چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

طی یک نشست خبری مطرح شد؛

گلایه‌های عوامل «من سالوادور نیستم» از بلاتکلیفی اکران این فیلم/زد و بند در شورای صنفی نمایش !

نشست خبری فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم»

سینماپرس: عوامل فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی عصر امروز در پردیس سینمایی کوروش طی یک نشست خبری گلایه های شدیدی را علیه سیاست های غلط مدیران سازمان سینمایی کشور بیان داشتند و از آن ها خواستند تا هرچه سریعتر تکلیف اکران این فیلم را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس منوچهر هادی در این نشست خبری گفت: متاسفم که سیاست های غلط مدیران سازمان سینمایی باعث شده تا «من سالوادور نیستم» پشت در اکران بماند. باعث افسوس است که فیلمی با این هزینه گزاف و با کیفیت خوب نمی تواند اکران شود.

وی در همین رابطه افزود: آقای حبیب اسماعیلی که پخش این فیلم را بر عهده دارند پیگیری های زیادی برای اکران آن انجام داده اند اما باز هم جواب درستی به ما داده نشده؛ این مساله اکران فیلم ها برای سینمای کشور مصیبتی بزرگ است و بسیار بد است که تهیه کنندگان بخش خصوصی با صرف هزینه های کلان نمی توانند فیلم هایشان را اکران کنند و در این رابطه توضیح قانع کننده ای هم به آن ها داده نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «قرنطینه» خاطرنشان کرد: «من سالوادور نیستم» فیلمی تجاری و مخاطب پسند است و تعجب ما از این است که چرا فیلمی که می تواند مخاطبان گسترده ای را به سالن های سینما بکشاند اینطور با بی مهری مدیران سینمایی و وزارت ارشاد روبرو شده است.

این فیلمساز سپس در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با جدیدترین اثر سینمایی اش گفت:  فیلم‌های قبلی ‌ام همگی ملودرام اجتماعی بودند اما این فیلم یک کار کمدی موقعیت است. ولی به معنای آن نیست که کیفیت پایینی داشته باشد بلکه فیلمی بسیار شریف و دوست‌داشتنی است.

هادی «من سالوادور نیستم» را فیلمی با خصوصیات خاص دانست و اظهار داشت: از ابتدا این فیلم سینمایی با توجه به جغرافیای دو کشور ایران و برزیل نوشته شد و ما در طول ساخت فیلم با توجه به شرایط علیرغم فیلمنامه خوب آقای مقصودی تغییراتی در آن به وجود آوردیم.

حبیب اسماعیلی پخش کننده این اثر سینمایی که این روزها «شیفت شب» نیکی کریمی را نیز در حال پخش دارد اظهار داشت: از آغاز، پخش این فیلم در اختیار من بود و بعد از آماده شدن فیلم با سینماداران رایزنی کردیم اما وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم به شورای صنفی برنمی‌گردد زیرا متأسفانه بعضی از سرگروه‌های سینمایی رفیق ‌بازی می‌کنند. من نمی دانم چرا فکری برای اکران فیلم های پر مخاطب نمی شود؟

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: طی روزهای اخیر بحث فیلم سوزی از سوی برخی سینماگران مطرح شده است و همین باعث شده تا بسیاری از فیلم ها امکان اکران پیدا نکنند؛ در حالی که اگر فیلمی خوب باشد مردم از آن استقبال می‌کنند. متأسفانه ظاهراْ دست یکسری از دوستان سینماگر در کار است تا فیلم ما اکران نشود و دوستان وزارت ارشاد به دلیل بحث‌هایی که با عنوان فیلم‌سوزی مطرح می‌شود، ترسیده‌اند که فیلم را اکران کنند.

در بخش دیگری از این نشست خبری منصور سهراب‌پور یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز توضیح داد: وضعیت غم‌انگیزی برای اکران ما وجود دارد. گویا در شورای صنفی نمایش زد و بند است ما از دو، سه ماه پیش برای اکران فیلم اعلام آمادگی کردیم. این فیلم کاملا در بخش خصوصی تولید شده و هیچ کمکی نگرفته است. ضمن اینکه سینمادارها هم برای اکران آن مشتاق هستند و از اکران نشدن آن افسوس می‌خورند.

سهراب‌پور اضافه کرد: به عنوان تهیه‌کننده دلیل اکران نشدن فیلم را نمی‌دانم و امیدوارم حق ضایع شده فیلم ما احقاق شود

سیدامیر پروین حسینی نیز در بخش دیگری از این نشست درباره چگونگی حضور فوتبالیست مطرح برزیلی در این فیلم گفت: ما از ابتدا مایل بودیم «رونالدو» بتواند در این فیلم نقش آفرینی کند اما از آنجا که در زمان فیلمبرداری ما وی در آمریکا به سر می برد این امر محقق نشد و ما از «ریوالدو» برای بازی در این فیلم دعوت کردیم.

این تهیه کننده ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها به غلط مبلغ گزافی را به عنوان دستمزد این فوتبالیست عنوان کردند که از اساس اشتباه است؛ اگر مبلغی که به عنوان دستمزد ایشان مطرح شده را داشتیم که دیگر فیلم نمی‌ساختیم. به هر حال مبلغ قرارداد جزو اسرار عوامل فیلم است و یک توافق درون‌گروهی است. اما مبلغی که در بعضی اخبار درباره دستمزد ریوالدو منتشر شده بود شایعه است.

در بخش دیگری از این نشست رضا مقصودی نویسنده فیلمنامه با ارائه توضیحاتی درباره مراحل نگارش آن یادآور شد: آقای پروین‌حسینی طرحی را ارائه داد که یک پای آن کشور برزیل بود و قرار بود ۹۰ درصد فیلم در این کشور فیلمبرداری شود. من هم از پیش طرحی داشتم و با قدری تغییرات به فیلمنامه «من سالوادور نیستم» رسیدیم. بنای ما این بود که کاری مردم‌پسند و جذاب اما صاحب حرف بسازیم. فیلم «من سالوادور نیستم» یک کار با شخصیت طنز است. چیزی که در سینمای ما خیلی کم وجود دارد. به همین دلیل تعجب می‌کنم که چرا مدیران سینمایی چنین برخوردی با فیلم دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.