یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

گپ سینماپرس با «کریم امینی»

کارگردان«روز قضاوت»: به کسب تجربه در ژانرهای مختلف در حوزه کوتاه علاقمند هستم

کریم امینی

سینماپرس: کریم امینی کارگردان حوزه فیلم کوتاه از علاقه اش به ساخت فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف سخن گفت.

امینی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد:  به ساخت  فیلم کوتاه در ژانرهای گوناگون بسیار علاقمندم. به عقیده من نباید به این حوزه بی توجهی شود. فیلم کوتاه به نظر من  یک مکتب تحصیلی برای فیلمسازان علاقمند به حوزه سینمایی است.  

او ادامه داد: برای من کار در این گونه سینمایی لذت بخش است و به این زودی قصد ساخت فیلم بلند ندارم. دوست دارم مسیر ی را که باید طی شود در این حوزه طی کنم و انبوهی از فیلم کوتاه در ژانرهای مختلف بسازم. به عنوان نمونه فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس یا حتی فیلم کوتاه کمدی.

وی که کارگردانی فیلم «روز قضاوت» را بر عهده دارد گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم بعد از ساخته شدن، بلافاصله در بخش مسابقه جشنواره مونترال قرار گرفت. هنوز فرصت نکردم نمایش خصوصی این فیلم را  برای دوستانم بگذارم.

وی در ادامه گفت: داستان این فیلم در مورد قضاوت بی دلیل مردم است در مورد آنچه که می بینند و بلافاصله قضاوت می کنند؛ در حالیکه در صحبت های بزرگان هم هست که  حتی هیچ کتابی را از روی جلدش قضاوت نکنید.

یادآوری می شود جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال از ۲۷ آگوست تا ۷ سپتامبر (۵ تا ۱۶ شهریور) در کانادا برگزار می‌شود.

همچنین پخش بین‌المللی این فیلم را «ایران نوین فیلم» برعهده دارد و مراحل فنی پس از تولید هم در همین استودیو صورت گرفته است.

این فیلم کوتاه براساس طرحی از کیومرث پوراحمد ساخته شده است و عوامل اصلی آن عبارتند از: فیلمبردار: مسعود سلامی، صدابردار: اشکان فتوحی، صداگذار: مهران ملکوتی، تدوین: حامد حسینی، گریم: ایمان امیدواری، موسیقی: حامد تهرانی  علوی، طراح پوستر: احمدرضا شجاعی،بازیگران: تینا پاکروان، آزاده صدیری، فرخنده فرمانی زاده، محراب رضایی و تهیه کننده: اکبر لشگری.

امینی پیشتر دستیار کارگردانانی چون فریدون جیرانی، فرزاد موتمن، روح الله حجازی، علیرضا امینی، مهدی نادری و... بوده است.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • مهدیس امینی ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۵:۴۵
    0 0
    بنظر من هم صحبت های اقای امینی بسیاردقیق وحرفه ای است من فقط برای ایشان فتح قله های موفقیت راارزو دارم
  • نادر ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۹:۴۳
    0 0
    من بازی ایشون رو دوست دارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.