جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

تولید یک فیلم سینمایی دیگر هم منتفی شد/ «پورهاجریان» چرا دیگر در طراحی جلوه های ویژه فعالیت نمی‌کند؟

اصغر پورهاجریان*

سینماپرس: اصغر پورهاجریان تهیه کننده و طراح جلوه های ویژه سینما که مدت ها مشغول پیش تولید فیلم سینمایی «ژاوی» بود در رابطه با روند تولید این اثر گفت: به دلیل هزینه های بالا، پر خرج بودن، تأمین نشدن منابع مالی و عدم حمایت مسئولان سینمایی تولید این اثر سینمایی به طور کلی ملغی شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قرار بعدی همانجا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «ژاوی» یک درام اجتماعی است که به لحاظ پروداکشن کار بسیار سنگینی در سینمای ایران محسوب می شود. این فیلم بسیار پر بازیگر و پر لوکیشن بود و به ویژه در زمینه جلوه های ویژه بصری باید کارهای سنگینی روی آن صورت می گرفت که تمامی این موارد منجر به صرف هزینه بسیار گزافی برای آن می شد که متأسفانه به دلیل اقتصاد ضعیف این روزهای سینمای ایران از ساخت آن منصرف شدیم.

پورهاجریان با تأکید بر اینکه قرار بوده در این فیلم از بازیگران مطرح سینما استفاده کنیم و کل فیلمبرداری آن در تهران و در فضاهای داخلی، خارجی و سطح شهر انجام شود اظهار داشت: ما طی یک سال گذشته با بسیاری از بازیگران و دست اندرکاران سینما برای حضور در این فیلم وارد مذاکره شده بودیم و حتی با برخی از آن ها نیز به قطعیت رسیده بودیم اما متأسفانه با توجه به وضعیتی که اکنون برای فیلم به وجود آمده تمامی تلاش های یک سال گذشته ما به هدر رفته است.

وی سپس در مورد فعالیت های جدید خود اظهار داشت: من دیگر در زمینه جلوه های ویژه کاری انجام نمی دهم و ترجیح می دهم که در زمینه تهیه کنندگی سینما فعال باشم و در حال حاضر هم مشغول بررسی ۴ طرح مختلف از فیلمسازان کار اولی هستم که نهایتاً تا ۱۰ روز آینده یکی از این طرح ها را برای ساخت قطعی خواهم کرد. مبحث طراحی جلوه های ویژه سینما انرژی بسیار زیادی را می طلبد و من مانند گذشته نمی توانم در این زمینه انرژی بگذارم و ترجیح می دهم که تنها به عنوان مشاور در خدمت جوانانی باشم که می خواهند در این عرصه پر خطر فعالیت کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «شب کایت ها» خاطرنشان کرد: من مایل هستم از این پس به عنوان یک تهیه کننده در سینما حضور داشته باشم و برایم فرقی نمی کند که در کدام ژانر و با چه سبک و سیاقی فعالیت کنم فقط می خواهم که با استاندارهای روز سینما فیلم های خوش ساخت و خوب را ارائه کنم تا مخاطبان سینما بتوانند با یک خوراک فرهنگی خوب مواجه شوند. ضمن اینکه به گیشه سینماها هم می اندیشم و برایم ارتباط فیلم با مخاطب بسیار مهم است؛ چرا که معتقدم سینما بدون مخاطب هیچ گونه معنایی ندارد و تمامی عوامل سینما به نفس مخاطبان خود زنده هستند.

گفتنی است؛ اصغر پورهاجريان متولد ۱۳۴۴ در تهران مي باشد. او دانش آموخته مرکز آموزش فيلم سازي باغ فردوس است. وي فعاليت سينمايي خود را از سال ۱۳۶۵ با فيلم عبود آغاز كرد. از جمله جوايز وي ميتوان به: برگزيده بهترين جلوه هاي ويژه: سيمرغ بلورين، تنديس، ديپلم افتخار از جشنواره هاي فيلم فجر، دفاع مقدس، جشنواره سيما، جشن سينماي ايران- براي فيلم هايي نظير مهاجر، براده هاي خورشيد، چشم شيشه اي، تولدي ديگر و نامزد جايزه بهترين جلوه هاي ويژه در چندين دوره جشنواره فيلم فجر - دفاع مقدس - سيماي جمهوري اسلامي- جشن سينماي ايران براي فيلم هاي سفر به فردا، پوتين، بازي بزرگان، ديده بان، عبور، گناهکاران، آخرين ملکه زمين، سفر سرخ، سريال سيمرغ و سريال خواب و بيدار اشاره كرد. از جمله سوابق وي ميتوان به: - مدرس رشته جلوه هاي ويژه در دانشگاه جامع علمي کاربردي - موسس انجمن جلوه هاي ويژه سينماي ايران - عضو شوراي مرکزي انجمن جلوه هاي ويژه سينماي ايران - رييس انجمن جلوه هاي ويژه سينماي ايران در ۲ دوره - عضو هيئت مديره خانه سينما در يک دوره - داور جشن سينمايايران در ۱۲ دوره ( ۱۲ سال) - عضو کميته فني انجمن سينماي دفاع مقدس در دوره هاي گذشته اشاره كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.