یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

گلایه‌های شدید «افشارزاده» از وضعیت فعلی سینما/ مدیران فقط شعار می‌دهند

مهشید افشارزاده در نشست خبری فیلم سینمایی پنج ستاره

سینماپرس: مهشید افشار زاده بازیگر و کارگردان سینما که مدت ها است در انتظار تأمین سرمایه و صدور پروانه ساخت برای تولید دومین اثر سینمایی اش است گفت: متأسفانه جریانی در سینمای ایران غالب شده که مانع ورود فیلمسازان نواندیش و جوان به سینما می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخی از این افراد و جریان ها مایل اند که فیلمسازان قدیمی و تکراری در سینما حضور داشته باشند و مبادرت به تولید فیلم هایی کنند که نزد مردم و مخاطبان فهیم امروز سینما هیچ جایگاهی ندارند.  

وی با تأکید بر اینکه سینما به عنوان یک هنر تأثیرگذار تنها زمانی موفق است که بتواند با پرداختن به سوژه های جذاب و حرکت رو به جلو تأثیرات فرهنگی به بار بیاورد اظهار داشت: اینکه مدیران سینمایی از فیلم هایی حمایت می کنند که دهها قدم از مردم و جامعه عقب تر هستند و نمی توانند آن ها را به سوی خود جذب کنند کاری بیهوده ای است و نتیجه آن به ورشکستگی سینما و گریزان شدن مخاطبان از سالن ها منجر می شود.

افشارزاده تصریح کرد: متأسفانه مدیران وقعی به خواسته های مردم و مخاطبان نمی گذارند و تنها با لابی و فرافکنی قصد دارند سینمای ایران را بسیار پر رونق نشان دهند و شعاردهند که سینمای ایران در بهترین وضعیت فعلی خود به سر می برد؛ حال اینکه سینمای ما روزهای سختی را پشت سر می گذارد و امید چندانی به بهبود وضعیت آن نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «افسانه آه» توجه به فرهنگ غنی ایران، معضلات اجتماعی و... را جزو نکاتی دانست که می توان در صورت پرداخت به آن ها مخاطبان را به سالن های سینما کشاند و در این رابطه افزود: اینکه مدت ها است در سینمای ما استفاده از ادبیات غربی باب شده است خود یک هجمه بزرگ فرهنگی است و نشان از آن دارد که برخی از افراد مایل هستند تا به فرهنگ و هنر غنی کشورمان ضربه بزنند، من نمی دانم در حالی که ما از کهن ترین و غنی ترین ادبیات و هنر برخوردار هستیم چرا باید از ادبیات و داستان های غربی برای ساخت فیلم هایمان وام بگیریم و با ایرانیزه کردن آن ها به نوعی از خودمان رفع تکلیف کنیم؟

این فیلمساز تصریح کرد: درحال حاضر خوراک فرهنگی که به مخاطبان داده می شود مسموم است و می تواند باعث مرگ سینما شده و در مقابل مخاطبان را به سمت تماشای برنامه های ماهواره ای و... سوق دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «توفان شن» در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: سینمای امروز ایران متأسفانه جولانگاه برخی افراد ناآگاه شده است که دغدغه چندانی در حوزه فرهنگ و هنر ندارند و تنها برای خودنمایی به سینما روی آورده اند. این در حالی است که اغلب پیشکسوتان سینما در تمامی عرصه ها و حرفه ها در بیکاری به سر می برند و زندگی شان با خطرات زیادی مواجه شده است و دیگر جایی برای افراد خبره و آگاه در سینما نیست.

افشارزاده در ادامه این گفتگو از مدیران سینمای کشور خواست که توجه ویژه و جدی به سینما داشته باشند و نگذارند سینمای کشور بازیچه دست افرادی شود که می خواهند آن را به نابودی و اضمحلال بکشانند.

وی گفت: امروز شرایط تولید فیلم در سینمای ما سخت و دشوار شده است به نحوی که برای یک بازنویسی ساده فیلمنامه برخی افراد حتی تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان دستمزد مطالبه می کنند!

وی افزود: من مدت ها است که می خواهم دو فیلم «حرکت نا به جا» و «بانوی ناتمام» را جلوی دوربین ببرم اما متأسفانه به دلیل سنگ اندازی های وحشتناکی که بر سر راهم به وجود می آورند این امکان فراهم نمی شود.

این بازیگر در خاتمه متذکر شد: افسوس من به این دلیل است که چرا در طول عمرم اینطور برای سینما وقت گذاشته ام و کسی به زحمات ما توجهی نشان نمی دهد.

نظرات

  • زیبا ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۲
    0 3
    خانم افشارزاده پنج ستاره اثر قابل تاملی بود اما بد نیست شما به بازیگری برگردید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.