دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

سینماپرس/ فیلمی با محوریت مقاومت در آستانه تولید؛

پیش بینی مهاجرت جنگ‌زده‌های منطقه به اروپا در «الفیدا»/ بازنویسی نهایی فیلمنامه«نجفی» تمام شد

حسن نجفی-سعید سیدزاده

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما از بازنویسی نهایی فیلمنامه و بازبینی لوکیشن های فیلم سینمایی «الفیدا» خبر داد و گفت: در صورت مهیا شدن شرایط این فیلم به زودی به مرحله تولید خواهد رسید.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بازنویسی نهایی فیلمنامه «الفیدا» به تازگی توسط بنده و با همکاری سیدناصر هاشم زاده به پایان رسیده و ما بیش از ۲ ماه درگیر بازنویسی این فیلمنامه که دقیقاً مبتنی بر حوادث روز در منطقه خاورمیانه است بودیم.

وی ادامه داد: همزمان با بازنویسی فیلمنامه، لوکیشن های فیلم در کشورهای ایران و ترکیه بازبینی و قطعی شدند؛ من جزو آن دسته کارگردانانی هستم که ابتدا لوکیشن های فیلم را قطعی می کنم و سپس بر اساس فضا، فیلمنامه را بازنویسی می کنم؛ این امر می تواند تأثیر بسزایی در کیفیت تولید فیلم داشته باشد.

نجفی با تأکید بر اینکه بحران مهاجرت جنگ زده ها حرف اصلی این فیلم است، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل جنگ ها و وحشی گری های داعش اتفاقات زیادی در منطقه خاورمیانه صورت گرفته و بخش زیادی از مردم کشورهای سوریه و... به سمت مرزهای اروپایی هجوم برده اند؛ همین قضیه باعث شد تا هفته گذشته این بحران اتحادیه اروپا را فرا بگیرد و حتی بسیاری از کشورها خواستار خروج از فضای شنگن شوند، این ها تماماً مواردی بوده است که ما از ۵-۶ ماه قبل و همزمان با نگارش فیلمنامه آن را پیش بینی کرده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: البته فیلم ما تاریخ مصرف ندارد و می تواند حتی در سالیان آتی نیز مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. «الفیدا» فیلمی به شدت انسانی است و مباحثی همچون وفاداری، عشق و وطن را مطرح می کند و من مطمئن هستم که تمامی مخاطبان در همه جای دنیا با هر سلیقه، فرهنگ و تفکری می توانند با این فیلم ارتباط خوبی برقرار نمایند.

کارگردان فیلم سینمایی «شرفناز» در خاتمه این گفتگو از حضور بازیگران مطرح سینمای ایران، ترکیه و سوریه در «الفیدا» خبر داد و گفت: ما این روزها مشغول رایزنی و گفتگو با بازیگران مطرح برای حضور در این فیلم هستیم و به تازگی مذاکره با چند بازیگر بسیار مطرح سینمای ایران داشته ایم اما از آنجا که هنوز قراردادی میان آن ها و تهیه کننده امضا نشده است ترجیح می دهیم نام آن ها را تا زمان قطعی شدن رسانه ای نکنیم.

بر اساس این گزارش سیدسعید سیدزاده که تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد نیز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: هرچند که به زعم آقای نجفی بازنویسی فیلمنامه به صورت کامل به پایان رسیده اما همچنان امکان دارد با توجه به شرایط روز تغییراتی در فیلمنامه ایجاد شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در پاسخ به این سوأل که آیا سازمان سینمایی و یا نهادهای زیر مجموعه این سازمان همکاری برای تولید این فیلم استراتژیک خواهند داشت، گفت: هنوز هیچ خبری مبنی بر همکاری سازمان سینمایی برای تولید این فیلم نیست اما امیدوارم که آن ها نیز ما را در زمینه تولید این اثر فراملی حمایت کنند. تنها قصد این فیلم آگاه کردن مخاطبان جهانی از رنج ها و ستم هایی است که تهاجم دشمنان و استکبار جهانی به دنیای اسلام وارد ساخته و باعث آوارگی و مصیبت هزاران نفر از ساکنان آن مناطق شده است.

همچنین این تهیه کننده با سابقه سینمای ایران در مورد سایر فعالیت هایش اظهار داشت: فیلمنامه سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» به کارگردانی خانم انسیه شاه حسینی این روزها در حال اتمام نگارش است و به تازگی یکی از خبرگزاری ها خبری مبنی بر احتمال ساخت این فیلم در خارج از ایران را منتشر کرده بود که چنین چیزی صحت ندارد و هنوز حتی نگارش این فیلم به پایان نرسیده که ما بتوانیم در مورد لوکیشن های آن و یا زمان احتمالی کلید خوردن فیلم سخنی به میان آوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.