضور نیروهایی باشیم که می خواهند دغدغه های مقام معظم رهبری و نظام را به مفهوم واقعی در حوزه های فرهنگی و هنری پیاده کنند.

کیوان نیا ادامه داد: مدیران مربوطه در حوزه سینما از فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری غافل مانده اند و طیق هر مسیری که خودشان تشخیص می دهند حرکت می کنند!

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: من خوشبختانه از نزدیک با شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی مراوده داشتم و شاهد بودم که ایشان چگونه به بسیجی های علاقه مند به حوزه تولید فیلم و سینما توجه نشان می دادند؛ امروز به این نتیجه رسیده ام که این شهید، افق بسیار بلندی را می دیدند و می خواستند کاری کنند تا تنها افرادی در حوزه سینما این راه را ادامه دهند که پیرو خط ولایت هستند.

وی افزود: متأسفانه این نوع نگرش در میان مدیران فرهنگی ما وجود ندارد. آن ها باید آگاه باشند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران امروز با مسائل مختلفی در تمامی ابعاد داخلی و خارجی مواجه است و یکی از ضرورت های ما در حال حاضر پرداختن به موضوعات استراتژیک در سینما به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار است تا بتوانیم به اهداف عالیه خود دست پیدا کنیم.

گفتنی است؛ شاهرخ کیوان نیا مدتی به عنوان مدیر مرکز تلویزیونی جانباز فعالیت کرده است و از جمله آثار مستند وی می توان به «بیداد خاموش»، «به نام عدالت»، «موج بیداری»، و از جمله آثار مذهبی اش به «قافله نور»، «روز باران» و... اشاره کرد. وی تاکنون فیلم هایی در حوزه دفاع مقدس با عنوان های «بسيج، ميقات پابرهنگان»، «همپای زینب در بیابان»، «همسفر با آب و آیینه»، «هروله عشق» و... را ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.