یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

بازتاب نتیجه مذاکرات وین در میان سینماگران

راعی: امیدواریم پس از توافق هسته ای مسئله مغفول مانده فرهنگ در اولویت کار دولت قرار گیرد

مجتبی راعی*

سینماپرس: مجتبی راعی کارگردان سینما درباره توافق صورت گرفته هسته ای اظهار داشت: امیدوارم پس از این توافق دولت به فرهنگ به عنوان مقوله ای که چند وقت اخیر مغفول مانده است توجه جدی کرده و همراه با موضوعات اقتصادی مسائل فرهنگی کشور را در اولویت کار خود قرار دهد.

مجتبی راعی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس، توافق هسته ای را اتفاق فرخنده و مثبتی دانست و افزود: این یک امر طبیعی است که وقتی ملتی از این اتفاق شاد است به مراتب ما نیز به عنوان عضوی از این جامعه با خوشحالی مردم کشورمان شاد شویم.

وی اظهار امیدواری کرد: حالا که این توافق صورت گرفته است امیدواریم همه دست به دست هم بدهیم تا به فرهنگ کشور که در چند وقت اخیر مورد غفلت واقع شده  توجه جدی شود و دولت نیز همراه با موضوعات اقتصادی مسائل فرهنگی کشور را نیز در اولویت کار خود قرار دهد.

کارگردان «عصر روز دهم» ادامه داد: زمانی که مباحث فرهنگی بطور جدی مورد توجه باشد تمام مسائل دیگر نیز در پی آن رو به بهبود می رود و باعث رشد و تعالی جامعه می شود . سینما نیز به عنوان رکن اصلی فرهنگ می تواند در زمره همین موضوع جای گیرد.

راعی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران در برابر شش قدرت جهانی اظهار داشت: آنچه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس ثبت شده است این بود که ما هیچ قسمتی از خاکمان را از دست ندادیم و آنچه در این جنگ ثبت شد این بود که ما زیر بار حرف زور قدرت های سلطه دنیا نرفتیم و مانند همیشه استقلال خودمان را با عزت ایرانی حفظ کردیم .

وی به روحیه استکبارستیزی مردم ایران دربرابر دشمنان همیشگی این مرز و بوم اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما باید استقلال  و عزت خودش را تا قیامت حفظ کند. همچنین ما نیز به عنوان اهالی فرهنگ این کشور وظیفه داریم با هر فرهنگی که با جمهوری اسلامی ایران تضاد داشته باشد بجنگیم تا بتوانیم استقلال فرهنگی خودمان را مانند همیشه حفظ کنیم.

راعی در پایان خاطر نشان کرد: در کشوری که صاحب فرهیختگانی چون مولانا، حافظ و سعدی است نباید به همین آسانی به فرهنگ بیگانه سواری داد و این می تواند لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.

نظرات

  • تجدد ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۳
    1 0
    جناب راعی ودوستان عزیز که دغدغه فرهنگ هنر وسینمارا دارید تا زمانی که به شما نشانی وزارت ارشاد را می دهند تازمانی که ریل موازی برای پیشرفت فرهنگ وهنر وسینما وزارت ارشاد است مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد ولو اینک دنیا در طلا شناور باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.