دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

در گفتگو با سینماپرس اعلام کرد

مصطفی کیایی: نگارش «پارازیت» تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد

مصطفی کیایی در نشست خبری فیلم سینمایی«عصر یخبندان»

سینماپرس: مصطفی کیایی کارگردان جوان سینما گفت: این روزها در حال نگارش فیلمنامه سینمایی «پارازیت» هستم که نگارش آن تا یک ماه آینده به پایان می رسد و در صورت مهیا شدن شرایط آن را به عنوان پنجمین اثر سینمایی ام جلوی دوربین خواهم برد.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «پارازیت» فیلمی در ژانر اجتماعی است و مانند ساخته های قبلی ام سعی در آن دارم که به سلیقه و خواسته های مخاطبان امروز سینمای ایران در این فیلم نزدیک بشوم تا در صورت ساخت این فیلم بتواند با استقبال خوبی از سوی آن ها روبرو شود.

وی ادامه داد: فضای این فیلم سینمایی برخلاف سایر ساخته های پیشین ام خواهد بود و تمامی قصدم بر این است که بتوانم فضای متفاوتی را در این فیلم داشته باشیم که شبیه به آثار شاخص سینمای جهان باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «خط ویژه» در پاسخ به این سوأل که آیا تهیه کنندگی «پارازیت» را مانند اغلب ساخته های قبلی وی منصور لشگری قوچانی بر عهده خواهد داشت، گفت: من هیچ گاه قبل از اتمام نگارش فیلمنامه هایم با تهیه کنندگان وارد مذاکره نمی شوم چرا که می خواهم سلیقه افراد گوناگون مانع تغییرات جدی و اساسی در فیلمم نشود. برای تولید فیلم «پارازیت» هم مایل هستم تا بعد از اتمام نگارش فیلمنامه با تهیه کننده وارد مذاکره شوم که احتمال همکاری با ایشان نیز وجود دارد.

کیایی افزود: تمامی تلاش من بر این است که زمان ساخت این فیلم به گونه ای باشد که بتوانیم «پارازیت» را در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی کنیم چرا که حضور در جشنواره همیشه انرژی بسیار خوبی را به تیم سازنده یک فیلم می دهد و باعث دریافت بازخوردهای خوبی از سوی کارشناسان و اهالی رسانه و منتقدان می شود که می تواند برای رشد فیلم های یک سینماگر تأثیر مثبت داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «ضد گلوله» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد وضعیت اکران فیلم سینمایی «عصر یخبندان» اظهار داشت: اکران این فیلم سینمایی همانطور که پیش از این اعلام شده بود از اول ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد اما من به هیچ عنوان از زمان اکران این فیلم راضی نیستم چرا که معتقدم ماه مبارک رمضان ماه مناسبی برای برخی آثار سینمای ایران نیست و استقبال کمی از فیلم های روی پرده صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هرچند که در برخی از مواقع فروش فیلم ها در ماه مبارک رمضان خوب بوده و من هم مایلم با دید مثبت به این قضیه نگاه کنم اما همچنان بر این امر معتقدم که این فیلم با توجه به داستان، فضا و ساختاری که دارد اگر در زمان دیگری همچون عید فطر اکران می شد می توانست مخاطبان بیشتری را به سالن های سینما بکشاند. اما متأسفانه شرایط حاکم بر سینمای ایران به گونه ای است که بسیاری از فیلم ها می سوزند و دست اندرکاران فیلم ها جایگاه و قدرت چندانی برای انتخاب زمان اکران آثاری که برای آن ها جان و دل خود را گذاشته اند، ندارند.

گفتنی است؛ عوامل اصلی فیلم سینمایی «عصر یخبندان» عبارتند از: نویسنده، کارگردان: مصطفی کیایی/ تهیه کننده: منصور لشکری قوچانی/ مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری/ طراح صحنه: حجت اشتری/ طراح لباس: نگار نعمتی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ صدا بردار: امیر نوبخت/ صداگذار: سید علیرضا علویان/ تدوین: نیما جعفری جوزانی/ موسیقی: آرمان موسی پور/ مدیر تولید: مجید کریمی/ عکاس: مهدی دلخواسته

بازیگران: مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی، ژاله صامتی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.