جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳

گپ سینماپرس با«سعید داخ»

قصه آدم‌های «تنهایی لیلا» حس نوستالژیک به مخاطب می‌دهد

سعید داخ

سینماپرس: سعید داخ بازیگر نقش «سرهنگ علیرضا افخمی» در سریال «تنهایی لیلا» معتقد است : قصه «تنهایی لیلا » قصه آدم هاییست که حس نوستالژیک را برای مخاطب زنده می کنند.

این بازیگر در گفت و گو با خبرنگارسینماپرس درمورد ملاکش برای انتخاب نقش ها در سینما، تئاتر و تلویزیون توضیح داد: به نظر من این سه مقوله هرکدام تکنیک های کاری خاص خود را دارد و هرکدام یک سری قواعد و روشها را بطور جداگانه دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه سالهای گذشته در حوزه صداپیشگی در رادیو هم کرده است گفت: البته شغل من بازیگریست؛ من از بازی لذت می برم و اگر کاری که پیشنهاد می شود ایده مناسبی داشته باشد بدون در نظر گرفتن مدیوم قطعأ آن بازی را خواهم پذیرفت.

داخ در بخش دیگری از صحبت خود  در مورد ویژگی‌های متفاوت نقش رئیس کلانتری در این سریال توضیح داد: «سرهنگ علیرضا افخمی» به عنوان رئیس کلانتری در همان منطقه مورد اشاره در سریال، بزرگ شده و به نوعی جزو رفقای اهل ده به حساب می آید و تمام تلاشش  هم این است که به جای ایفای نقش پلیس بین مردم محل، مشکلات را حتی الامکان کدخدا منشی حل کند. وی  اهالی محل را جزئی از خانواده خود می داند و می خواهد با تعامل جلوی هر نوع درگیری در ده گرفته شود.

این بازیگر همچنین در مورد تعاملش با محمد حسین لطیفی گفت: وقتی ضبط کار شروع شده بود ما تنها ۵ قسمت فیلم نامه سریال را در دست داشتیم و به مرور زمان با جلو رفتن تصویربرداری به همراه آقای لطیفی به چنین شخصیتی در جایگاه این رئیس کلانتری رسیدیم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: شخصیت پلیس در این مجموعه با در نظر گرفتن قانون تلاش می کند در قضایای خانوادگی و قومی صلح ایجاد کند؛ با وجود اینکه می داند باید حکم قانون را اجرا کند و ممکن است در این میاد مورد قضاوت ناحق هم قرار گیرد.

وی  درمورد بازی در نقش پلیس گفت: اغلب مردم وقتی مرا می بینند به من می گویند چرا شما را در تلویزیون تنها در نقش پلیس یا معتاد می بینیم؟ این در حالیست که من در طول دوران حرفه ایم تنها در دو سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند و این سریال نقش پلیس داشته ام.

داخ  گفت: چنین برخوردی از سوی مردم نشان از میزان تاثیر گذاری سریال دارد. من  مدیون کارگردانهایی هستم که این نقش ها به واسطه سریال آنها تا این میزان در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت خود در مورد شوخی با نام علیرضا افخمی که از جمله فعالان حوزه سینما و تلویزیون است گفت: آقای علیرضا افخمی و محمد حسین لطیفی با هم روابط صمیمی دارند و برخی اوقات در سریالهایشان نام یکدیگر را روی  شخصیت ها می گذارند چه بسا که چندی پیش در سریال آقای افخمی هم نام یکی ازکاراکترها را محمد حسین لطیفی گذاشته بودند!

سعید داخ در پایان از اجرای نمایشش با نام «به خاطر ده دلار» نوشته حمیدرضا نعیمی خبر داد که از ۲۰ شهریور هر روز در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد

این بازیگر همچنین فیلم چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند  را آماده اکران دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.