دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶

خاطره حناچی در گفتگو با ما؛

«همه بچه های من» مستندی گزارش گونه و مشاهده گر است که به کودکان بی سرپرست می‌پردازد

مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: خاطره حناچی کارگردان مستند اظهار داشت: فیلم «همه بچه های من» مستندی گزارش گونه است که در برخی مواقع فرم مستند مشاهده گر را به خود می گیرد.

حناچی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: آذرماه سال ۱۳۹۱ تحقیقاتی را برای ساخت مستند «همه بچه های من» انجام دادم و در نوروز سال ۱۳۹۲ تصویربرداری  آن را آغاز کردم که تا مهرماه سال ۱۳۹۳ ادامه پیدا کرد.

این کارگردان افزود: در این اثر زندگی زوجی در شهر مشهد را دنبال کرده ایم که مرکزی برای نگهداری از کودکان و نوجوانان ساخته اند و ۱۲ سال است که به شکل خودکفا در این مرکز از کودکان و نوجوانان بی سرپرست به صورت خودش جوش مراقبت و نگهداری می کنند.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: تعداد کودکانی که در این مرکز حضور دارند ۴۵ نفر بوده و اکثر کودکان با هم خواهر و برادر هستند.

حناچی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این فیلم قصه زندگی این زوج نیکوکار است که مشکلات آن ها را در راستای نگهداری از کودکان بی سرپرست دنبال می کنیم.

کارگردان فیلم «شمارش معکوس» افزود: من با این خانواده در سال ۱۳۹۱ آشنا شدم. آن زمان برای زلزله ای که در استان آذربایجان رخ داده بود در این استان به سر می بردم که با تماس این زوج و فراهم کردن شرایط، ساخت «همه بچه های من» را آغاز کردیم.

این کارگردان در ادامه از ساخت این فیلم گفت: در میانه راه برای ساخت این فیلم به مشکلات مالی برخوردیم که برای ادامه، مجبور به طرح درخواست همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شدیم و بالاخره با همکاری این مرکز فیلم در حال حاضر به مرحله صداگذاری رسیده است.

حناچی افزود: اگر هر چه زودتر موفق به اتمام مراحل ساخت این فیلم شوم فیلم را در جشن خانه سینما شرکت خواهم داد و دومین گزینه برای حضور این فیلم در رویدادهای سینمایی جشنواره سینما حقیقت است که امیدوارم «همه بچه های من» به این جشنواره راه پیدا کند.

عوامل ساخت این مستند ۶۵ دقیقه ای عبارتند از: تدوینگر: حمید نجفی راد، تصویربردار: محمدرضا جهان پناه و ریتا ابراهیمی، صدابردار: حسن شبانکاره، علی علوی و زهرا جان نثاری 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.