یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

گفتگوی یک فیلمنامه نویس با سینماپرس؛

«شعله شریعتی» و نگارش یک طنز سینمایی/ شرایط این روزهای سینما و تلویزیون بی‌ثبات است

شعله شریعتی

سینماپرس: شعله شریعتی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در مورد جدیدترین فعالیت های خود گفت: این روزها در حال نگارش یک فیلمنامه طنز سینمایی هستم که مدت های زیادی است طرح آن را در ذهن پرورانده ام.

فیلمنامه نویس سریال «جاده چالوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این فیلمنامه در واقع یک اثر جاده ای است که در آن گروهی با هم به مسافرت می روند و در حین راه برای شان اتفاقاتی می افتد که داستان فیلم را شکل می دهد.

شریعتی سپس با تأکید بر اینکه طی سال های اخیر نگارش فیلمنامه سریال های سفارشی باعث شده که نتواند روی آثار باب میل خود تمرکز کافی داشته باشد اظهار داشت: این روزها بسیار خوشحالم که توانستم روی طرحی که سال ها است به آن می اندیشم تمرکز کنم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد فعالیت های تلویزیونی خود نیز گفت: به تازگی نیز یکی از طرح هایم در تلویزیون تصویب شده که در ژانر معمایی - جاسوسی است. داستان این سریال در مورد پرونده هایی است که در زمان پیش و پس از انقلاب اسلامی مغفول مانده اند و به نوعی می توان این سریال را اثری در مورد تاریخ معاصر دانست که به ناگفته های جذابی می پردازد که برای مخاطبان خالی از لطف نیست.

این فیلمنامه نویس سپس ضمن ابراز گلایه از وضعیت فعلی حاکم بر سینما و تلویزیون گفت: شرایط این روزهای سینما و تلویزیون بی ثبات است؛ از یک سو شرایط مالی مناسبی در این دو عرصه وجود ندارد و از سوی دیگر وجود شوراهای متعدد و مدیرانی که مرتباً در حال عوض شدن هستند باعث شده تا قانون دائمی در زمینه فیلمنامه وجود نداشته باشد و بیشتر دیدگاه های سلیقه ای افراد است که بر سینما و تلویزیون حاکمیت می کند.

شریعتی افزود: همه این مسائل باعث می شود تا فیلمنامه نویسان با توجه به شرایطی که پیش روی شان است هیچ اطمینانی به آینده نداشته باشند و حتی اقدام به نگارش کارهای سفارشی نیز نکنند؛ کما اینکه من شخصاً از ابتدای سال تاکنون ۵ سفارش را رد کردم و راضی به نگارش آن ها نشدم چرا که هیچ اطمینانی از آینده این کارها نداشتم.

گفتنی است؛ شعله شريعتي متولد ۱۳۴۷ در سنندج است. وي فارغ التحصيل هنرهاي نمايشي در گرايش كارگرداني از دانشکده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران (۱۳۷۱ـ ۱۳۶۸) است. وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۸۲ با فيلم خانه اي در شن شروع كرد. وي همچنين نويسنده سريال هاي -رزوهاي آرزو (شاهرخ حميدي مقدم ـ شبکه يک)، همسفر(قاسم جعفري ـ شبکه سه)، خط قرمز(قاسم جعفري ـ شبکه سه)، دختران ـ کار مشترک (اصغر توسلي ـ شبکه پنج)، بيگانه (عليرضا سرباز ـ گروه اجتماعي شبکه يک)، آينه خيال (اميد نجيب زاده ـ معاونت مراكز استان هاي سازمان صدا و سيما)، لبه تاريکي (سعيد سلطاني ـ شبکه دو)، بيگانه اي ميان ما ـ کار مشترک (احمد اميني ـ شبکه دو) -مسافر پر دردسر (شاهرخ حميدي مقدم ـ شبکه جهاني سحر)، مدرسه شهيد چمران (بهروز مفيد ـ شبكه دو)، ستاره هاي سربي (محمد رضا آهنج ـ شبکه دو)، خانه بي پرنده (کاظم معصومي ـ شبکه پنج)، دستان سبز (قدرت الله صلح ميرزائي ـ شبکه پنج)، سريال طلاق (ابوالقاسم طالبي ـ شبكه پنج)، تکه هاي گمشده (عباس رنجبر ـ شبکه دو) و -هشت بهشت (سعيد عالم زاده) است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.