یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

گفتگوی سینماپرس با بازیگر پیشکسوت؛

روایت «پروانه معصومی» از نقش خود در «انتهای خیابان مهر»/ بیشتر فیلمنامه‌ها منطبق با واقعیت نیست!

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر که پس از مدت ها دوری از عرصه سینما به تازگی در جدیدترین اثر سینمایی کامران قدکچیان به ایفای نقش پرداخته در این باره گفت: در «انتهای خیابان مهر» نقش زنی عاشق را بازی کردم که به دنبال عشق سال های جوانی خود می گردد.

بازیگر فیلم سینمایی «گل های داودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از دلایل حضور من در فیلم «انتهای خیابان مهر» فیلمنامه بسیار محکم و داستان سرراست و خوب آن بود. فیلمنامه این فیلم سینمایی روایتی بدون لکنت داشت و از داستانی جذاب و در عین حال باورپذیر بهره گرفته بود که ناخودآگاه مرا به سوی خود جذب کرد.

وی ادامه داد: «انتهای خیابان مهر» دارای فیلمنامه ای عاشقانه و رمانتیک است که بخشی از داستان آن در ۵۰ سال قبل اتفاق می افتد. نقشی که من در این فیلم سینمایی بازی کردم، زنی است که ۵۰ سال قبل عشق خود را از دست داده و در حال حاضر تمامی زندگی اش حول محور این قضیه است که عشق گمشده خود را بیابد، این در حالی است که در کنار روایت داستان عاشقانه این زن، نوه او که پسری جوان است عاشق دختری می شود در واقع مخاطب در این اثر با روایت داستان ۲ عشق به صورت موازی مواجه می گردد.

معصومی با تاکید بر اینکه یک فیلمنامه زمانی خوب است که بتواند بازیگر را وادار به شخصیت سازی کند اظهار داشت:‌ شخصیت پردازی خلاقانه و مستحکمی که در فیلمنامه «انتهای خیابان مهر» وجود داشت باعث شد که من روزها به آن بیندیشم و در ذهن خود این شخصیت را خلق کنم؛ فیلمنامه واقعی همین است که بتواند قوه تخیل هر فردی را به حرکت انداخته و او را وادار به خلق شخصیت درون ذهن خود نماید. من شخصا دغدغه های زنانه خوبی را در این اثر یافتم که توانست مرا به دوران جوانی بازگرداند.

بازیگر سریال تلویزیونی «امام علی (ع)» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب سناریوهایی که به دستم می رسد منطبق با واقعیت نیست و بسیار بد نوشته شده اند؛ این در حالی است که یک فیلمنامه عنصر اصلی یک اثر سینمایی و یا تلویزیونی محسوب می شود و نباید دست اندرکاران تولید یک اثر اینطور ساده انگارانه از کنار آن عبور کنند. ما باید این را بدانیم که مخاطب اصولأ از فیلم هایی حمایت می کند که قالب های داستانی آن را در زندگی واقعی اش دیده باشد و برایش جذاب و باورپذیر جلوه کند.

این بازیگر پیشکسوت سینما سپس ضمن انتقاد شدید از دست اندرکاران و مدیران سازمان صدا و سیما گفت: این روزها برنامه های صدا و سیما نمی تواند مخاطبان را با خود درگیر کند، این در حالی است که ما در گذشته شاهد تولید فیلم ها و سریال هایی در تلویزیون بودیم که باعث می شد هنگام پخش آن ها خیابان های شهر خلوت شود و مردم برای تماشای آن به منازل خود بروند، اما در حال حاضر تنها برنامه هایی که از تلویزیون با استقبال نسبی مخاطبان روبرو می شود برنامه هایی در حوزه «سلامت» و «اخبار» است و به غیر از آن هیچ یک از برنامه ها نمی توانند مخاطب را آنچنان که باید با خود درگیر کرده و پای تلویزیون بنشانند.

بازیگر فیلم سینمایی «خارج از محدوده» ادامه داد:‌ در سینما هم وضعیت از تلویزیون چندان بهتر نیست. صدور مجوز ساخت برای فیلمنامه هایی که حرفی برای گفتن ندارند و تنها می توانند مخاطبان را از سالن های سینما گریزان کنند باعث شده تا این هنر- صنعت نیز این روزها وضعیتی بحرانی داشته باشد، اما تنها تفاوت سینما با تلویزیون این است که اگر فیلم خوبی در سینما نمایش داده شود در دراز مدت می تواند جای خود را میان مخاطبان جدی سینما باز کرده و با تبلیغات چهره به چهره آن ها را به سالن های سینما بکشاند.

وی در خاتمه این گغتگو افزود: این روزها در حال استراحت هستم و علیرغم آنکه پیشنهادات زیادی برای بازی در فیلم ها و سریال ها دارم ترجیح می دهم که با یک سناریوی قوی شروعی مجدد داشته باشم.

گفتنی است؛ امین حیایی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا،مژگان بیات و مهران رجبی از دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.  سایر عوامل این فیلم عبارتند از: بازیگران: کارگردان: کامران قدکچیان، تهیه‌کننده: عبدالمحمد نجیبی، مدیر فیلم‌بردارید: کامیار فاروغی، صدابردار: محمود سماک‌باشی، چهره‌پردازد: سودابه خسروی، طراح لباس: کیوان ذوالفقاری، مدیر تدارکات: امیر حسینی، مجری طرح: مجید کرباسیان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.