سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

خبر اختصاصی ابوالقاسم طالبی به سینماپرس؛

فیلمبرداری قسمت‌های تاریخی «یتیم خانه ایران» به پایان رسید/ ساخت بخش‌های زمان حال؛ همچنان در مرحله تصمیم‌گیری

ابوالقاسم طالبی

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما که مدت ها است درگیر ساخت پروژه عظیم «یتیم خانه ایران» است اظهار داشت: فیلمبرداری قسمت های تاریخی این اثر سینمایی به تازگی به پایان رسید.

کارگردان فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما مدت مدیدی در شمال کشور به ویژه برخی از شهرهای گیلان و جنگل های مازندران در حال ساخت این فیلم بودیم و سپس برای گرفتن برخی از صحنه ها به تهران مراجعت کردیم که در نهایت پس از چند روز فیلمبرداری کار ما به پایان رسید.  

وی سپس با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای ساخت بخش های زمان حال این اثر سینمایی نگرفته ایم، خاطرنشان کرد: ممکن است به زودی قسمت هایی از زمان حال را برای بخش های پایانی این اثر سینمایی جلوی دوربین ببریم اما تاکنون در این زمینه به قطعیتی نرسیده ایم و در حال مشاوره با تهیه کننده و سایر دست اندکاران هستیم تا تکلیف این بخش هرچه سریعتر روشن شود.

وی ادامه داد: از همین رو تاکنون اقدامی برای انتخاب تدوین گر انجام نداده ایم و در صورتی که به نتیجه برسیم که فیلمبرداری این اثر را نمی خواهیم ادامه دهیم به زودی تدوین «یتیم خانه ایران» را آغاز خواهیم کرد.  

کارگردان فیلم سینمایی «دست های خالی» سپس در پاسخ به این سوأل که آیا این فیلم را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد کرد یا خیر، گفت: هنور برای حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر و یا اکران آن پیش از جشنواره تصمیمی گرفته نشده است و همه این مسائل باید پس از آمادگی نمایش این فیلم صورت بگیرد.

طالبی در خاتمه این گفتگو در مورد داستان این فیلم اظهار داشت: «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این فیلم به شیوع بیماری وبا در بین مردم این دوران نیز می پردازد.

گفتنی است؛  بازیگرانی از جمله فرخ نعمتی، جعفر دهقان، علیرام نورایی، بهار محمدپور، بهارک صالح‌نیا، مهری‌السادات آل‌آقا، داریوش اسدزاده، حمیدرضا تاج‌دولتی، محسن حسینی، ایمان صفا، مصطفی بهشتی، علی‌اصغر حیدری، والا شهیری، اسماعیل زنگله گیاه، محمد علی شادمان و با حضور قطب‌الدین صادقی و صالح میرزا آقایی به همراه بازیگران خارجی نظیر برایان طرفه، برت جان کورن، پاول لسلی داونی، جان اتول، تاکنون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل تولید فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، مشاور کارگردان و برنامه‌ریز: حسن لفافیان، اکبر منصور فلاح، دستیاران کارگردان: مسعود جیرانی، سعید اژدرپور، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، مدیر صدابرداری: بهمن حیدری، عکاس: محمد فوقانی، تدوینگر: مهدی حسینی‌وند طراح گریم: داریوش صالحیان، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، دکور: داود آقا علی‌اکبری، ‌مدیر تولید: داود معدنی، مدیر تدارکات: بهرام به نوید، منشی صحنه: محسن بهاری، فیلمبردار پشت‌صحنه: فاطمه یاسینی، جلوه‌‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌‌های ویژه بصری: حسن پیله‌ور، تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان.

ابوالقاسم طالبی تاکنون فیلم‌های «قلاده‌‌های طلا»، «دست‌های خالی»، «جنگ کودکانه»، «عروس افغان»، «نغمه»، «آقای رئیس‌جمهور» و «ویرانگر» را کارگردانی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.