دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

سلحشور: به لطف خدا بهترم/ مانع تراشی برخی مدیران نمی‌گذارد سریال حضرت موسی (ع) ساخته شود

نکوداشت سی و سه سال فعالیت هنری «فرج الله سلحشور»

سینماپرس: فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون که مدت ها است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند گفت: به لطف خدا این روزها بهترم و همچنان مشغول درمان بیماری خود هستم.

کارگردان سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر (ع)» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با لطف و عنایات پروردگار اکنون دو هفته ای است که مجدداً به دفتر کارم بازگشته ام و کارهای عقب افتاده ام را انجام می دهم و خوشبختانه هیچ مشکلی در اداره کارهایم به وجود نیامده است.

وی سپس با تأکید بر اینکه این روزها به شدت درگیر ساخت سریال عظیم «حضرت موسی (ع)» است اظهار داشت: من همچون سال های گذشته که همواره درگیر پیش تولید این سریال تلویزیونی بودم اکنون نیز با شور و حرارت روند پیش تولید این سریال را دنبال می کنم اما متأسفانه شرایط بدی بر سینما و تلویزیون کشور حاکم شده است که مدیران و دست اندکاران سینما و تلویزیون نمی گذارند هیچ فیلم و سریال مذهبی ساخته شود.

سلحشور در ادامه این گفتگو تصریح کرد: کلاً مجموع دانشگاه ها و دانشکده ها و مراکز فرهنگی و هنری کشور به سمت و سویی رفته اند که مانع تولید آثار مذهبی و ارزشی در سینما و تلویزیون محسوب می شوند و آگاهانه مانع از آن می گردند که سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به سمت مذهب و دین مداری برود. من شخصاً بارها این جمله را از بسیاری از سینماگران فعال ایران شنیده ام که اصلاً سینمای مذهبی هیچ معنایی ندارد و ما نباید بودجه های اندک سینمایی را صرف تولید این گونه آثار کنیم.

کاگردان فیلم سینمایی «ایوب پیامبر» خاطرنشان کرد: باعث تأسف است که در سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران این عقیده وجود دارد که مذهب جایی در هنر ندارد. این دیدگاه آسیب زننده باعث آن شده که اگر برخی از سینماگران طی این سال ها به سمت تولید آثار ارزشی و مذهبی رفته اند با مخالفت ها و هجمه های بی شماری از سوی برخی شبه روشنفکران روبرو شده اند که با آثار آن ها به شدت مخالفت کرده و آن ها را مورد تمسخر و استهزاء قرار داده اند.

این کارگردان سینما ادامه داد: متأسفانه افرادی که به عنوان مدیران ارشد بخش فرهنگی و هنری سینما و تلویزیون کشور حاکم هستند دست در دست این افراد دارند و سفت و سخت جلوی تولید آثار دینی، مذهبی و ارزشی را گرفته اند. من این را با صراحت عنوان می کنم که این مدیران ارشد تلویزیون ما هستند که تاکنون مانع ساخت سریال «حضرت موسی (ع)» شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.