شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

جلیل سامان در انتظار پاسخ نهایی سیما

نگارش کامل فیلمنامه سریال زندگی شهید «چمران» به اتمام رسید

جلیل سامان*

سینماپرس: جلیل سامان فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون در رابطه با روند نگارش فیلمنامه سریال «شهید چمران» گفت: نگارش کامل این سریال ۴۰ قسمتی به تازگی به پایان رسیده است.

جلیل سامان فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون اظهار داشت:  نگارش کامل تمامی قسمت های سریال «شهید چمران» را به پایان رسانده ام اما درباره ساخت این مجموعه اتفاق دیگری رخ نداده و من هنوز نمی دانم چه زمانی قرار است تولید این مجموعه آغاز شود

سامان خاطرنشان کرد: داستان این سریال از زمان تولد شهید چمران آغاز می شود و تا شهادت وی ادامه پیدا می کند.

این نویسنده افزود: برای ساخت آثار دولتی پروسه هایی باید دنبال شود که بسیار پیچیده است و دلیل توقف ساخت این سریال تا امروز برای من نامشخص است.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش های خصوصی نمی توانند در ساخت پروژه های سنگینی چون ساخت زندگی شهید چمران ورود پیدا کنند و این تلویزیون یا سازمان سینمایی است که می تواند با در نظر گرفتن بودجه های کافی از ساخت اینگونه فیلم ها حمایت کند.

نویسنده مجموعه «تافته جدا بافته» در ادامه اظهار داشت: ممکن است ساخت فیلم هایی مثل فیلم «چمران» یا فیلم هایی که به شهدا و ارزشهای انقلاب می پردازد برای دولت بازگشت مالی نداشته باشد اما لزوم ساختن اینگونه فیلم ها به شدت دیده می شود.

وی افزود: از نظر من شخصیت شهید چمران برای مردم ایران آنقدر جذاب است که فیلمش بتواند با مخاطبان بسیاری ارتباط برقرار کند. در کشورهای دیگر شاهد ساخته شدن فیلم درباره موزه ها با هزینه های بالا هستیم؛ چه برسد به زندگی قهرمانان ملی آنان و تعویق ساخت آثاری چون «چمران» بی توجهی ما را به فرهنگ و ارزشهای جامعه خودمان نشان می دهد.

سامان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سریال «چمران» هر چه سریعتر وارد مرحله تولید شود و این شخصیت ارزشمند تاریخ کشورمان بیش از پیش به مردم معرفی گردد.

شایان ذکر است اواسط اردیبهشت امسالمسعود ردایی تهیه کننده سینما و تلویزیون اعلام کرد شورای مجموعه های الف سیما در حال بررسی فیلمنامه سریال «چمران» به نگارش جلیل سامان است.

وی با اشاره به اینکه در انتظار تصمیم نهایی سازمان صدا و سیما برای ساخت سریال «چمران» است، گفت: خلاصه فیلمنامه سریال «چمران» به نگارش جلیل سامان برای بررسی نهایی به سازمان صدا و سیما ارائه شده است.

وی ادامه داد: تا آن جا که اطلاع دارم شورای مجموعه های الف سیما تشکیل شده و فیلمنامه «چمران» مورد بررسی قرار گرفته است و به زودی تصمیم نهایی این شورا برای ساخت «چمران» اعلام می شود.

این تهیه کننده تلویزیون در پاسخ به اینکه جلیل سامان به عنوان کارگردان در پروژه حضور دارد یا خیر؟ بیان کرد: ما با جلیل سامان در این پروژه قرارداد نگارش داریم ولی تا امروز قراردادی برای کارگردانی با او نبسته ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.