چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

گفتگوی سینماپرس با چهره پرداز مطرح سینما

نویدی:«۳۶۰ درجه»قریبیان برایم تجربه خوبی بود/ چهره پردازی بانقاشی و آرایشگری متفاوت است

مهین نویدی*

سینماپرس: مهین نویدی چهره پرداز مطرح سینمای ایران در آستانه اکران فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان اظهار داشت: مدتی است که فعالیت چندانی در سینما ندارم و این روزها منتظر اکران این فیلم هستم که حضور بسیار خوبی را در آن تجربه کردم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «ایران برگر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «۳۶۰ درجه» فیلمی اکشن و هیجان انگیز است و یکی از بهترین تجربه های زندگی ام را در این فیلم با یک کارگردان فیلم اولی داشتم. این فیلم پلیسی-معمایی باعث شد تا من مجبور به تیپ سازی های خاصی در زمینه چهره پردازی شوم و  همین برایم به شدت جذابیت داشت.

نویدی با تأکید بر اینکه فیلم هایی که چهره پرداز را به تحرک و تفکر وادار می کنند را دوست دارد، اظهار داشت: در حال حاضر تولیدات سینمایی و تلویزیونی به گونه ای شده که چهره پردازی خاصی برای کاراکترها در نظر گرفته نمی شود و همه چیز بسیار ساده و در حد یک «فوم» است؛ من به هیچ عنوان حضور در این گونه آثار را نمی پذیرم چرا که مایلم توانایی خود را در چهره پردازی به خوبی نشان دهم و دست به شخصیت پردازی و تیپ سازی بزنم و خوشبختانه فیلم «۳۶۰ درجه» این امکان را برای من به وجود آورد.

وی سپس با اشاره به اینکه کاراکترهایی مانند معتاد، زندانی، پلیس و... در «۳۶۰ درجه» بودند و دست گریمور برای اجرای ایده های ذهنی بسیار باز بود گفت: این فیلم داستان پسر جوانی است که در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می شود و به زندان می افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می کشد؛ همین تعریف یک خطی نشان می دهد که این فیلم تا چه حدی جذاب است.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در پاسخ به این سوأل که آیا در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز مانند دوره گذشته یکی از پرکارترین چهره پردازان خواهد بود، گفت: شرایط زندگی انسان ها در هر برهه زمانی متفاوت است، سال گذشته من بسیار مایل بودم که مرتباً در پروژه های مختلف حضور داشته باشم و دست به تجربیات جدید بزنم اما امسال چنین رغبتی را در خودم احساس نمی کنم و تنها در صورت داشتن یک پیشنهاد خوب و مناسب است که دوباره به سینما بازگردم.

وی در خاتمه اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد بر این اندیشه هستند که چهره پردازی کار آسانی است در صورتی که کار ما نیاز به آموخته های روانشناسی، آناتومی چهره اشخاص و... دارد و کارمان با نقاشی و آرایشگری تفاوت های بسیاری دارد و این مسأله را باید تمامی علاقمندان به این رشته هنری درک کنند.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» از چهارشنبه هفته جاری روی پرده سینماهای سراسر کشور خواهد رفت. در این فیلم میلاد کی مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، مسعود فروتن، سام قریبیان، احسان کرمی، بابک کریمی، علیرضا محمدی و... ایفای نقش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.