چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

در گفت و گو با سینماپرس تاکید شد:

علی نصیریان: مدیران تلویزیون برای مقابله با سریال‎های ماهواره ای اجازه دهند جوانان بیشتر فعالیت کنند

علی نصیریان

سینماپرس: علی نصیریان بازیگر باسابقه سینما ، تئاتر و تلویزیون در خصوص تاثیر پذیری سریالهای ماهواره ای معتقد است بیننده ایرانی تنها جذب رنگ و لعاب این سریال‌ها می شود و با این شرایط بجاست مدیران تلویزیون کشورمان برای مقابله با برنامه های ماهواره ای، با کمی انعطاف باید اجازه دهند جوانان در عرصه تولیدات محصولات تصویری بیشتر فعالیت کنند.

بازیگر فیلم «شکارچی شنبه» در گفت و گو با خبرنگار «سینماپرس» در همین زمینه توضیح داد: متاسفانه می بینیم این روزها سریال های ماهواره ای در بیم مخاطبان ایرانی به شدت طرفدار پیدا کرده و تأسف بیشتر از بابت اینکه تلویزیون ایران هم برنامه چندان دقیق و مشخصی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی را ندارد. 

نصیریان گفت: داستان سریال های ماهوارهایی هیچ مفهوم و محتوایی برای مخاطب ایرانی ندارند و از دید هنری بسیار کاسب کارانه ساخته می شوند و سراسر بی منطق و کش‌دارند و تنها رنگ و لعاب آن برای مخاطب جذابیت دارد.

وی ادامه داد: در این برنامه ها تنها اتومبیل های گرانقیمت، منظره و چشم اندازهای زیبا و کمی هم روابط آزاد دختر و پسرهاست که ببیننده را پای ماهواره ها محکم نگاه می دارد؛ والا کیفیت و ساختار هنری  هیچ حرفی برای گفتن ندارد و خود بینندگان هم به بی محتوا بودن آنها اذعان دارند؛ پس چرا تلویزیون کشور خودمان با محصولات خود امکان جذب مخاطب داخلی را ندارد؟

وی تأکید کرد: تنها با تکنیک های فنی نمی توان با ماهواره ها مقابله کرد و باید سطح کیفیت محصولات داخلی را بالا برد.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» گفت: مسئولان تلویزیونی ما باید بسیار دقت کنند و با کمی انعطاف و تخفیف در طرح برخی موضوعات اجتماعی اجازه دهند جوانان بیشتر فعالیت کنند؛ سرمایه گذاری روی جوانان کشور در بخش فرهنگ و هنر بسیار ضعیف است در حالیکه باید به جوانان اعتماد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: فراموش نکنیم که افراد با استعداد و باشعور بسیار زیادی در عرصه هنر داریم که درام و شخصیت پردازی را می شناسند ولی متاسفانه در حال حاضر آنچه که می بینیم خروجی قابل قبولی نیست.

نصیریان در بخش دیگری از سخنانش افزود: در حال حاضر با حسن فتحی در سریال شهرزاد همکاری می کنم که بسیار از این همکاری لذت می برم. فتحی داستان را خوب می شناسد و کارگردان بسیار فهیمی است.

وی همچنین در مورد اینکه چرا در سالهای گذشته کمتر در تلویزیون ایران فعالیت داشته است گفت:  این کم کاری من در تلویزیون تعمدی نیست واقعیتش را بخواهید پیشنهاد خوب و با کیفیتی نداشتم والا کار در تلویزیون را بسیار می پسندم و کار کردن برای مردمی که در دوردست های ایران بازی های ما را می بینند و به ما لطف دارند برایم لذت بخش است.

وی گفت: برای مردم سرزمینم بسیار احترام قائلم و دوست دارم برایشان خدمت کنم.

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: کار کردن در تئاتر را هم بسیار دوست دارم. کار در تئاتر در لحظه اتفاق می افتد و با مخاطب نفس به نفس در ارتباط هستیم. هیچ کپی کردنی در این هنر وجود ندارد.

نظرات

  • محمد ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۵:۲۷
    0 0
    زنده باد استاد مسلم بازیگری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.