چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۵

گپی با بازیگر مطرح سینما و تلویزیون

انتقاد «امین زندگانی» از نداشتن زمان کافی برای ساخت سریال‌های مناسبتی/ «سام شوشتریان» در «ساعت صفر» شخصیت منفی نیست

امین زندگانی در سریال ساعت صفر

سینماپرس: امین زندگانی بازیگر سریال تلویزیونی « ساعت صفر» که همزمان با لیالی قدر از شبکه سوم سیما پخش می شود گفت: وقتی زمان کافی برای ساخت سریال نداشته باشیم این مسئله روی بازی بازیگر هم تاثیر منفی می گذارد.

این بازیگر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص گفت: مسئولین تلویزیون هم جدول یرنامه دارند و هم تقویم. وقتی  می دانیم که قرار است  برای  شب های قدر ماه مبارک رمضان برای مخاطب  برنامه داشته باشیم و برایشان سریال پخش کنیم چرا کمی زودتر کارمان را آغاز نمی کنیم؟

 او ادامه داد: وقتی عوامل برنامه ساز  و تیم تهیه و تولید سریالی،  زمان کافی برای ساخت یک اثر داشته باشند این مهم قطعا روی کیفیت یک کار تاثیر می گذارد. فرصت مناسب داشتن یعنی تعمق روی فیلم نامه. یعنی اینکه  نویسندگان فرصت  بازنویسی  چند باره متن را داشته باشند.

زندگانی افزود: گرچند من معتقدم  آقایان سهیلی زاده و سلطانی  تمام تلاش خود را در بهتر ارائه دادن محصولشان می کنند ولی بعضی موارد و نکات خارج از توانایی  ماست و آن تفکر و تعمق روی داستان یک سریال است.

وی اضافه کرد: وقتی متن یک سریال اشکالات داستانی داشته باشد این ناخوداگاه بر کار کارگردان و بازیگر سریال تاثیر کمفی می گذارد. وقتی فرصت بازنویسی برای یک سریال وجودنداشته باشد این روی خطوط داستانی و شخصیت پردازی کاراکترها نیز اثرگذار است و لذا این گونه است که ما در نحوه کارگردانی یا بازی بازیگران ضعف می بینیم.

وی افزود: امیدوارم مسئولان سیما مسئله زمان بندی را جدی یگیرند  و به جای اینکه ۵ روز قبل از شب های احیا، کار ضبط  سریال تمام شود در سالهای بعد شاهد این باشیم که یک ماه مانده به این شب ها سریال ها برای پخش ازسیما با تدوین و ضبط موسیقی بهتر و سایر موارد دیگر  آماده باشند.

بازیگر نقش«دکتر سام شوشتریان» در سریال «ساعت صفر» در خصوص همکاریش با سعید سلطانی  آن هم در یک سریال مناسبتی گفت: ایشان از کارگردانان حرفه ای هستند که مدتها پیش قرار بود ما با هم همکاری داشته باشیم  اما تاکنون این همکاری برایم میسر نشده بود. وقتی بازی در این سریال  به من پیشنهاد شد با میل و رغبت و اعتماد بالا همکاری را پذیرفتم. وقتی خلاصه داستان را هم برایم تعریف کردند متوجه شدم  کار با مخاطب ارتباط خوبی برقرا می کند و من می توانم به عنوان یک بازیگر  وظیفه ام را به نحو احسن انجام بدهم.

 زندگانی گفت: با آقای هرندی تهیه کننده سریال نیز از قبل آشنا بودم و مجموع این عوامل باعث شد که همکاری برایم در این کار محقق شود. خصوصا اینکه من جزو بازیگرانی هستم که دوست دارم به سرعت نتیجه کارم را ببینم و بدانم مخاطب نظرش راجع به بازی من چیست که این سریال نظر مرا تامین می کرد.

وی در ادامه درمورد شخصیت «سام شوشتریان» در این مجموعه تلویزیونی گفت: طی بحث هایی که با آقای سلطانی در مورد این شخصیت   داشتیم  به این نتیجه رسیدیم که سام آدمیست به دلایل کاملا احساسی، حرفه  پزشکی را رها می کند و تمام تنش های احساسیش  را در کارش پیاده می کند. او خودش را مسبب تمام مشکلاتش می داند  و بابت این مسائل به نوعی از خودش انتقام می گیرد.

وی افزود:  سام  برخلاف آنچه که در ظاهر به نظر می رسد اصلا آدم منفی نیست. او در حد خودش آدم موفقیست و دارای امکانات شغلی و  مالی خوبیست؛ اما تلاشش در جهت فراموش کردن خودش است. در واقع ظلم بزرگ را خودش به خودش می کند.

وی در مورد شخصیت پردازی نقشش گفت: به نظر من راهنمای هرنقشی فیلم نامه ایست که به بازیگر می دهند.  اما تخیل خود بازیگر و شناختی که از نقش به دست می آورد هم مهم است. من معتقدم  هر کاراکتر بخشی از وجود هر یک از ما راتشکیل می دهد؛ اگربازیگر  بتواند بعد از خواندن نقش، آن کاراکتر را در وجود خودش پیدا کند این یعنی اینکه نقش دستش آمده و بعد می تواند آن شخصیت را پرورش دهد.

وی گفت: به نظر من مینی سریالها مثل یک شعر کوتاه یا رباعی هستند. باید شخص به درجه استادی برسد تا بتواند کلامش را کوتاه و مختصر بیان کند. باید ازتخصص کافی برخوردار باشید تا بتوانید حرف های بزرگ را در قالب روایتی کوتاه بیان کنید. امیدوارم همراه با گروه سریال «ساعت صفر»  توانسته باشیم این بیان قوی را داشته باشیم.

وی همچنین درخصوص اینکه تا چه میزان احتمال می دهد مخاطب با این سریال به خوبی ارتباط برقرار کرده باشد گفت: تمام بازیگران و. عوامل این سریال دغدغه اینکه کار خوب، روانه آنتن شود را داشتند؛ همه با وسواس و با حوصله کار کردند و سعی داشتیم دچار کم فروشی به مخاطب نشویم؛ به همین خاطر من تا حدود زیادی از رضایت مخاطبان و مردم شریف ایران اطمینان دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.