جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

اردشیر شلیله به سینماپرس خبر داد:

مستند پرتره «داود رشیدی» همزمان با سالروز تولدش رونمایی می‌شود

داوود رشیدی*

سینماپرس: اردشیر شلیله کارگردان و عکاس سینما اظهار داشت: از آنجا که «دایره داود» پرتره ای از داود رشیدی استاد بازیگری سینمای ایران است قصد داریم این اثر را ۲۵ تیرماه همزمان با سالروز تولدش در یک همایش بزرگ رونمایی کنیم.

اردشیر شلیله در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مستند «دایره داود» با محوریت زندگی داود رشیدی به تازگی به اتمام رسیده و آماده نمایش شده است.

وی گفت: امیدوارم این فیلم برای طرفداران داود رشیدی اثری ماندگار و دیدنی باشد. ایشان استاد بزرگ هنر بازیگری در سینمای ایران هستند و من خوشحالم که توانستم نسبت به این هنرمند برجسته ادای دین کنم.

وی ادامه داد: هنر بازیگری ایران به خود می بالد که افرادی همچون داود رشیدی را پرورش داده که سالیان دراز در راستای رشد و اعتلای هنر بازیگری ایران زمین خوش درخشیده اند.

این مستندساز با تأکید بر اینکه ساخت مستند بلند «دایره داود» بیش از ۲ سال زمان برده است، خاطرنشان کرد: من در اوایل سال ۹۲ موضوع ساخت این فیلم  را با استاد رشیدی مطرح کردم و تحقیق و پژوهش اولیه کار هم از‌ همان سال آغاز شد و سپس این فیلم وارد مرحله تولید شد که به تازگی توانستم با وسواس زیادی بر روی تدوین و صداگذاری و موسیقی آن را به پایان برسانم.

شلیله افزود: این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که به کارگردانی و تهیه کنندگی خودم ساخته شده است. در مستند «دایره داود» به زندگی، پیشینه، سابقه و حضور ایشان در آثار هنری پرداخته شده است.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه این مستند اثری پرتره است می توان آن را در قیاس با دیگر فیلم های پرتره اثری متفاوت دانست. در این مستند از گفته های مهدی هاشمی، فاطمه معتمدآریا، سیروس گرجستانی، کیومرث پوراحمد، شهلا حائری، لیلی رشیدی، احترام برومند، رضا بابک، محمد علی سجادی، پرویز نوری و ... استفاده کرده ایم و کوروش سلیمانی به عنوان راوی در این مستند با ما همکاری کردند.

عوامل تولید مستند «دایره داوود» عبارتند از:پژوهش، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: اردشیر شلیله، تصویربرداران: آرمان فیاضی و فتاح نظریان، صدابرداران: محمود کاشانی، سام مژده‌دهی، دستیار کارگردان: اکرم انصاری، مدیر تولید: سهراب شلیله، امور فنی: موسسه خط سوم.

نظرات

  • لاله ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۲۱:۰۲
    0 0
    خوبه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.