جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

گفتگویی با یک کارگردان جوان تئاتر

سیاوش اسد: «رقص کاغذ پاره ها» را با دید کلاسیک «برشت» روی صحنه برده ام

سیاوش اسد

سینماپرس: سیاوش اسد کارگردان نمایش «رقص کاغذ پاره ها» که به تازگی در سالن فنی زاده مرکز آفرینش منشور هنر روی صحنه رفته است در مورد این نمایش گفت: این نمایش نوشته محمد یعقوبی است و بارها در سالن های مختلف روی صحنه رفته و یا نمایشنامه خوانی شده است اما من این بار با دیدگاه کلاسیک «برشت» این اثر را روی صحنه برده ام.

این کارگردان جوان تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «رقص کاغذ پاره ها» به مسائل درونی خانواده ها می پردازد و تحلیل های بسیار خوبی از زندگی روزمره دارد؛ توجه بیشتر ما در این نمایش بر روی زوج های جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند اما مسائل حاشیه ای و بسیار کم اهمیت باعث می شود تا زندگی آن ها با مشکلاتی همراه شده و به طلاق بیانجامد.

وی سپس با اشاره به اینکه این نمایش می تواند برای مخاطبان خاص و عام دارای جذابیت باشد اظهار داشت: از آنجا که این نمایش از بطن جامعه امروز ایران برخاسته است خوشبختانه ما بازخوردهای بسیار خوبی را از مخاطبان مان که بسیاری از هنرمندان سرشناس سینما و تئاتر نیز در میان آن ها بوده اند گرفته ایم؛ زنگ اجرای این نمایش را آقای بهزاد فراهانی به صدا در آوردند و ما هرشب میزبان یکی از چهره های شاخص سینما در این نمایش بوده ایم و همه آن ها از این اثر رضایت خاطر داشته اند.

اسد ادامه داد: «رقص کاغذ پاره ها» نمایشی است که می تواند نه تنها برای مخاطبان هنرهای نمایشی که برای تمامی زوج های جوان نیز تماشایی باشد و از این رو من به تمامی زوج های جوان توصیه می کنم حتما این نمایش را که می تواند برای آن ها دارای جنبه های آموزشی نیز باشد تماشا کنند

وی سپس با اشاره به سوابق هنری خودش اظهار داشت: من فعالیت هنری ام را از کرمانشاه آغاز کردم و آقای کیانیان مرا به سمت تئاتر سوق دادند؛ همین امر باعث شد تا تجربه های بسیار خوبی را نزد دکتر محمود عزیزی، حسین مسافرآستانه و داوود فتحعلی بیگی کسب کنم و حضورم در کارگاه نمایشی استاد حمید سمندریان مرا به سمت کارگردانی تئاتر کشاند که بسیار از این امر خشنود هستم.

این کارگردان که در نمایش خود از بازیگران کار اولی زیادی بهره برده است در ارتباط با این موضوع گفت: من حضور جوانان در عرصه هنرهای نمایشی را ریسک نمی دانم و اعتقاد دارم هنرهای نمایشی کشور ما در حال حاضر نیاز به حضور جوانان فعال، خلاق و اندیشمند دارد. من مایلم به عنوان یک کارگردان همواره مجالی برای حضور جوانان علاقمند به هنر فراهم کنم و برخلاف نظر بسیاری از دست اندرکاران سینما و تئاتر این کار را غیر عقلایی نمی دانم.

گفتنی است؛ بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از مهدی بیگدلی، آسیه عطوفی، عباس خداوردیان، طیبه عقیقی، فرشاد عسگری، نیلوفر خبایی، علی پیله ور، آیدا سرشار، کامبیز نیک آمیز، محبوبه شاهورانی هستند. دیگر اعضای این نمایش عبارتند از سرپرست بازیگران: مرتضی سربیشه، کارگردان: سیاوش اسد، تهیه کننده: حمید حبیبی، نویسنده: محمد یعقوبی، مشاور: کارگردان حامد غنی، دستیار کارگردان: وحید اسکندری، گریم: نگار عمیمی نژاد، منشی صحنه: یاسمن خبایی، عکاس: فوژان پارسا، روابط عمومی و مشاور رسانه ای: فرهاد جاوید.

نمایش «رقص کاغذپاره ها» در مرکز آفرینش منشور هنر سالن فنی زاده واقع در میدان فردوسی خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳ از روز سه شنبه ۱۲ ابان ۱۳۹۴ تا ۱۷ اذر ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه رفته است. گروه نمایش «رقص کاغذپاره ها» اجرای این نمایش را به مرحومین حمید سمندریان و هما روستا تقدیم کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.