سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اعلام شد

دختر شهید بابایی مجموعه داستانی «هم پرواز » را برای پخش از شبکه دو سیما آماده می‌کند

سلما بابایی

سینماپرس: دختر شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی برای هفته دفاع مقدس مجموعه داستانی «هم پرواز »را می سازد.

سلما بابایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه توضیح داد: از سوی نیروی هوایی ارتش، کارگردانی مجموعه ای پنج قسمتی با نام «هم پرواز»در خصوص شهدا و ایثارگران نیروی هوایی برای پخش از شبکه دو سیما در هفته دفاع مقدس به من سپرده شده است.

وی ادامه داد: یک قسمت از این مجموعه راجع به زندگی شهید بیژن بیک محمدی بود که اواخر فروردین تصویربرداری آن انجام شد و چون نزدیک سالگرد شهادت این بزرگوار بود، ما کار تولید این قسمت را سریع انجام دادیم که از شبکه دوم سیما به پخش رسید.

بابایی همچنین افزود: قسمت دوم این مجموعه داستانی در مورد زندگی شهید حسین دل حامد است. تصویربرداری این قسمت با نام «شاهین سهند» انجام شده و تدوین آن توسط احسان لهراسبی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: قسمت  اول و دوم این مجموعه توسط شاهرخ باقری نژاد نوشته شده و نگارش پخش های سوم و چهارم را ونداد روشن برعهده داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشغول ضبط قسمت سوم و چهارم این مجموعه هستیم که این دوقسمت «طعمه» نام گذاری شده است.

بابایی گفت: به دلیل داستان جذاب  و طولانی که زندگی و شخصیت جانباز محمد غلام حسینی داشت روایت زندگی او را به دوقسمت تبدیل کردیم. ابوالفضل همراه، سلمان فرخنده، محمدرضا غیاث آبادی، نسا اصلانی و مهرداد بنکداری از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت خود گفت: داستان  این دو قسمت در مهاباد اتفاق می افتد  و ما در حال حاضر در شهر پاوه و روستاهای اطراف آن مشغول تصویربرداری هستیم.  

وی ادامه داد: به دلیل آماده نبودن شرایط لازم تهیه قسمت پنجم این مجموعه در حال بررسی است.

دختر شهید بابایی افزود: علاقه شخصی من این است که زندگی شهیدان و زحمت کشان کشورم را که تا به حال در مورد آنها حرفی زده نشده و ناشناخته هستند را به تصویر بکشم تا مردم در خصوص آنها بیشتر ببدانند.

تعدادی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از :تهیه کننده و کارگردان: سلما بابایی، مشاور کارگردان: ونداد دوشن، مدیر تصویربرداری: جعفر براتی مهر، صدابردار: جعفرعلیان، طراح گریم: سید جلال موسوی، طراح صحنه و لباس:مرجان صفابخش، دستیار کارگردان: ارش روشن، برنامه ریز  و مدیر تولید: محمد شریفی، عکاس: پوپک خواجه امیری، منشی صحنه:افسانه شیخی.

سلما بابایی پیشتر فیلم کوتاه «دیوار» و  مستند «سانتریفیوژ سلامت» را ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.