جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

اظهارات «علیرام نورایی» از بازی در فیلم جدید «ابوالقاسم طالبی»/ «یتیم خانه ایران» در تاریخ سینمای کشور جاودانه خواهد شد

یتیم خانه ایران

سینماپرس: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون که مدت ها است درگیر بازی در پروژه عظیم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی است در رابطه با شخصیت اش در این فیلم گفت: نقش من در این فیلم سینمایی تداعی گر انسان های بزرگی همچون ستارخان، باقرخان و میرزا کوچک خان جنگلی است.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هم اکنون نزدیک به ۷ ماه است که به صورت مستمر در اختیار پروژه عظیم «یتیم خانه ایران» هستم و این روزها گروه در حال ضبط بخش های مربوط به شمال ایران هستند و تاریخ دقیق اتمام فیلمبرداری مشخص نیست اما احتمالاً ظرف کمتر از ۱ ماه آینده فیلمبرداری این اثر به پایان می رسد.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» با تأکید بر اینکه نقشی که من در این فیلم بازی می کنم بسیار میهن پرست است اظهار داشت: هرچند که این شخصیت ما به ازای حقیقی ندارد اما از آنجا که ماوقع فیلم حول محور اتفاقات تاریخی ۱۰۰ سال گذشته کشورمان رقم می خورد و این شخصیت نمادی از بزرگانی است که طی سال ها مبارزه با استعمار و استکبار به خاطر مردم و میهن شان جان خود را به خطر انداخته اند و خون خود را در این راه داده اند، بازی سخت و دشواری را می طلبد که خوشبختانه با مشاوره هایی آقای طالبی به یک تفاهم و همسویی در رابطه با این شخصیت دست یافتیم.

نورایی سپس در مورد داستان فیم سینمایی «یتیم خانه ایران» گفت: این فیلم مربوط به حوادث جنگ جهانی اول است که منجر به اتفاقات بسیار تلخی در کشورمان شده و جمعیت ایران را به نصف می رساند. اتفاقاتی مثل قحطی و امراضی که در پی آن گریبان گیر جامعه می شوند در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده اند. بریتانیا که به ایران نفوذ پیدا کرده تمامی هستی و آذوقه مردم را به ارتش خود می دهد و همین باعث می شود امراضی مانند تیفوس، وبا، حصبه و... به جان ملت بیفتد و جمعیت ایران بدون یک تیراندازی به نصف برسد!

وی در مورد نوع بازی اش در این اثر سینمایی گفت: این شخصیت نیاز به یک فیزیک بدنی بسیار خاص داشت چرا که من در صحنه هایی اکشن هم حضور داشتم و از این رو می بایست تمامی توان بدنی خود را در این رابطه به کار می بستم تا نقش طبیعی جلوه کند.

بازیگر فیلم سینمایی «استرداد» سپس در مورد اینکه آیا پیشنهادی برای بازی در پروژه های دیگر داشته است پاسخ داد: طی ۷ ماهی که به صورت مستمر درگیر بازی در این فیلم عظیم بودم همواره پیشنهادهای زیادی برای بازی به صورت همزمان داشتم اما از آنجا که مایل بودم تمام تمرکز خود را روی بازی در این فیلم بگذارم ترجیح دادم که در هیچ اثر دیگری حاضر نشوم چرا که معتقدم این فیلم سینمایی در تاریخ سینمای ایران جاودانه خواهد شد و با توجه به نگاه ملی و میهنی اش می تواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب نماید.

وی ادامه داد: این روزها نیز همچنان پیشنهادهای بسیاری را برای بازی در سینما، تلویزیون، تئاتر و یا حتی فیلم های ویدیویی دارم اما تاکنون پاسخ قطعی برای حضور در هیچ یک از این پروژه ها نداده ام و ترجیح می دهم که این یک ماه باقی مانده بازی ام در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» را به پایان برسانم و سپس بازی در اثر دیگری را بپذیرم.

بازیگر فیلم سینمایی «نفوذی» با تأکید بر اینکه هیچ یک از مدیوم ها برای من تفاوتی ندارند خاطرنشان کرد: من جزو آن دسته بازیگرانی هستم که ترجیح می دهم یک نقش خوب و ماندگار از خود به جای بگذارم و هیچ گاه به اینکه در کدام مدیوم مشغول به فعالیت هستم نمی اندیشم و این رویه از ابتدای ورودم به عرصه بازیگری ادامه داشته است. آنچه که برای من اهمیت دارد وجود یک گروه خوب و کاربلد و همچنین داستان قوی و جذاب یک اثر است.

نورایی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم شرایط پس از تولید این فیلم به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم شاهد رونمایی آن در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.