یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به سینماپرس خبر داد:

«لیالستانی» ششمین اثر سینمایی‌اش را با موضوع طنز می‌سازد

حسینعلی لیالستانی*

سینماپرس: حسینعلی فلاح لیالستانی کارگردان سینمای ایران که چند سالی است در سینما حضور پررنگی ندارد در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: مدت ها است که نگارش فیلمنامه ای را در ژانر طنز به پایان رسانده ام و قصد دارم آن را به عنوان ششمین اثر سینمایی ام جلوی دوربین ببرم.

کارگردان فیلم سینمایی «عاشق فقیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همواره دوست دارم که بتوانم در تمامی ژانرهای سینمایی مبادرت به ساخت فیلم کنم و به همین دلیل است که هیچ یک از آثار سینمایی من تاکنون شبیه به دیگری نبوده است و این بار می خواهم با یک سوژه طنز به سینما برگردم که بتواند مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشاند.

وی سپس با اشاره به اینکه سینمای ما در حال حاضر به سختی می تواند تماشاگر را جذب کند اظهار داشت: متأسفانه به دلیل هجوم بی رویه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، اینترنت و... که بخش عمده ای از آن ها جزو تهاجم فرهنگی بیگانگان محسوب می شود ذائقه تماشاگر ما نسبت به گذشته تغییر اساسی پیدا کرده و باعث شده که آن ها دیگر از فیلم ها و سریال های تولید داخل چندان استقبالی نکنند.

فلاح لیالستانی ادامه داد: به همین دلیل امروزه اغلب فیلمسازان ما بیکار و خانه نشین شده اند؛ من معتقدم که ما نباید خود را به دست سرنوشت و آنچه که بیگانگان برای آینده مان می خواهند بسپاریم و از این رو سعی دارم خود را به روز کرده و اثری را تولید کنم که بتواند ذائقه مخاطب ایرانی را مجدداً به سمت آنچه که برای ما ارزش های ملی محسوب می شود باز گرداند.

کارگردان فیلم سینمایی «میزاک» در رابطه با داستان جدیدترین فیلم سینمایی اش گفت: این فیلم طعنه ای به بیکاری به عنوان یکی از معضلات و مشکلات اساسی جامعه امروز ایران دارد؛ داستان ما در مورد جوان تحصیل کرده ای است که همراه با مادرش زندگی می کند و نمی تواند در هیچ کجا استخدام شود اما اتفاقی عجیب در زندگی آن ها رخ می دهد که داستان های طنز متعددی را در زندگی آن ها شکل می دهد.

وی افزود: خوشبختانه تولید این فیلم نیاز به فصل خاصی ندارد و به محض آنکه بتوانم بازیگر مورد نظرم را برای بازی در این فیلم متقاعد کنم این اثر سینمایی را کلید خواهم زد. متأسفانه بازیگران طنز در سینمای ما بسیار محدود هستند و به همین دلیل برای پرفروش شدن یک فیلم ما مجبوریم از بازیگرانی استفاده کنیم که قبلاً امتحان خوب را به خوبی پس داده اند؛ البته من در این اثر سینمایی قصد دارم که چند چهره جوان را نیز به سینمای کشور معرفی کنم.

فلاح لیالستانی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینمای ما امروزه با بحران جدی روبرو شده است اظهار داشت: من از اینکه می بینم بسیاری از همکارانم نمی توانند به دلایل مختلف که عمده ترین آن ها مشکلات اقتصادی است فیلم بسازند ناراحت هستم؛ امیدوارم که مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور ما به صورت جدی ریشه کن شوند و ما شاهد بهبود شرایط در تمامی زمینه ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.