چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

در مصاحبه با خبرنگار ما مطرح شد

برادری: نمایش تلویزیونی «شهابی از جنس نور» منوط به تمایل مدیران مرکز گسترش است

شهابی از جنس نور

سینماپرس: روح الله برادری تهیه کننده فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» گفت: نمایش تلویزیونی این فیلم ضد تکفیری در تلویزیون کاملاً فراهم بوده و تنها منوط به تصمیم مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که متأسفانه چندان رغبتی از خود برای این کار نشان نمی دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من سال ها قبل و در زمان مدیریت آقای شمقدری اقدام به تولید فیلم ضد تکفیری با عنوان «شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو کردم که متاسفانه با تغییر مدیریت ها اکران این فیلم مدت هاست در بلاتکلیفی به سر می برد؛ لذا بعد از پیگری های مکرر بنده با مسئولان تلویزیون، مقرر شد شبکه «آی فیلم» این اثر را خریداری نماید تا حداقل از طریق تلویزیون این فیلم در معرض دید مردم قرار گیرد اما به دلیل عدم همکاری مسئولان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دولت یازدهم که سرمایه گذار و مالک اصلی این فیلم به حساب می آیند، باز هم از آن زمان تاکنون اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

وی متذکر شد: من شخصا از آقای طباطبایی نژاد به عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تقاضا دارم که هرچه سریعتر به فکر چاره جویی برای روشن شدن تکلیف این فیلم باشند که با حوادث امروز که در منطقه جریان دارد همخوانی داشته و می تواند در صورت پخش از تلویزیون تاثیرات خوبی را از خود به جا بگذارد؛ ولی متاسفانه گویا رویکرد مدیران سینمای کشور به نوعی لجبازی با مدیریت قبلی سینمایی است و نمی خواهند هیچ حمایتی از این آثار داشته باشند.

این سینماگر در عین حال گفت: متاسفانه زمان طی سال های اخیر ثابت کرده که مدیران سینمای کشور چندان توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اکران فیلم هایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی و مقاومت ندارند و تنها به آنچه که باب سلیقه خودشان است می اندیشند.

وی با تاکید بر اینکه در این مساله تنها مدیران سازمان سینمایی اهمال نکرده اند اظهار داشت: متاسفانه نهادهای دیگری همچون سازمان صدا و سیما و یا سازمان تبلیغات اسلامی نیز هیچ قدمی در راستای حمایت و تولید از آثار استراتژیک بر نمی دارند و این در حالی است که بارها حضرت آقا در دیدارهای خصوصی شان به جدیت خواستار تولید این گونه فیلم ها شده اند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد مدیران سینمایی کشور تنها از تولید فیلم های اجتماعی حمایت کرده و با فیلمسازانی که از منظر سیاسی و عقیدتی به آن ها نزدیک هستند همکاری می کنند و هیچ توجهی به سینمای استراتژیک ندارند.

برادری سپس از شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان دو عنصر کلیدی برای رفع معضلات سینمای مقاومت نام برد و گفت: به عقیده من در شرایط فعلی سینمای کشور تنها این دو نهاد هستند که می توانند با دخالت مستقیم و مهندسی این مساله را به درستی هدایت کنند و سینمای مقاومت را به سر منزل مقصود برسانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سجاده آتش» در ادامه خاطرنشان کرد: ما در کشور به شدت به کار فرهنگی نیاز داریم اما متاسفانه سران دولت چندان توجهی به این مسائل ندارند؛ طی دو سال گذشته حتی یک بار جلسه شورای عالی سینما تشکیل نشده و ما نمی دانیم که جایگاه این شورا در دولت «تدبیر و امید» کجاست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.