سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

انتقاد کارگردان «مزارشریف» در مصاحبه با ما‌‌‌‌‌

برزیده: منتقدان مدیریت قبلی سینما نباید امروز برای خود رانت ویژه قائل باشند

حسین برزیده در مراسم بازگشایی خانه سینما

سینماپرس: عبدالحسن برزیده گفت: بعضی ها در دوره مدیریت گذشته جزو منتقدان بودند در این دوره انگار طلب خود را از دولت وصول می کنند؛ ین درحالیست که این عده نباید طلبکار باشند و رانت ویژه برای خود قائل باشند.

عبدالحسن برزیده در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین خصوص اظهار داشت: اینچنین رفتارها به هیچ عنوان خوشایند و خوب نیست. منتقدان مدیران سینمایی دولت قبل، نباید  از رانت های موجود در  دولت فعلی استفاده کنند.

وی گفت: من هم در دوره مدیریت گذشته جزو منتقدین بودم اما به هیچ عنوان این حق را نه برای خودم و نه برای کسی قائل نیستم که حال با روی کار آمدن دولت جدید رانتی از مدیران طلب کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: البته ذکر این نکته نیز ضروریست که متاسفانه کارهای مدیران فعلی هم با شعار تدبیر و امید چندان سازگار نیست چرا که به نظر می رسد اگر کسی در این دوره از هر طیفی منتقد جدی باشد مدیران سعی می کنند با او کنار بیاییند و باج به او می دهند. این در حالیست که این گونه برخوردها به هیچ عنوان پسندیده و صلاح کشور نیست.

برزیده در ادامه انتقاداتش همچنین گفت: آقای ایوبی قرار بود صنوف را تقویت کنند و به بخش خصوصی توجه داشته باشند اما ما می بینیم عملا بخش دولتی همچنان رفتارهای دولتی خود را پیش گرفته و به بخش خصوصی به آن صورت که باید توجه نمی شود. 

وی یادآور شد: بخشی از اتفاقاتی که در سینمای ایران در طول این دو سال شاهد آن بودیم وعده های انتخاباتی آقای روحانی بود که در هرصورت هرکسی به عنوان وزیر ارشاد یا رئیس سازمان سینمایی که انتخاب می شد  این وعده ها و یا همان دستور العمل را اجرا می کرد. به عنوان مثال بازگشایی خانه سینما که جزو وعده های  انتخاباتی رئیس جمهور بود  و البته قبل از آن هم آقای احمدی نژاد و مشایی هم با هر نیتی نزدیک انتخابات تلاش در بازگشایی خانه سینما داشتند.

کارگردان «دکل» گفت: متاسفانه آقای ایوبی با رفتار چندگانه خود سعی در آن دارد که همه سینما را با خود داشته باشد.  در مدیریت کلان فرهنگی اینکه همه را با یک چشم نگاه کنند خیلی خوب است اما برای تصمیم گیری و سیاست گذاری آنچه طراحی کرده اند و باید به اجرا برسانند تنها باید با یکسری افراد و آدم ها مواجه شوند نه اینکه با آنها کنار بیایند.

عبدالحسن برزیده همچنین در مورد اکران فیلم مزار شریف گفت: طبق اعلام شورای صنفی نمایش این فیلم در اکران دوم عید فطر شهریور ماه  در سینما ها نمایش داده می شود. حال با به پایان رسیدن اکران فیلم های دیگر ممکن است زمان دقیق کمی جلو و عقب شود اما در هر صورت این زمان به نمکایش فیلم مزارشریف اختصاص داده شده است.

وی افزود: در هر صورت می دانیم که فیلم های جدی در مقایسه با فیلم های کمدی  شرایط سختی در اکران دارند. فیلم مزار شریف هم که بخشی از تاریخ را روایت می کند در اکران یک چنین وضعیتی را خواهد داشت. ما چاره ای نداشتیم جز اینکه به این شرایط سخت تن دهیم  و فیلم را به اکران برسانیم.

 برزیده در بخش دیگر صحبت خود در مورد فعالیت حال حاضر خود گفت: در حال حاضر مستندی با موضوع واکسن و سرم در ایران که توسط موسسه رازی تهیه می شود را می سازم.

 وی همچنین در خصوص فعالیت جدیدش در سینما گفت: چند فیلم نامه آماده برای ساخت در سینما دارم اما برای  هیچ کدام  اقدام نکردم چرا که شرایط اقتصادی کشور و سینمای ایران شرایط خوبی نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.