دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

مدیر سابق موسسه شهید آوینی گفت:

قطع امید فیلمسازان انقلابی از سازمان سینمایی/ شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضاییه وارد عمل شوند

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما با انتقاد از عدم توجه مسئولان سینمایی به هنرمندان فعال در حوزه سینمای انقلاب گفت: سینماگران دغدغه مند و متعهد از سازمان سینمایی قطع امید کرده اند و امیدی به بهبود وضعیت فرهنگ و هنر در کشور ندارند.

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً مدت ها است که در انتظار صدور پروانه ساخت و تخصیص بودجه لازم برای تولید فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب ۲» که یک اثر ملی و استراتژیک محسوب می شود هستم اما سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی هیچ گونه اقدامی برای تولید این اثر انجام ندادند.

وی در همین راستا ادامه داد: از این رو من مانند بسیاری از سینماگران دیگر به صورت کامل از سازمان سینمایی و نهادهای تابعه این سازمان قطع امید کرده ام و طرح خودم را برای تولید به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس سپردم که با صحبت های انجام شده قرار است ویرایش نهایی روی طرح صورت بگیرد و با مساعدت آقای نیرومند به عنوان مدیرعامل جدید این انجمن، «فرشتگان قصاب ۲» به تولید برسد.

قهرمانی سپس با تأکید بر اینکه ما باید به صورت آفندی در مقابله با جبهه جنگ نرم دشمنان کار کنیم اظهار داشت: ما با تمامی قدرتی که در اختیار داریم و وجود رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، نباید به دنبال مقابله با دشمنان باشیم؛ حضرت آقا بارها در سخنان شان فرموده اند که جنگ نرم یک قرارگاه است، ما در حال حاضر در جنگ فرهنگی با دشمنان هستیم و در این جنگ کسی می تواند پیروز میدان شود که دست به عملیات بزند والا ضربات مهلکی او را از پا در خواهد آورد.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: ما باید با تولید آثار فرهنگی و هنری که تمامی استاندارهای لازم را داشته باشند فیلم های خود را در عرصه بین الملل به صورت گسترده توزیع کنیم؛ این اقدام گام بلندی است که می تواند ما را به سر منزل مقصود برساند و در راستای رسیدن به اهداف مان یاری نماید.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و آتش» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در حال حاضر هیچ متولی دلسوزی در عرصه فرهنگ و هنر وجود ندارد گفت: مدیران سینمایی کشور دغدغه شان به سمت مسائل جناحی و سیاسی رفته و دغدغه ملی و انقلابی در کشور چندان وجود ندارد؛ همین مسأله باعث فعالیت برخی فیلمسازانی شده که یک سری آثار بی هویت و فاقد ارزش های ملی و میهنی می سازند؛ این در حالی است که در سینمای جمهوری اسلامی ایران افرادی باید حضور داشته باشند که دغدغه نظام و انقلاب درون آن ها موج بزند و بتوانند به شایستگی حرف های اصیل انقلاب را بیان کنند.

وی افزود: بی شک اگر این رویه ادامه پیدا کند تا سالهای آینده سینمای کشور تعطیل خواهد شد چرا که ما در حال حاضر دنباله روی سینمای غرب و آمریکا شده ایم و ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی رسالت خود را به درستی انجام دهد و جلوی حضور مدیران بی دغدغه نسبت به نظام و انقلاب را بگیرد.

قهرمانی در خاتمه این گفتگو ادامه داد: نهادهای مسئول از جمله مسئولان قوه قضائیه بایستی به صورت جدی با مدیرانی که دغدغه نظام و انقلاب را ندارند و در راستای اهداف دشمنان فعالیت می کنند برخورد کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.