سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

در گفتگو با سینماپرس اعلام شد

آخرین خبرها از سریال علی شاه‌حاتمی/ «همسفر خورشید» همزمان از تلویزیون ایران، هند، اندونزی و مالزی پخش می‌شود

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی تصویربرداری سریال تلویزیونی «همسفر خورشید» را به پایان رسانده است برای اولین بار از پخش همزمان این سریال در ۴ کشور ایران، هند، اندونزی و مالزی خبر داد.

این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تدوین این سریال تلویزیونی به تازگی توسط بهزاد بهزادپور آغاز شده و ساخت موسیقی آن نیز به یکی از آهنگسازان به نام سینمای هند رسیده است. همچنین این روزها به شعرای شاخص ایرانی برای سرودن ۴ شعر با محوریت هشتمین امام شیعیان فراخوان داده شده است که قرار است این اشعار در تیتراژ ابتدایی، پایانی و بخش هایی از سریال مورد استفاده قرار بگیرند.

کارگردان سریال تلویزیونی «خوش رکاب» ادامه داد: «همسفر خورشید» سریالی با محوریت امام رضا (ع) است و از این رو مطمئن هستم که تمامی شیعیان در داخل و خارج از کشور از این سریال استقبال زیادی را به عمل خواهند آورد. شخصیت اصلی فیلم یک پسر بچه هندی است که همه چیز حول و حوش این کاراکتر که نامش «علی» است می چرخد و این شخصیت به صورت قاچاقی از هند به ایران سفر می کند و در ایران مشکلات زیادی برایش به وجود می آید تا اینکه وی به خواسته اش رسیده و حرم حضرت امام رضا (ع) را زیارت می کند.

شاه حاتمی سپس در مورد مراحل فنی این سریال اظهار داشت: بعد از اتمام تدوین این سریال تلویزیونی ما به هند سفری خواهیم داشت تا موسیقی متن آن را بر اساس موضوعیت و داستان فیلم بسازیم. آنچه ما در نظر داریم استفاده از موسیقی تلفیقی هندو-ایرانی است چرا که شخصیت اصلی این سریال یک هندی است و بخش اعظمی از این اثر در هندوستان فیلمبرداری شده اما از آنجا که این فرد به ایران سفر می کند می بایست موسیقی با حال و هوا و فضای موسیقایی ایرانی نیز همخوانی داشته باشد و از همین رو برخی از سازهای مشهور ایرانی نیز در ساخت موسیقی این سریال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین شناسایی» خاطرنشان کرد: صداگذاری این سریال تلویزیونی این روزها توسط محسن روشن به صورت همزمان در حال انجام است و همچنین به تازگی با برخی از دوبلورهای شاخص سینمای ایران برای دوبلاژ این اثر تلویزیونی وارد مذاکره شده ایم و توافقات اولیه برای حضور استاد ناصر طهماسب به عنوان سرپرست دوبلاژ این سریال انجام شده است. «همسفر خورشید» می بایست به دو زبان اردو و ایرانی دوبله شود تا برای تمامی مخاطبان خارجی و ایرانی قابل درک باشد.

وی سپس از مونتاژ یک نسخه سینمایی به صورت همزمان از این سریال خبر داد و گفت: از آنجا که مایل هستم این فیلم در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک اصفهان حضور داشته باشد به صورت همزمان مشغول تدوین و جمع آوری یک نسخه سینمایی از این سریال هستیم تا بتوانیم آن را در این دوره از جشنواره رونمایی کرده و بعد از آن به اکران آن بیندیشیم.

شاه حاتمی سپس از اتمام نگارش یک فیلمنامه سینمایی در ژانر کودک توسط زهرا شاه حاتمی و هامون قاب چی خبر داد و اظهار داشت: فیلمنامه «کودک و خدا» با محوریت کودکان مبتلا سرطان و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه به تهیه کنندگی من و کارگردانی حمید شاه حاتمی که پیش از این به صورت مشترک فیلم «رویای سینما» را با هم ساخته بودیم به مرحله تولید خواهد رسید و امیدواریم که با مهیا شدن شرایط شاهد رونمایی این فیلم نیز در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» ضمن ابراز گلایه از نهادهای سینمایی کشور گفت: متأسفانه بسیاری از سازمان ها و نهادهای ذیربط در امور سینمایی کشور چندان به مسئله تولید فیلم اهمیت نمی دهند و به همین دلیل است که ساخت فیلم ها مدت زیادی به طول می انجامد و یا اغلب فیلم ها بسیار دیر وارد مرحله پیش تولید و یا تولید می شوند. به عنوان نمونه فیلمنامه «کودک و خدا» هم دچار همین وضعیت شده است که امیدوارم با همکاری دوستان در ارگان های مختلف به ویژه بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی اصلی سینمای کودک و نوجوان هرچه سریعتر این فیلم وارد فاز تولید گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.